بوم کسب و کار زینگ ایونت

مدل کسب و کار زینگ ایونت

شبکه اجتماعی زینگ ایونت (Xing Events)   که در سال های 2003تا2006 به (openBC)Open Business Club معروف بوده است، مورد استفاده حرفه گرا ها می باشد؛این شبکه برای اجتماع کوچک بین افراد حرفه ای شکل گرفته است که مورد استفاده مردم حدود200کشور می باشد. این پلتفرم 11میلیون نفر از اعضای خود را از طریق رویداد های تجاری مرتبط با یکدیگر،آشنا ساخته است.

در سال های 2003تا 2006 Open Business Clubرقیبی برای لینکدین محسوب میشد. محبوبیت لینکدین جهانی بود ولی  openBC در کشور های اروپایی به خصوص در اتریش و آلمان ظرفداران خاص خود را داشت.

با وجود رقابت،تفاوت هایی در مدل کسب و کار بین انها دیده میشد مثلا:  openBC پلتفرمی چندزبانه ک به زبان هایی چون: انگلیسی، پرتغالی، ترکی، لهستانی، فرانسوی،اسپانیایی، ژاپنی، مجارستانی،کره ای، هلندی، چینی ساده شده، روسی،  فنلاندی، آلمانی و سوئدی  ولی لینکدین یک پلتفرم تک زبانه(انگلیسی)بود که درسال  2006 به نام زینگ ایونت تغییر کرد که بانوعی استراتژی تقریبا شبیه به Pivot و تلاش کرد تا شکاف به وجود امده مابین دنیای آنلاین و آفلاین به بازار فروش بلیط پیشرو به وسیله شرکت افراد در رویداد ها از میان بردارند.

پلتفرم زینگ ایونت چه خدماتی ارائه می دهد؟
1-این پلتفرم تنها ارائه دهنده ای است که قابلیت ترکیب رویدادهای تجاری را از طریق نرم افزار مدیریت رویداد ایجاد می کند.

2-بیشتر فعالیت های اصلی مثل  پیام به افرادی ک عضو نیستند یا جستوجوی افراد خاص و ویژه فقط توسط کاربران ویژه و خاص سایت امکان پذیر است.اما عضویت اصلی رایگان می باشد.

3-این پلتفرم در همه مراحل کنار تیم یا فرد برگزار کننده رویداد هست و قبل از برگزاری رویداد گروه مورد نظر خود را مشخص و افراد را  با استفاده از سیستم ثبت نام پیشرفته در این رویداد ثبت نام می کند و بعد از برگزاری به وسیله گروه های زینگ،برای شرکت کننده ها امکان شبکه سازی  در ان رویداد را فراهم می سازد نکته حائز اهمیت، ارائه راه متناسب با مشکل در هنگام وقوع مشکل در حین رویداد، به برگزار کننده می باشد

4-ویژگی هایی که در شبکه های اجتماعی معمولی وجود دارد همچو: گروه،پروفایل شخصی، هماهنگی رویداد ها ،فروم های گفت و گو و سایر قابلیت ها …
 

در نمودار زیر میتوانید رشد کاربران openBC و لینکدین را و همچنین رشد کاربران لینکدین در کشور های اروپایی به خوبی مشاهده کنید.

(این نمودار برای سال های2003 تا 2006 می باشد.)

مدل کسب و کار زینگ ایونت: