بوم کسب و کار samsung

SAMSUNG.

تاریخچه

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ چول به‌عنوان یک شرکت تجاری تأسیس شد و بیشترین حجم کاری خود را بر صادرات ماهی، میوه و سبزی به چین قرار داد. طی یک دهه، با رشدی بسیار سریع، سامسونگ به یکی از ۱۰ شرکت بزرگ کره تبدیل شد.

در سال ۱۹۶۹ شرکت سامسونگ الکترونیکس به‌عنوان یک شرکت تابعه در گروه سامسونگ متولد شد. این شرکت در دهه ۱۹۷۰ با سرمایه‌گذاری در صنایع سنگین، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و کشتی‌سازی، راه صنعتی‌شدن را در پیش گرفت.

در ۱۹۷۳ دومین برنامه ۵ ساله مدیریت این شرکت اعلام و گذار از مرحله تولید و تجارت مواد اولیه به ساخت محصول نهایی، هدف اصلی این گروه اعلام شد. در دهه ۱۹۷۰ شرکت سامسونگ آن‌چنان توسعه پیدا کرد، که شرکت‌های صنایع سنگین، پتروشیمی، کشتی‌سازی و ابزارهای دقیق سامسونگ یکی پس از دیگری تأسیس گردید و نخستین صادرات صنایع الکترونیک این گروه نیز از سوی سامسونگ الکترونیکس صورت گرفت. محصولات این شرکت در دهه ۱۹۸۰ توانستند به بازارهای جهانی راه یابد.

در سال ۱۹۸۷ با درگذشت لی بیونگ-چول، پسر او لی کان-هی مدیریت گروه را برعهده گرفت. لی کان-هی یک سال بعد برنامه توسعه دوم گروه سامسونگ را در شرکت به راه انداخت. این برنامه شامل بر تجدید ساختار کسب‌وکار قدیمی و تبدیل شرکت به یکی از ۵ شرکت برتر الکترونیک و شرکتی در کلاس جهانی بود.

آغاز دهه ۱۹۹۰ را می‌توان دوران مدیریت نوین در سامسونگ دانست. در این دوران شعار «اول کیفیت» انتخاب و تبلیغ شد. در این دوره، ۱۷ محصول مختلف نظیر نیم‌رسانا، نمایشگرهای رایانه و … در بازار جهانی تولید شد و در برخی از آن‌ها مانند نمایشگرهای ال‌سی‌دی به مقام نخست جهانی دست یافت. هم‌زمان، علاوه بر جهت‌گیری به سمت به‌کارگیری شش سیگما و تولید محصول کیفی، کیفیت کارکنان نیز مورد توجه قرار گرفت. از آغاز قرن بیست‌ویکم، حرکت به سمت دوران دیجیتال برای این شرکت تشدید شد. به گونه‌ای که به‌سرعت در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات محصولات گوناگونی عرضه می‌شوند.

اکنون زیرمجموعه‌های اصلی صنعتی سامسونگ سه واحد سامسونگ الکترونیکس، صنایع سنگین سامسونگ و سامسونگ سی‌اندتی هستند. البته این شرکت در حوزه‌های دیگر نیز زیرمجموعه‌های بسیار بزرگی دارد که از آن‌جمله می‌توان به شرکت بیمهٔ عمر سامسونگ، سامسونگ اورلند (مدیر پارک سرگرمی Everland، قدیمی‌ترین مرکز تفریحی کرهٔ جنوبی) و Cheil Worldwide را نام برد. شرکت چیل ورلدواید آژانس تبلیغاتی سامسونگ است که در زمرهٔ بزرگ‌ترین آژانس‌های جهانی در این صنعت شناخته می‌شود.

سامسونگ

سامسونگ (به کره‌ای)삼성یک شرکت خوشه‌ای کره‌ای چندملیتی واقع در سئول است. سامسونگ مالک چندین شرکت تابعه و زیرمجموعه در صنایع مختلف است که برای نمونه می‌توان به سامسونگ الکترونیکس، سامسونگ لایف، سامسونگ فایر، صنایع سنگین سامسونگ، سامسونگ موتورز و سامسونگ سی‌اندتی اشاره کرد.

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول، به‌عنوان یک شرکت تجاری تأسیس شد و در طول ۳ دهه نخست، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های ارائه خدمات مالی و بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌فروشی توسعه داد و در پایان دهه ۱۹۶۰ وارد صنعت الکترونیک گردید و در میانه دهه ۱۹۷۰ نیز به صنایع کشتی‌سازی و ساخت‌وساز وارد شد. ورود به این حوزه‌ها بود که سبب رشدهای پسین آن گردید. پس از درگذشت لی بیونگ-چول، در سال ۱۹۸۷ شرکت سامسونگ به چهار گروه مستقل به‌نام‌های گروه سامسونگ، گروه شینسگائه، گروه سی‌جی و گروه هانسول تفکیک شد. اکنون دفتر مرکزی این کورپوریشن در شهر سامسونگ، سئول قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.

سامسونگ تأثیر بسزایی در توسعه اقتصادی، سیاسی، رسانه‌ای و فرهنگی کره جنوبی دارد و یک نیروی محرکه اصلی در «معجزه رودخانه هان» بوده‌است. شرکت‌های تابعه آن حدود یک پنجم از کل صادرات کره جنوبی را تولید می‌کنند. در سال ۲۰۱۳ درآمد سامسونگ معادل ۱۷٪ از تولید ناخالص داخلی (اقتصاد) کره جنوبی بوده است.

نام سامسونگ

واژه سامسونگ در زبان کره‌ای هانجا (星) به معنی سه‌ستاره است. منظور از عدد سه در این نام، توان و بزرگی، و منظور از ستاره، جاودانگی است.

لوگو سامسونگ

برند سامسونگ در سال 1938 ایجاد شد، اما عملکرد آن شرکت در ابتدا متوسط بود. بنابراین نیازی به طراحی لوگو برای این برند در آن سال ها دیده نشد. در سال 1958 با پیشرفت کاری این شرکت، نیاز برای داشتن یک لوگو خاص احساس شد. لوگو سامسونگ، به شکل سه ستاره با سه نوار و گیاه گندم که داخل یک دایره قرار گرفته بودند، طراحی گردید. ستاره ها با نام شركت در ارتباط بودند و گیاه گندم نیز اشاره به کشاورزی داشت.

با معرفی اولین تلویزیون سیاه و سفید در دهه 1960 توسط این شرکت، نیاز به طراحی و تغییر لوگو دیده می شد. البته در طراحی لوگو جدید، از همان نماد سه ستاره در داخل یک دایره در کنار اسم تجاری این شرکت یعنی سامسونگ، استفاده شده بود.

در سال 1938، طراحی لوگو سامسونگ شلوغ و درهم ریخته بود و هیچ ارتباطی با لوگوی فعلی این شرکت نداشت. در لوگو می توان سه ستاره با سه نوار و گیاه گندم را در یک دایره مشاهده کرد.

در سال 1969، در طراحی لوگو جدید، سه ستاره، شکلی منحصر به فرد تر به خود گرفت. در آن سال، آن لوگو جذاب تر و کم نظیر به نظر می رسید که در کنار سه ستاره، حروف سامسونگ به رنگ سیاه، طراحی شده بود.

در سال 1979، مربع و دایره ای که در آن سه ستاره وجود داشت، از لوگوی قبلی حذف شد، در لوگو جدید فقط سه ستاره و نام تجاری SAMSUNG، که با فونت کوچک تری در مقایسه با لوگو قبلی بود، وجود داشت.

در سال 1979، تنها از سه ستاره به عنوان یک لوگو مستقل استفاده شد. در این لوگو، این نماد سه ستاره، بزرگ شده بود تا تمام جزئیات لوگو به وضوح دیده شود.

در سال 1980، نماد سه ستاره بدون تغییر باقی ماند، در حالی که کلمه SAMSUNG کمی تغییر یافته است، این کلمه با فونتی کوچک تر از لوگوی قبلی و کمی بولدتر، در لوگو جدید طراحی شد.

در سال 1993، لوگوی فعلی سامسونگ، طراحی گردید. کلمه SAMSUNG با فونت برجسته و بولد sans serif در یک بیضی آبی، و همچنین حرف A بدون وجود نوار افقی طراحی گردید.

در سال 2005، تیم طراحی تصمیم گرفتند که از حضور بیضی در لوگو صرف نظر کنند. امروزه از هر دو لوگو، با حضور بیضی و بدون بیضی، استفاده می شود.

محصولات

به‌طور کلی، محصولات این شرکت شامل پوشاک، صنایع شیمیایی، تجهیزات الکترونیکی، تجهیزات پزشکی، نیم‌رساناها، کشتی و شناور و تجهیزات مخابراتی می‌شود.

شرکت های تابعه

امروزه گروه سامسونگ شامل مجموعه‌ای از ۸۰ شرکت است که بزرگترین مجموعه تجاری-صنعتی در کره جنوبی محسوب می‌شود. شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه آن عبارتند از:

  • سامسونگ الکترونیکس (بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات جهان) بزرگترین شرکت این گروه
  • صنایع سنگین سامسونگ (دومین شرکت بزرگ صنایع کشتی‌سازی در کره جنوبی و سومین در جهان)،
  • شرکت مهندسی سامسونگ و سامسونگ سی‌اندتی (به ترتیب سیزدهم و سی‌وششمین شرکت‌های بزرگ ساختمانی جهان)
  • سامسونگ کارت، سامسونگ فایر، سامسونگ لایف (چهاردهمین شرکت بزرگ بیمه عمر جهان)
  •  اورلند، کره جنوبی (قدیمی‌ترین شهر بازی در کره جنوبی)، چیل ورلدواید (پانزدهمین شرکت تبلیغاتی جهان).

گروه سامسونگ امروزه دارای شمار بسیاری شرکت تابعه، زیرمجموعه و فرعی در سرتاسر جهان است. مهم‌ترین شرکت‌های تابعه این گروه عبارتند از:

  • سامسونگ الکترو-مکانیکس
  •  سامسونگ سی‌اندتی
  •  سامسونگ فایر 
  • سامسونگ کارت 
  • سامسونگ لایف
  •  چیل ورلدواید
  •  سامسونگ الکترونیکس
  • صنایع سنگین سامسونگ 
  • مهندسی سامسونگ

سامسونگ الکترو-مکانیکس

سامسونگ الکترو-مکانیکس، شرکت قطعات الکترونیکی است که در زمینه تولید قطعات الکترونیکی، نیم‌رساناها، برد مدار چاپی، منابع تغذیه و تجهیزات مخابراتی فعالیت می‌کند.

شرکت سامسونگ الکترو-مکانیکس در سال ۱۹۷۳ از مشارکت شرکت‌های سامسونگ و سانیو، تحت نام سامسونگ-سانیو راه‌اندازی شد و اکنون دارای ۹ کارخانه تولیدی در کشورهای چین (۲ کارخانه)، فیلیپین، کره جنوبی (۴ کارخانه)، تایلند و مجارستان است.

سامسونگ سی‌اندتی

سامسونگ سی‌اندتی، شرکت ساخت‌وساز متعلق به گروه سامسونگ است که در سال ۱۹۳۸ راه‌اندازی شد و تاکنون در ساخت سازه‌های فراوانی در کشورهای مختلف مشارکت داشته و به‌عنوان نمونه می‌توان به برج‌های دوقلوی پتروناس، تایپه ۱۰۱ و برج خلیفه اشاره کرد.

سامسونگ فایر

سامسونگ فایر، شرکت بیمه کره‌ای چندملیتی است که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه سامسونگ، در زمینه ارائه خدمات بیمه‌های خودرو، بیمه عمومی، بیمه‌های مدت-دار و مدیریت ریسک فعالیت می‌کند.

شرکت سامسونگ فایر در سال ۱۹۵۲ راه‌اندازی شد و اکنون دارای دفاتر خدماتی در کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن، اندونزی، ویتنام و چند کشور اروپایی است.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول، کره جنوبی قرار دارد و بزرگترین سهام‌داران سامسونگ فایر، شرکت‌های سامسونگ لایف (۱۰٫۳۶٪) و کامان‌ویت بانک (۷٫۴۴٪) هستند.

سامسونگ کارت

سامسونگ کارت، شرکت خدمات مالی است، که در زمینه ارائه خدمات کارت‌های اعتباری فعالیت می‌کند.

شرکت سامسونگ کارت در سال ۱۹۸۸ تأسیس شد، در سال ۲۰۰۴ با سامسونگ کپیتال ادغام شد و هم‌اکنون بزرگترین اپراتور کارت‌های اعتباری کره جنوبی به‌شمار می‌آید.

سامسونگ لایف با داشتن ۷۱٫۹٪ درصد از سهام این شرکت، مالکان اصلی سامسونگ کارت محسوب می‌شوند.

سامسونگ لایف

سامسونگ لایف، شرکت خدمات بیمه چندملیتی کره‌ای است، که در سال ۱۹۵۷ توسط سامسونگ راه‌اندازی شد و اکنون به‌عنوان بزرگترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات بیمه در کره جنوبی محسوب می‌شود.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول، کره جنوبی قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره معامله می‌شود.

چیل ورلدواید

چیل ورلدواید، شرکت تبلیغاتی کره‌ای است، که در زمینه ارائه خدمات تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی فعالیت می‌کند.

شرکت چیل ورلدواید در سال ۱۹۷۳ توسط گروه سامسونگ راه‌اندازی شد و اکنون بزرگترین بنگاه تبلیغاتی کره جنوبی استو در رتبه ۱۵ از بزرگترین شرکت‌های تبلیغاتی جهان، جای دارد.

صنایع سنگین سامسونگ

صنایع سنگین سامسونگ، شرکت صنایع سنگین کره‌ای است، که در سال ۱۹۷۴ راه‌اندازی شد و امروزه به‌عنوان یکی از بزرگترین سازندگان کشتی در جهان و سومین کشتی‌ساز بزرگ در کره‌جنوبی به‌شمار می‌آید.

این شرکت، یکی از زیرمجموعه‌های گروه سامسونگ است، که تمرکز اصلی آن بر ساخت و ارائه انواع کشتی‌ها، نفت‌کش‌ها، شناورهای FPSO، نفتکش‌های ال‌ان‌جی، نیمه شناورها، جرثقیل‌های دروازه‌ای و دیگر سازه‌های دریایی معطوف است.

مهندسی سامسونگ

مهندسی سامسونگ، شرکت خدمات مهندسی است، که در زمینه ارائه خدمات مدیریت پروژه و اجرای پروژه‌های ساخت‌وساز، کارخانجات صنعتی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌های برق و احداث زیرساخت‌های شهری فعالیت می‌کند.

شرکت مهندسی سامسونگ در سال ۱۹۸۰ توسط گروه سامسونگ راه‌اندازی شد و اکنون به‌عنوان یک پیمان‌کار ای‌پی‌سی دارای عملیات در ۴۰ کشور جهان بوده، همچنین دارای شعبه در کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، تایلند، هند، ترینیداد و توباگو و مکزیک است.

سامسونگ الکترونیکس

پنج حوزه اصلی کسب‌وکار شرکت سامسونگ الکترونیکس عبارت است از: لوازم خانگی دیجیتال، رسانه دیجیتال، ال‌سی‌دی، نیم‌رسانا و مخابرات

در سال ۲۰۰۴، سامسونگ الکترونیکس از سوی مجله فورچون به عنوان چهارمین شرکت تحسین‌برانگیز جهان در حوزه الکترونیک انتخاب شد. اکنون شمار شرکت‌های گروه سامسونگ به ۱۴ رسیده که با ۳۳۷ دفتر در ۵۸ کشور جهان پراکنده‌است.

فروشگاه سامسونگ

فروشگاه سامسونگ گلکسی، یک فروشگاه اپلیکیشن است نخستین فروشگاه مجازی برنامه‌های تلویزیونی که شامل مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی (Application) برای تلویزیون و مکانی ایدئال برای گشت و گذار، و کشف انواع برنامه‌های متنوع است. در این فروشگاه مجازی می‌توان برنامه‌های مختلفی را به صورت رایگان روی تلویزیون خود دانلود و اجرا کرد. با ارائه مجموعه‌ای گسترده از برنامه‌های بازی، اخبار، مرجع، شبکه اجتماعی و برنامه‌های دیگر، تلویزیون هوشمند است.

ورود شرکت سامسونگ به صنعت مخابرات

در سال 1980، سامسونگ وارد صنعت سخت افزار مخابرات شد. در ابتدا سوئیچ بورد تلفن و سپس سیستم های فکس و تلفن را ساخت و در نهایت به تولید تلفن های همراه پرداخت.

در طول دهه 1980، شرکت سامسونگ الکترونیکس سرمایه گذاری قابل توجهی را در تحقیق و توسعه انجام داد. در طول این مدت، سامسونگ الکترونیکس به پرتغال، نیویورک، توکیو، انگلستان، شهر آستین و تگزاس گسترش یافت.

در سال 1987، با فوت آقای لی بایگ چول، گروه سامسونگ به چهار گروه تجاری شامل الکترونیک، مهندسی، ساخت و ساز و محصولات پیشرفته تقسیم شد. خرده فروشی، موارد غذایی، مواد شیمیایی، تدارکات، سرگرمی، کاغذ و مخابرات در گروه شینسه، گروه سی جی و گروه هانسول قرار گرفتند.

سامسونگ در طول دهه 1990 به عنوان یک شرکت بین المللی رشد کرد. بخش ساخت و ساز سامسونگ چندین پروژه ساخت و ساز برجسته از جمله یکی از برج های پتروناس مالزی، برج تایپه 101 در تایوان و برج خلیفه در امارات متحده عربی را اجرا کرد

بخش مهندسی سامسونگ، شرکت سامسونگ تک وین را نیز در بر دارد. این شرکت تولید کننده صنایع هوا فضا است و موتورهای هواپیما و توربین های گازی را تولید می کند و قطعات مورد استفاده در موتورهای جت در هواپیماهی بوئینگ و ایرباس را تامین می کند.

ورود سامسونگ به صنعت الکترونیک

این شرکت در دهه 1960 با تشکیل چند بخش الکترونیکی وارد صنعت الکترونیکی شد. بخش های اولیه ی الکترونیکی شامل دستگاه های الکترونیکی سامسونگ، سامسونگ الکترومکانیک، سامسونگ کورنینگ و بخش نیمه هادی و مخابرات سامسونگ بود. شرکت سامسونگ، تاسیسات اولیه خود را در سال 1970 در شهر سووان کره جنوبی ساخت و از همانجا بود که شروع به تولید تلویزیون های سیاه و سفید کرد.

بین سال های 1972 و 1979، سامسونگ شروع به فروش ماشین لباسشویی کرده و نام شرکت به صنایع پتروشیمی سامسونگ و سپس به صنایع سنگین سامسونگ تغییر یافت. سامسونگ تا سال 1976، یک میلیون تلویزیون سیاه و سفید را به فروش رساند.

تاریخچه ی کاملی از فعالیت های مهم سامسونگ به تفکیک هر سال

1969- تاسیس شرکت صنایع الکترونیکی سامسونگ با مسئولیت محدود

1970- تولید تلویزیون های سیاه و سفید

1971-صادرات تلویزیون های سیاه و سفید به پاناما

1972-شروع تولید تلویزیون های سیاه و سفید برای بازار داخلی

1974- آغاز به تولید ماشین لباسشویی و یخچال

1976-تولید یک میلیون تلویزیون سیاه و سفید

1977-صادرات تلویزیون های رنگی، تولید انبوه تلویزیون های رنگی، تملک بر شرکت صنایع نیمه هادی کره (Korea Semiconductor  Co.)

1978- تولید 4 میلیون تلویزیون سیاه و سفید (بیشترین میزان تولید تلویزیون سیاه و سفید در دنیا)، تاسیس اولین دفتر برون مرزی در ایالات متحده

1979- تولید انبوه اجاق های مایکروویو، توسعه ی دستگاه ضبط کاست ویدئو خانگی (VHS VCR)، تملک بر شرکت اطلاعات الکترونیکی کره (Electronics Information Co.)

1980- آغاز به تولید دستگاه تهویه مطبوع، راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه در سووان، ادغام با شرکت صنایع نیمه هادی کره

1982-شرکت مخابرات کره به شرکت صنایع نیمه هادی و مخابرات سامسونگ تغییر نام داد، تولید 10 میلیون تلویزیون سیاه و سفید، تاسیس اولین شعبه تولیدی برون مرزی در پرتغال، انتقال صنایع نیمه هادی به شرکت اطلاعات الکترونیکی کره

1983- آغاز به تولید کامپیوترهای شخصی

1984-صادرات اولین دستگاه ضبط کاست ویدئو به ایالات متحده، تغییر نام شرکت به شرکت الکترونیکی سامسونگ با مسئولیت محدود، فروش بالغ بر یک تریلیون وون (واحد پول کره)

1986- توسعه سبک ترین و کوچک ترین نوار ویدئویی 4mm دنیا

1987- آغاز به کار بنیاد فناوری پیشرفته سامسونگ (SAIT: Samsung Advanced Institute of Technology) با هدف تحقیق و توسعه

1988- ادغام شرکت صنایع نیمه هادی و مخابراتی سامسونگ با شرکت الکترونیک سامسونگ و انتخاب صنایع نیمه هادی، مخابرات و وسایل خانه به عنوان خطوط اصلی کسب و کار

1989- تولید بیش از 20 میلیون تلویزیون رنگی

1991-توسعه گوشی تلفن همراه

1992- توسعه سیستم تلفن همراه، توسعه اولین DRAM 64 مگابایتی، تولید بیش از 10 میلیون ربات صنعتی، آغاز به تولید در چین

1993- توسعه اولین دستگاه ضبط دیجیتالی ویدئو (DVDR) توسط بنیاد فناوری پیشرفته سامسونگ

1994- توسعه اولین DRAM 256مگابایتی،تولید بیش از 30 میلیون اجاق مایکروویو

1995- توسعه اولین فناوری زمان واقعی MPEG-3 توسط بنیاد فناوری پیشرفته سامسونگ

1996- توسعه DRAM 1 گیگابایتی، تولید انبوه DRAM 64 مگابایتی

1997- توسعه اولین تلویزیون 30 اینچی با تکنولوژی TFT-LCD

1998-دستیابی به بالاترین سهم بازار دنیا در تولید تلویزیون TFT-LCD، آغاز به تولید انبوه اولین تلویزیون دیجیتالی دنیا، توسعه تلویزیون با صفحه نمایش کاملا تخت، توسعه اولین DRAM سینکرون 128 مگابایتی و حافظه فلش 128 مگابایتی

1999-توسعه اولین تلویزیون سه بعدی TFT_LCD در دنیا، توسعه تلفن اینترنتی بیسیم (تلفن هوشمند)، راه اندازی اولین تلفن موبایل MP3

2000- ثبت فروش بیش از 100 میلیون واحد تلویزیون رنگی در مجموع

2001- آغاز به تولید انبوه دستگاه حافظه فلش 512 مگابایتی، ایجاد بازی های رایانه ای جهانی، تاسیس مرکز مدیریت طراحی

2003- کسب رتبه اول در حافظه فلش، دستیابی به فروش بیش از 10 میلیون واحد برای گوشی های تلفن همراه SGH-T100 که در سال 2002 عرضه شده بود.

2004-تاسیس کارخانه تولیدی LCD در تانگ جیونگ، تاسیس مرکز تحقیق و توسعه System LSI در چین

2005- حامی مالی رسمی تیم چلسیا انگلیس، توسعه اولین  فلش مموری 50 نانومتری 16 گیگابایتی ناند

2006- توسعه اولین  فلش مموری 40 نانومتری 32 گیگابایتی ناند و حافظه DRAM 50 نانومتری 1 گیگابایتی، حامی مالی رسمی بازیهای پارالمپیک، کسب رتبه اول سهم بازار جهانی در تولید تلویزیون

2007- حامی رسمی فناوری المپیک

2008- تاسیس کارخانه تولید تلویزیون در روسیه

2009- توسعه اولین DRAM 40 نانومتری، کسب رتبه ی 19 برای ارزش برند سامسونگ در بین برندهای برتر جهان

2010-خرید شرکت تجهیزات پزشکی مدیسون، کسب رتبه اول فروش در بین شرکت های الکترونیکی دنیا، تولید انبوه حافظه فلش 64 گیگابایتی 3-bit NAND کلاس 20 نانومتری، ادغام با شرکت تصویربرداری دیجیتالی سامسونگ، راه اندازی گوشی های هوشمند گلکسی با سیستم عامل اندروید

2011- آغاز به ساخت کارخانه تولیدی 7.5G LCD در شهر سوژو چین

2012- کسب رتبه 9 جهانی در بین 100 برند برتر با ارزش برند برابر با 9/32 میلیارد دلار آمریکا، انتقال کسب و کار مربوط به LCD به تلفن های همراه سامسونگ

2013- ارائه ی گالکسی S4 در بازارهای جهانی، آغاز به تولید انبوه اولین DRAM قابل حمل 4 گیگابایتی  20 نانومتری با سرعت فوق زیاد

2014-کسب رتبه 7 جهانی ارزش برند در بین 100 برند برتر دنیا، ارائه ی گالکسی نوت اج که اولین گوشی هوشمند با لبه ی صفحه نمایش خمیده در دنیا است و همچنین ارائه ی ساعت هوشمند Gear S که اولین دستگاه بیسیم با ویژگی ارتباط 3G است، افتتاح کارخانه جدید صنایع نیمه هادی در شهر شیان چین، ارائه ی اولین تلویزیون UHD با ابعاد 105 اینچ با صفحه نمایش خمیده در جهان، ارائه ی اولین تلویزیون UHD با ابعاد 85 اینچ بدون قاب جهان

2015- کسب رتبه اول در بازار جهانی تلویزیون برای 10 سال متوالی، پرده برداری از دستگاه اسلیپ سنس (دستگاه نظارت بر خواب فرد که باعث بهبود وضعیت خواب می شود.)، ارائه ی ساعت هوشمند Gear S2، پرده برداری از گوشه های گالکسی S6 و گالکسی S6 اج با لبه های خمیده در هر دو سمت

2016- معرفی طرحی برای خرید شرکت بین المللی هارمن، عرضه ی گالکسی S7 و گالکسی S7 اج در بازارهای جهانی، آغاز به تولید انبوه سریع ترین DRAM جهان

2017- خرید شرکت بین المللی هارمن، آغاز به تولید انبوه در کارخانه جدید صنایع نیمه هادی در شهر پیونگ تک کره جنوبی، ارائه ی گالکسی S8، S8+ و نوت 8، ارائه ی تلویزیون های QLED و Frame در بازارهای جهانی، عرضه ی اولین صفحه نمایش سینمایی LED، کسب رتبه ی 6 در بین برترین برندهای جهان

مدل درآمدی

سامسونگ پس از تاسیس بیشترین حجم کاری خود را بر صادرات ماهی ، میوه و سبزی به چین قرار داد

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ چول ، به‌عنوان یک شرکت تجاری تأسیس شد و در طول ۳ دهه نخست، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های ارائه خدمات مالی و بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خورده فروشی  توسعه داد

 در پایان دهه ۱۹۶۰ وارد صنعت الکترونیک گردید و در میانه دهه ۱۹۷۰ نیز به صنایع کشتی سازی  و ساخت‌وساز وارد شد. ورود به این حوزه‌ها بود که سبب رشدهای پسین آن گردید.  

این شرکت در دهه ۱۹۷۰ با سرمایه‌گذاری در صنایع سنگسن ، صنایع شیمیایی پتروشیم  و کشتی سازی ، راه صنعتی‌شدن را در پیش گرفت.

در سال ۲۰۱۳ درآمد سامسونگ معادل ۱۷٪ از تولید ناخالص داخلی (اقتصاد) کره جنوبی بوده است


در سال ۲۰۱۳ گروه سامسونگ درآمدی معادل ۳۲۷ میلیارد دلار، در صدر شرکت‌های برتر کره جنوبی قرار گرفت. این گروه درسال مالی ۲۰۱۳ معادل ۳۰٫۱ میلیارد دلار سود خالص کسب نمود. مجموع دارایی‌های گروه سامسونگ در پایان سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۰۰٫۴ میلیارد دلار اعلام شد.