افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن بازار در خراسان شمالی

افتتاح

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب وکارهای نوین جوانان وندا:

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار متشکل از ۸۰ غرفه (یکشنبه) با حضور جمعی از مسوولان استانی در محل پارک و علم و فناوری بجنورد گشایش یافت.

 به نقل از ایرنا، آیین گشایش این نمایشگاه با حضور استاندار، رییس پارک علم و فناوری، رییس دانشگاه بجنورد و جمعی از پژوهشگران و نخبگان در محل تخته ارکان بجنورد برگزار شد.

نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان شمالی در فضای ۸۰۰ متر مربع برگزار و شامل ۲۳ غرفه مربوط به دستگاه های اجرایی و ۵۷ غرفه نیز در اختیار شرکت های فناور است.

استاندار خراسان شمالی در این آیین اظهار داشت: پژوهشگران و محققان با توجه به نیاز و اولویت‌های کشور فعالیت تحقیقاتی داشته باشند و برای رسیدن به این مهم باید به بانک اطلاعات پژوهشی متصل شوند.

محمدرضا حسین نژاد افزود: بانک اطلاعاتی ایده، اختراع و پژوهش ها در مراکز علمی وجود دارد که محققان و پژوهشگران باید در این زمینه نقشه راه خود را بدانند.

وی افزود: محققان و پژوهشگران در جهت صرفه جویی ارزی در کشور گام‌هایی علمی بردارند تا وابستگی کشور در این زمینه کم شود.

حسین نژاد اظهار داشت: آموزش نظری و تئوری باید به علم و دانش تبدیل شود که این فرهنگ باید در مقاطع پایین تحصیلی رواج یابد و دانش آموزان از همان ابتدا با موضوع تحقیق و مسایل فنی آشنا شوند.

استاندار خراسان شمالی گفت: بخش کشاورزی اینک یکی از اولویت های مهم این استان است که باید در حوزه پژوهش به این بخش بیشتر پرداخته شود و دانش و علم را با تولید همراه کرد.

وی افزود: بخش های صنعت، معدن و سایر موضوعات نیز جزو اولویت های دیگر این استان است که محققان و پژوهشگران در این راستا باید فعالیت داشته باشند.

نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار استان خراسان شمالی تا پایان هفته برای بازدید عموم دایر است.

چهار مرکز رشد، ۱۲۸ شرکت فناور، ۳۰ شرکت دانش بنیان و ۲۲ صنعت خلاق در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *