بوم مدل کسب و کار سایت Airbnb

سایت Airbnb

سایت Airbnb یک وب سایت و اپلیکیشن آنلاین، برای اجاره کردن اماکن اقامتی و حتی اجاره دادن آن‌ها در سراسر دنیا است. این کمپانی در سال ۲۰۰۹ کار خود را آغاز کرد و از آن زمان تا به الان سالانه به میلیون‌ها مهمان کمک کرده تا جایی را برای اقامت پیدا کنند. این سایت امروزه دارای دو میلیون مکان اقامتی در ۳۵ هزار شهر مختلف است. شما در بیش از 65000 شهر دنیا می‌توانید از طریق این وبسایت مکانی برای اجاره بیابید و 191 کشور دنیا مشغول استفاده از این خدمات هستند. این شرکت که صاحبان آن 9 سال پیش از عهده اجاره منزل شخصی خویش برنمی‌آمدند، امروز سهامی به ارزش 31 ملیارد دلار دارد!

چگونگی استفاده از Airbnb

از طریق این سایت افراد می‌توانند خانه‌ها و یا اتاق خود را اجاره دهند یا به هنگام سفر بتوانند مکانی برای اقامت پیدا کنند. سایت ایر بی ان بی، بابت خرید هر رزرو ۳ درصد کمیسیون از فرد اجاره دهنده (میزبان) و بین ۶ تا ۱۲ درصد از فرد متقاضی گرفته می‌شود. مکان‌های دورتر از نقاط اصلی توریستی اغلب ارزان‌تر هستند. وقتی اقامتی پیدا کردید که جالب به نظر می‌رسد، مطمئن شوید که تمام تصاویر موجود را به خوبی مرور کنید. صاحبان خانه عمدتا بهترین زوایای خانه یا اتاق را به شما نشان می‌دهند، اما خوب است تمام جزئیات را بررسی کنید تا بدانید که می‌خواهید در کجا اقامت کنید.

برای رزرو در این سایت ابتدا باید یک کاربری تایید شده بسازید که می‌توانید برای میزبان یا فردی که می‌خواهد مکان را اجاره بدهد پیام بفرستید و همان موقع مکان مورد نظر خود را رزرو کنید یا برای رزرو در ماه آینده درخواست بفرستید. همچنین میزبان‌ها باید تقویم مشخصی از روزهایی که می‌توانند خانه و یا اتاق خود را اجاره دهند در پروفایل خود قرار داده و مرتب آن را به روز کنند. میزبان به شما اطلاع خواهد داد که چه امکانات دیگری در صورت نیاز در اختیار فرد خواهد گذاشت. برای رزرو خانه در سایت AirBNB نیاز به داشتن یک کارت اعتباری و یا یک حساب بین المللی دارید. شما می‌توانید پس از انتخاب مکان مورد نظر و طی کردن مراحل اجاره خانه برای پرداخت هزینه Airbnb از خدمات اجاره خانه از این سایت استفاده کنید.

Airbnb up چیست؟

قسمت ویژه در سایت Airbnb وجود دارد به نام الان Airbnb plus که یکسری از اقامتگاه‌ها با برچسب plus مشخص شده اند که سایت می‌گوید این سکونتگاه‌ها به صورت حضوری بررسی شدند و امتیاز بالا‌ترین در رتبه بندی دریافت کردند و با اجاره این اقامتگاه‌ها می‌توانیم خدمات ویژه تری مثل آشپزخانه مجهز آیا استفاده از وای فای سریع داشته باشید. این خانه‌ها بیشتر رزروها را می‌پذیرند، لحظه آخری را لغو نمی‌کنند، بازبینی‌های امتیاز بالاتری دارند و یک خانه کامل یا یک اتاق خصوصی با حمام خصوصی را ارائه می‌دهند. برای درخواست این خانه‌ها شما باید هزینه ۱۴۹ دلاری را برای گذراندن فرآیند تأیید توسط میزبانان بپردازید.

مزایای سایت Airbnbn

  • تنوع: شما در این سایت محدود به انتخاب یک نوع سکونتگاه نیستید. شما می‌توانید در صورت تمایل آپارتمان خانه قایقی اتاق و… در این سایت رزرو کنید.
  • تعیین قیمت دلخواه توسط میزبان: میزبان خودش می‌تواند مقدار اجاره ای را که می‌خواهند در سایت قرار دهد. همچنین در شرایطی خاص به میزبانی که خسارت مالی دیدند خسارت آن‌ها پرداخت می‌شود.
  • امنیت بالا: وقتی فرد پس از ورود و عضویت، برای استفاده از اجاره خانه و یا رزرو اقامتگاه، باید تایید هویت شود این سایت در تایید هویت بسیار سختگیر و افراد باید اسکن کارت شناسایی و آدرس درست منزل را در اختیار وب سایت قرار دهند.  همچنین می‌توانید مشکلات خود را به Airbnb گزارش کنید و سپس آن‌ها سعی می‌کنند مشکل شما را حل کنند. Airbnb شامل گارانتی برای میزبانی است که خسارت تا سقف ۱ میلیون دلار را جبران می‌کند.

به خاطر امکاناتی که این سایت در اختیار افراد قرار می‌دهد امروز سفر خارجی برای افراد علاقه مند به سفر بسیار ارزان تر شده است، برای مثال شما می‌توانید هزینه‌ای که برای اقامت در یک هتل متوسط برای اجاره یک اتاق را پرداخت می‌کنید، در Airbnb با همان هزینه می تواند یک خانه شخصی حیاط دار اجاره کنید. شما قبل از اینکه اتاق یا خانه فردی را اجاره کنید می‌توانید ببینید افرادی که قبل از شما در آن مکان اقامت داشته اند چه نمره‌ای داده و نظر آن‌ها چه بوده است. زمانی که رزرو انجام می‌شود، میهمانان و میزبان در مورد مکان و زمان ملاقات خود هماهنگ می‌شوند و این زمان یا مکان، با توجه به محل اقامت و زمان ورود مسافر تعیین می‌شود. این مکان می‌تواند همان محل رزرو شده باشد یا مکان دیگری در مرکز شهر که پیدا کردن آن راحت تر باشد. برخی از اقامتگاه‌های سایت، مراکزی حرفه‌‌ای هستند و شما با میزبان شخصی در ارتباط نیستید. در این صورت یکی از کارمندان مجموعه شما را به محل اقامت‌تان راهنمایی می کند و اطلاعات لازم در مورد امکانات، جاهای دیدنی و سفرهای محلی را در اختیار شما می‌گذارد.