بوم کسب و کار شبکه اجتماعی بادو

شبکه اجتماعی بادو

شبکه اجتماعی بادو یک اپلیکیشن پیام رسان اینترنتی است که برای پیدا کردن دوستان در اطراف خود طراحی شده است. بادو با استفاده از موقعیت مکانی (GPS) اقدام به پیدا کردن افراد نزدیکی، که در موقعیت شما قرار دارد می‌کند و اگر پروفایل مناسبی داشته باشید، شانس بیشتری در پیدا کردن فرد مناسب خود، خواهید داشت. این شبکه در حال حاضر در ۱۹۰ کشور فعال و با ۴۷ زبان متفاوت، قابل دسترس است. همچنین بر روی iOS، اندروید و ویندوز قابل نصب است.

این اپلیکیشن در سال ۲۰۰۶ توسط Andrey Andreev در روسیه ساخته شد و حدود ۱۰ سال بعد از تاسیس، این شبکه اجتماعی بیشترین دانلود را در بین شبکه‌های اجتماعی دیگر در ۲۱ کشور جهان پیدا کرد. در اوایل سال 2008، یک شرکت سرمایه گذاری روسی به نام فینام، 30 میلیون دلار به بادو در ازای 10 درصد از سهام این شبکه اجتماعی پرداخت کرد. این سرمایه گذاری در سال 2009 به 20 درصد افزایش یافت. در آمریکا در سال ۲۰۱۲ راه اندازی رسمی پیام رسان بادو، توسط Nick Cannon اتفاق افتاد. نکته جالب در مورد Badoo ادغام آن با فیس بوک است. در حالی که این یک سایت شبکه اجتماعی جداگانه است که عمدتاً در اروپا استفاده می‌شود، ولی برنامه فیس بوک Badoo سومین برنامه بزرگ فیس بوک است و همچنان در حال رشد است.

مزایای شبکه اجتماعی بادو

شما با این پیام رسان می‌توانید در محیط کاملا امن با دوستان خود گفت و گو داشته باشید، از علایق دیگران مطلع شوید و از طریق جستجو، افرادی که با شما نقاط مشترک زیادی دارند را پیدا کنید. امکانات و سرعت برنامه بسیار عالی می‌باشد و علاوه بر ارسال پیام متنی، می‌توانید تصاویر و ویدیو‌های خود را نیز به دوستانتان ارسال کنید و این خدمات به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

در شبکه اجتماعی بادو برای برقراری ارتباط با افراد دیگر، شما باید شخصیت خود و علاقه مندی‌هایی که دارید را در چند سطر کوتاه در پروفایلتان صادقانه تعریف کنید تا شانس همسان شدن با فرد مناسب‌تان را افزایش دهید. همچنین لازم است یک عکس مناسب از خود در نمایه قرار دهید که دقیقا در وسط صفحه نمایش داده می‌شود. پس حتما نیاز است که عکس مناسبی برای آواتار خود انتخاب کنید.

یکی از اقدامات مهم Badoo، ویژگی‌های امنیتی متعددی است که برای احساس امنیت کاربران، و اطمینان از فردی که با او صحبت می‌کنید، به وجود آورده اند. به عنوان مثال گزینه ای با عنوان درخواست سلفی وجود دارد که در طول چت، کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. یا مورد دیگری که وجود دارد، اپلیکیشن برای اطمینان در هنگام ثبت نام، از شما می‌خواهد ژست‌های خاصی بگیرید و از خودتان در اون ژست عکس بگیرید. بعد از انجام این مرحله این عکس‌ها با عکسی که برای پروفایل خود انتخاب کرده اید، توسط یکی از ۵۰۰۰ ناظر این شبکه در کمتر از چند دقیقه، مقایسه خواهد شد و در صورتی که تشخیص بدهند هر دو تصویر متعلق به یک نفر است، ثبت نام شما تایید می‌شود. از جمله قابلیت‌های دیگر شبکه اجتماعی بادو :

  • وجود صفحات سلبریتی‌ها
  • امکان چت تصویری
  • یافتن دوستان از طریق موقعیت مکانی
  • محدودیت ارسال دو پیام به شما قبل از خواندن پیام‌ها
  • امکان ساختن یک پروفایل جذاب برای خود
  • پیدا کردن افراد نزدیک به شما

بادو بیشتر از آن دسته برنامه دوست یابی آنلاین است و این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که با افراد گپ بزنید، دوستان نزدیکی در اطراف خود پیدا کنید حتی یک شریک زندگی برای خود پیدا کنید! همچنین آشنايی با افرادی كه از نظر شغل، وضعيت اجتماعی و محل سكونت با شما اشتراك دارند از ديگر كاربرد‌های اين نرم افزار می‌باشد. همچنین می‌توانید از Badoo برای ترتیب دادن جلسات خود استفاده کنید.

چگونگی کسب درآمد بادو

در قسمت بالا اشاره کردیم که خدمات Badoo بدون گرفتن هزینه ای در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. ولی اگر کاربران بخواهند خدمات ویژه‌تری استفاده کنند باید هزینه پرداخت کنند. از جمله این خدمات، “Rise Up” است. کاربرانی که برای استفاده از این ویژگی هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند، برای یک مدت زمان تعیین شده، پروفایل آن‌ها در قسمت پربازدید سایت قرار خواهد گرفت. قابلیت دیگر که در ازای هزینه ارائه می‌شود استفاده از گزینه “Super Powers”، کاربران امکان این را دارند که ببینند پروفایل آن ها در نتایج چه جستجوهایی ظاهر شده و کدام یک از پیام‌های ارسالی آن‌ها خوانده شده است.

حتی می‌توانید از حالت روح برای دیدن پروفایل اشخاص بدون دیده شدن استفاده کنید، بدانید چه کسی شما را به موارد دلخواه خود اضافه کرده و اشخاص مجرد را ملاقات کنید. همچنین شانس بالاتری برای مطابقت با افراد جدید دارید. یک قابلیت جالب که شبکه اجتماعی بادو برای کاربران خانم به عنوان (ناشناس، فقط برای دختران)، قرار داده است، ویژگی «نظرات مخفی» که به زنان اجازه می‌دهد درباره مردانی که با آن‌ها صحبت کرده‌اند نظر بگذارند. کاربران خانم می‌توانند به سادگی با کلیک کردن بر روی دعوت‌نامه چت، به چت‌هایی که مورد دلخواه‌شان نیست را در Badoo ببندند.

به طور خلاصه، نکته کلیدی در بوم مدل کسب کار و درآمد Badoo این است که به مردم قول می‌دهد، راهی را برای از بین بردن آشفتگی، از طریق دریافت هزینه برای افزایش دید در زمانی که دیگران در جستجوی یک تاریخ از طریق Badoo هستند، فراهم کند.

هم اکنون شبکه اجتماعی بادو بیش از ۳۹۳ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که هر روز ۳۰۰ هزار نفر به این تعداد اضافه می‌شوند. بادو ادعا می‌کند ماهانه نزدیک به ۶۰ میلیون کاربر فعال دارد که روزانه ۳۵۰ میلیون پیام با دوستان و همکاران خود، ارسال می‌کنند. دلیل استقبال از شبکه اجتماعی Badoo به این خاطر است که سازندگان سعی کرده اند جایی را در اختیار کاربر قرار دهد که در آن راحت و خود واقعی‌شان باشند، این برنامه اعتقاد دارد ارتباط درست و واقعی در یک شبکه مجازی این است که در هر آنچه هستید، صداقت داشته باشید و نخواهید خود واقعی‌تان را از دیگران مخفی کنید. Badoo در ادغام شبکه‌های اجتماعی، دوستیابی آنلاین و خدمات مبتنی بر مکان، بسیار هوشمندانه عمل کرده است تا مشکلی را حل کند که مطمئناً برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان باید یک مشکل بزرگ باشد.