امسال به شیوع کرونا پایان می دهیم

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در کنفرانس امنیت مونیخ اعلام کرد دو سال پیش هیچ کدام‌مان تصور نمی‌کردیم که شیوع کرونا تا این حد طول بکشد که اکنون وارد سال سوم آن بشویم. اما امسال می‌توانیم به همه‌گیری این ویروس پایان دهیم.

تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در کنفرانس امنیت در مونیخ آلمان اعلام کرد که با پوشش گسترده واکسن در برخی کشورها و کم خطر شدن ویروس کرونا در واریانت امیکرون می‌توان گفت که به پایان همه‌گیری نزدیک هستیم. با این حال با مرگ روزانه ۷۰ هزار نفر در سراسر دنیا به دلیل این بیماری در حال حاضر چنین امری ممکن نیست.

به گفته وی، 83 درصد از جمعیت آفریقا هنوز یک دوز واکسن هم دریافت نکرده‌اند و سازمان‌های بهداشتی کشورها به دلیل فشارهای حاصل از این ویروس کمر خم کرده‌اند. به غیر از این، ویروس هم‌اکنون قابلیت انتقال بسیار بالایی دارد و بدون کنترل در حال گسترش است و همچنین نظارت بسیار کمی برای ردیابی تکامل آن وجود دارد. در واقع، شرایط برای ظهور انواع ویروس‌های خطرناک‌تر و قابل انتقال‌تر به شدت ایده‌آل است. اما ما می‌توانیم امسال به این همه‌گیری به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی پایان دهیم، زیرا هم ابزار و هم دانش کافی را در این مورد داریم.

وی گفت: در حال حاضر، ۱۶ میلیارد دلار کمبود بودجه برای برنامه ACT Accelerator یا برنامه «سرعت‌بخشی به دسترسی ابزار مقابله با کووید ۱۹» سازمان جهانی بهداشت وجود دارد و از این رو از تمامی کشورها می‌خواهیم تا برای مقابله سریع‌تر با این بیماری هر چه زودتر این کمبود بودجه را پر کنند.

وی افزود: در مقایسه با رکود اقتصادی امسال ۱۶ میلیارد دلار عدد زیادی نیست و تازه برخی وزرای دارایی چنین عددی را خطای مالی حاصل از کم شدن بودجه به دلیل همه‌گیری می‌دانند.

ادهانوم اعلام کرد: باید تمرکز اصلی همه ما پایان دادن به این همه‌گیری باشد و همه ما از آن درس عبرت بگیریم.

این در حالی است که تاکنون بیش از ۲۰۰ استراتژی برای کاهش همه‌گیری کرونا به سازمان جهانی بهداشت گزارش شده و این سازمان ماه گذشته تمام این پیشنهادها را در استراتژی‌های خود اعمال کرده و قرار است که بهار آینده این طرح‌ها توسط نمایندگان کشورهای عضو مجمع جهانی بهداشت مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *