بوم کسب و کار هواپیمایی پگاسوس

هواپیمایی پگاسوس

شرکت هواپیمایی پگاسوس در سال ۱۹۸۹ توسط دو شرکت Net و Aer Lingus تأسیس شد. اولین پرواز توسط Boeing 737-400 در تاریخ ۱۵ آوریل ۱۹۹۰ انجام شد. پگاسوس ایرلاینز به عنوان یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت ترکیه‌ای در سال ۱۹۸۹ میلادی با مشارکت دو شرکت نت‌ ایر و سیلک‌ ایر و همچنین با همکاری شرکت هواپیمایی ایر لینگاس (شرکت هواپیمایی حامل پرچم ایرلند و قدیمی‌ ترین خط هوایی ایرلند) به عنوان یک شرکت ارائه کننده پروازهای چارتر پایه گذاری شده است.

در ماه ژانویه سال ۲۰۰۵ خانواده سابانجی (دومین خانواده ثروتمند ترک) از طریق شرکت سابانجی هولدینگ اقدام به خریداری خطوط هواپیمایی پگاسوس نمود، که در پی آن، علی سابانجی به مدیرعاملی شرکت پگاسوس منصوب شد. وی دو ماه بعد، نوع فعالیت پگاسوس را از یک شرکت هواپیمایی چارتر، به شرکت هواپیمایی ارزان قیمت تغییر داد. در ماه نوامبر ۲۰۰۵ این شرکت ۱۲ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ را سفارش داد، که در نوامبر ۲۰۰۸ تمامی ۱۲ فروند را تحویل گرفت. بعد از مدتی بر اساس تقاضای بازار هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ از ۱۴۹ صندلی به ۲۱۵ صندلی بوئینگ ۷۳۷-۹۰۰ ارتقا داده شد.

پس از مدتی به تعداد مسافران ایرلاین پگاسوس به حدی افزوده شد که هواپیماها و جت های مسافربری خود را افزایش داد و به دومین شرکت هواپیمایی محبوب و معروف ترکیه تبدیل شد. یکی از افتخارات این هواپیمایی این است که به عنوان نخستین شرکت هواپیمایی در ترکیه، هواپیمای ایرباس نئو۳۲۰ را خریداری کرده است. در سال ۲۰۱۲ ایرلاین پگاسوس با خرید بخش چشمگیری از سهام هواپیمایی قرقیزستان از ایر ماناس، موفق شد در سال ۲۰۱۳، نخستین هواپیمای خود را به عنوان پگاسوس آسیا معرفی کند.

ایرلاین پگاسوس با ارائه ی بلیط ارزان قیمت، علاوه بر این که اولین ایرلاین در ترکیه است که این سیستم را ارائه داده است، هزینه پذیرایی و کیترینگ در هواپیما را حذف کرده و به جای آن، بلیط هواپیما را با قیمت ارزان تری به مسافرین خود ارائه می دهد.

پگاسوس ایرلاین

بلیط های هواپیمایی پگاسوس دارای شرایط انتخابی می باشد . 1.بلیط های پکیج اکونومی . 2.بلیط های پکیج ویژه . و 3. بلیط های پکیج خاص

بلیط اکونومی : شامل ارزانتریتن بلیط +20 کیلو گرم بار مجاز +8 کیلوگرم داخل کابین که در صورت کنسلی و یا تغییر تاریخ شامل جریمه می باشد.

بلیط ویژه : شامل ارزانترین بلیط +25 کیلوگرم بار مجاز+8کیلوگرم داخل کابین + منوی ساندویچ و نوشیدنی با کمترین جریمه کنسلی و تغییرتاریخ می باشد .

بلیط خاص:شامل ارزانترین بلیط +30کیلوگرم بار مجاز+8کیلوگرم داخل کابین +منوی غذایی کامل طبق برنامه پروازی . انتخاب صندلی خاص کنسلی تا 72 ساعت قبل پرواز می باشد .

هواپیمایی پگاسوس به دلیل ارائه ارزانترین بلیط در کلیه مسیرهای خود کترینگ ندارد و لی مسافرین می توانند در داخل هواپیما و یا 24 ساعت قبل از پرواز خود بصورت آنلاین  اقدام به خرید منوی غذایی خود با 50% تخفیف نمایند.

پگاسوس به جز فروختن بلیط منابع درآمدی دیگری نیز دارد که می توان به این موارد اشاره کرد: انتخاب و خرید غذا، انتخاب صندلی، خرید اضافه بار، اجاره خودرو، کارت هدیه پگاسوس و …

پگاسوس ایرلاینز در حال حاضر به بیش از ۱۰۰ مقصد در داخل ترکیه و بیش از ۸۰ مقصد در خارج از ترکیه پرواز می‌دهد.

شعار پگاسوس ایرلاینز “We fly for your smile” است به معنی “ما برای لبخند شما پرواز می‌کنیم” است.

رنگ سازمانی پگاسوس آبی و نارنجی است. لوگوی پگاسوس ایرلاینز شامل یک پرنده پگاسوس آبی رنگ است که در کنار آن نام این ایرلاین به صورت لاتین نوشته شده است.

نشانی سایت پگاسوس ایرلاینز به صورت زیر است:

https://www.flypgs.com/