افتتاح نخستین جشنواره کارآفرینی ایثارگران

افتتاح

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

نخستین جشنواره کارآفرینی ایثارگران و همچنین نمایشگاه تولیدات و محصولات فناور و دانش‌بنیان ایثارگران به همت صندوق اشتغال و کار آفرینی ایثارگران افتتاح شد.

 به نقل از تسنیم؛ همزمان با ایام نیمه شعبان با تلاش و همت مجموعه صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران بنیاد شهید نخستین جشنواره کارآفرینی ایثارگران با حضور حجت الاسلام والمسلمین شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید،ناصر فخاری مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر،علیرضا محمدی مدیر عامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران ،عفت شریعتی کوهبنانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ،مدیران کل بنیاد شهید و معاونین تعاون و اشتغال ادارات استانها آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش در این جشنواره که با حضور تمام ادارات بنیاد شهید استانهای کشور و همچنین برترین‌های حوزه اشتغال استان‌ها برگزار شد نمایشگاه ارایه محصولات دانش‌بنیان و فناور نیز برگزار شد که توسط مسئولان حاضر در این جشنواره مورد بازدید قرار گرفت .

همچنین در بخش دیگری از این جشنواره جلسه هم اندیشی مدیران کل بنیاد شهید و معاونین تعاون و اشتغال استانها حاضر در این جلسه با مجموعه‌های حمایتی و مرتبط با حوزه اشتغال و کار،صندوق کارآفرینی امید،جهاددانشگاهی،کمیته امداد،بسیج سازندگی،بنیاد برکت در جهت بهبود وضعیت اشتغال و همچنین رشد و توسعه تولید و نیازهای حوزه کارآفرینی در تالار حافظ مجموعه نشاط برگزار شد.

شایان ذکر است در این جریان برنامه‌های صبحگاهی این جشنواره بخش های دیگری نیز داشت که از جمله این موارد برگزاری گفتگوی رو در رو با عنوان «اعلام نیاز فناورانه» با حضور کارآفرینان و شرکت‌های برتر ایثارگران و نمایندگان شرکت‌های تابعه بنیاد مستضعفان در تالار فردوسی مجموعه نشاط برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید ضمن اشاره به اهمیت بالای اشتغال و تولید در حاشیه افتتاحیه مراسم نخستین جشنواره کارآفرینی ایثارگران اظهار داشت: برای بقا موانع فراوانی که ناشی از جهل بشری است فرا روی انسان قرار دارد،انسانها در دو بعد یا برای بقا تلاش میکنند یا در رابطه با فساد تلاش میکنند،برای بقا تلاش میکنند تا دستاوردهایی داشته باشند و از آن بهره برده به شکلی که می‌خواهد بتوانند زندگی را حرکت دهند و از آن منتفع شوند.

وی عنوان کرد: به تعبیر قرآن برخی هم راه را کج می‌بینند و هم هدف را،به خاطر بهبود دنیایشان اقدامات و تلاش هایی میکنند که به سمت تباهی است،اگر انسان نداند که چه کند به نوعی ویرانگر میشود و به واقع جامعه و خانواده را به سمت انحراف میبرد و در پی آن جامعه با مشکلاتی  روبرو میشود که برای تصحیح آن بسیار زحمات بالایی را باید متحمل شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد:انسان عاقل خیرخواه است و این را نه تنها برای خود بلکه برای همه جامعه می خواد،اگر این چنین شود بسیار از مشکلات رفع خواهد شد،رفع مشکلات را در حوزه‌های مختلف باید به نوعی جنگ و دفاع مقدس ببینیم و برای آن جهاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شکری خاطر نشان کرد: امروز لازم است حل مسائل اجتماعی را با خرد جمعی پیش ببریم،جامعه‌ای که در جمیع جهات ببیند و به همت جمعی معتقد باشد رشدش سریعتر خواهد بود،باید از خود گذشتگی کرد و جهاد کرد تا آینده ای زیبا رقم بخورد و البته این مهم باید از روی خیرخواهی برای تمام جامعه باشد.

وی متذکر شد:تلاش برای معاش اگر فردی شود بار سنگین شده و میشود غول بی شاخ و دم کمبود اشتغال ،اگر توجه نباشد برای رفع مشکلات، افراد به جای اینکه باری از دوش بردارند خود باری بر دوش هستند،اگر روز آمد و کارآمد  این مسیر را راه برویم به بهترین نتایج خواهیم رسید که البته نیاز به مجاهدت و جهاد برای بهبود وضعیت با تمام توان است .

حجت الاسلام والمسلمین شکری در پایان گفت:تلاش برای معاش و موفقیت نسل‌ها  امری مهم است امروز باید به سمت این برویم که با مجاهدت ماهیگیری را به افراد یاد بدهیم نه اینکه برایش ماهی بگیریم و حرکت در مسیر تولید و اشتغال میتواند این موضوع را منتج به نتیجه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *