بهبود جایگاه اصفهان در فضای کسب و کار

امیر رضا نقش

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار نوین جوانان وندا به نقل از باشگاه خبرنگاران ،امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از بهبود فضای کسب‌ و کار در استان خبر د اد و اظهار کرد: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ استان در شاخص‌های فضای کسب‌وکار در جایگاه بیست و سوم و در سال ۱۴۰۰، ابتدای دولت جدید در رده پانزدهم قرار داشت، اما در انتهای سال ۱۴۰۱ به رتبه پنجم رسید.
او گفت: بخشی از طرح‌های استان معطل مانده که برای تکمیل آن باید بخش خصوصی باید پای کار بیاید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با اشاره به طرح «۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری» گفت: باید به سمت مجوز‌های بی‌نام برویم تا سرمایه‌گذار وقت خود را صرف اخذ مجوز نکند. با تلاش‌های صورت گرفته تا یکی دو ماه آینده، ۳۰ فرصت از این صد فرصت عملی و در کنار آن رویداد‌ها و نمایشگاه‌های دائمی برگزار می‌شود.
نقش با بیان اینکه طی ۱۰ سال اخیر هیچ گاه بانک‌ها بیش از ۶۰ درصد منابع خود را به مصارف بخش تولید اختصاص نداده‌اند و این نشان دهنده سخت‌گیری شدید در این حوزه است، گفت: اصفهان پس از تهران با ۵.۱ درصد منابع بانکی در جایگاه دوم قرار دارد.
به گفته او، در همین زمینه، طی ۱۸ ماه گذشته حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان به واحد‌های تولیدی تزریق شد، البته نیاز استان بیش از این میزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *