بوم مدل کسب و کار شرکت ایرآسیا

شرکت ایرآسیا

شرکت هواپیمایی ایرآسیا، اولین بار در در کشور مالزی در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد. دفتر اصلی و مرکزی آن، در پایتخت کشور مالزی یعنی کوالالامپور قرار دارد و دیگر شعبه‌های ایرلاین ایرآسیا در کشورهای تایلند، اندونزی و فیلیپین نیز قرار دارد. در سال‌های بعد از شروع کارش، این شرکت شاهد بالا و بلندی‌های زیادی بوده است. حتی در سال ۲۰۰۱ تا مرز ورشکستگی نیز پیش رفت. ولی امروزه توانسته است دوباره به دوران اوج خود برگردد و در بین مردم، طرفداران زیادی پیدا کند.

آن ‌چیزی که باعث شده است تا این شرکت هواپیمایی، در بین مسافران طرفدار داشته باشد، قیمت مناسب و به صرفه آن است. شرکت هواپیمایی دیگری نیز تحت عنوان ایرآسیا ایکس وجود دارد که وابسته به همین شرکت هواپیمایی است ولی این شرکت، برای پروازهایی که ساعت پرواز آن‌ها طولانی‌تر است پایه‌گذاری شده است. مثل تمامی ایرلاین‌های معتبر و معروف دنیا، در پروازهای مربوط به ایرلاین ایرآسیا نیز با توجه به مدت زمان و ساعت پرواز، با یک غذای مناسب از مسافران پذیرایی می‌شود. جالب است بدانید، تمامی غذاهای این هواپیما. به دلیل این‌که این هواپیمایی متعلق به شرکت هواپیمایی در کشور مالزی ا‌ست، به روش اسلامی طبخ می‌شود و گوشت‌ها به روش اسلامی ذبح می‌شوند.

پرواز‌های شرکت ایرآسیا

شرکت ایرآسیا (AirAsia) ایرلاین ایر آسیا برای خدمات بهتر به مسافرین خود سه کلاس پروازی متفاوت ارائه داده است که هر مسافر بتواند با توجه به سلیقه و نیازش بهترین انتخاب را داشته باشد. کلاس های پروازی این شرکت هواپیمایی عبارتند از: چیپ فلای یا کلاس پرواز ارزان، اکونومی کلاس و بیزینس کلاس. در کلاس پرواز ارزان، تحویل بار در چک این شامل هزینه می گردد و تنها بار همراه در کابین رایگان می باشد. در پرواز اکونومی نیز مسافران می‌توانند صندلی خود را بدون هزینه انتخاب کنند و علاوه بر حمل بار همراه می توانند ۲۰ کیلوگرم بار رایگان به همراه داشته باشند، همچنین انتخاب صندلی، تغییر تاریخ بلیط (تا ۴۸ ساعت پیش از تاریخ پرواز) و سرو غذا نیز در صورت پرداخت هزینه‌ امکان پذیر است. در بیزینس کلاس نیز می‌توانند امکاناتی همانند اکونومی کلاس داشته باشند با این تفاوت که مسافر اجازه ی حمل ۴۰ کیلوگرم بار را به صورت رایگان دارد و مسافران این کلاس پروازی در ایرآسیا از خدماتی مانند وعده غذایی، پتو و بالش بهره‌مند هستند و درصورت نیاز می‌‌توانند به صورت رایگان تاریخ بلیط خود را تغییر دهند.

امکانات شرکت هواپیمایی ایرآسیا

شرکت ایرآسیا، سعی دارد مانند یک هتل پنج ستاره از مسافران‌ خود پذیرایی کند. در منو غذایی شرکت ایرآسیا، یک وعده صبحانه کامل، ناهار، میان وعده، شام کامل و همچنین غذای مخصوص کودکان به چشم می‌خورند. البته لازم به ذکر است که منوی غذایی طی یک دوره ی زمانی معین تغییر می‌کند. به طور مثال از غذاهایی همچون بریانی مرغ شکم پر، املت ایتالیایی، سبزیجات کبابی، برنج با عصاره مرغ، کیک تازه و نوشیدنی های سرد و گرم مختلف و چندین غذای متنوع دیگر در منو آن وجود دارد.

یکی از امکاناتی که مسافران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، این است که امکان رزرو غذا را از ۲۴ ساعت قبل از پرواز دارند. به این ترتیب که مشتریان در حین خرید بلیط، می‌توانند از روی منو موجود در سایت، غذای دل‌خواه خود را رزرو کنند. دقت داشته باشید ایر آسیا این امکان را به شما می‌دهد که در زمان خرید بلیط هواپیمای ایر آسیا اقدام به سفارش غذای مورد علاقه، رژیمی و خاص نمایید. همچنین می‌توان در طول پرواز هر غذایی را که می خواهید از منوی ایرلاین انتخاب نموده و سریعا در یافت نمایید. برای تحویل غذا باید کارت پروازی خود را به مهماندار تحویل دهید.

البته ناگفته نماند که بابت هر غذایی که می‌خواهید انتخاب می‌کنید، باید هزینه‌ای که برای آن تعیین شده است را بپردازید. همچنین برای این‌که مشکلی به وجود نیاید و پرواز لذت بخشی داشته باشید، توصیه می‌شود که کارت پرواز خود را تا لحظه تحویل غذا گم نکنید. چرا که برای گرفتن غذایی که از قبل سفارش داده‌اید، نشان دادن کارت پرواز الزامی است. اگر تصمیم دارید که از غذاهای ایرلاین استفاده کنید، علاوه بر پیشنهادی که بالاتر به شما دادیم بهتر است با بررسی کردن منوی غذایی شرکت، تا حداقل ۲۴ ساعت قبل از پرواز خود غذای مورد نظرتان را سفارش دهید.

اطلاعات ضروری برای مسافران شرکت هواپیمایی ایر آسیا

مقصدهای این شرکت هواپیمایی کشورهای مالزی، اندونزی، بروندی، هندوستان، تایلند، چین، کره جنوبی، ویتنام، هنگ کنگ، نپال، ماکائو، میانمار، کامبوج، سنگاپور، تایوان، لائوس، عربستان و ایران هستند. نکاتی که مسافران باید رعایت کنند عبارت است از:

  • چک این پرواز خود را حتما 24 ساعت قبل از پرواز خود نهایی کنید تا با مشکل مواجه نشوید.
  • به یاد داشته باشید حتماً 45 دقیقه تا یک ساعت قبل از پرواز بار خود را تحویل دهید.
  • بار داخل کابین هم باید در ابعاد استاندارد 56×36×23 سانتی‌متر باشد.
  • با نصب اپلیکیشن این ایرلاین بر روی گوشی موبایل خود می‌توانید از آخرین وضعیت پرواز خود مطلع شوید و تغییرات مورد نظر خود را از طریق گوشی موبایل خود و این برنامه اعمال کنید.
  • حتما قبل از پرواز کلیه قوانین این ایرلاین را چک نموده و سپس اقدام به خرید و رزرو بلیط نمایید.
  • در سایت این ایرلاین می توانید از سرگرمی های در حین پرواز نیز مطلع شوید و حتی از میان آنان نیز انتخاب نمایید.
  • ابعاد و وزن بار نیز باید حداکثر در سایز استاندارد 81×119×119 سانتی‌متر باشد.