بوم مدل کسب و کار سایت دیوار

بوم مدل کسب و کار سایت دیوار

سایت دیوار

سایت دیوار که در سال ۹۲ راه‌اندازی شده ‌است، یک سایت و اپلیکیشن نیازمندی‌های اینترنتی، امکان برای خرید و فروش کالاهای نو یا دست دوم و ارائه خدمات در ایران است؛ حسام آرمندهی از کارآفرینان ایرانی و از بنیان‌گذاران آن با نام شرکت آگه‌پردازان هوشمند می‌باشد.  ایده اولیه راه اندازی این سایت از موقعی شکل گرفت که حسام آرمندهی و دوستانش در مجموعه کافه بازار از دانشگاه شریف بایکدیگر آشنا و همراه شده اند. او که در سال ۱۳۸۸ فارغ التحصیل در رشته کامپیوتر دانشگاه شریف شده است، پس از اتمام تحصیل در مقطه کارشناسی، برای ادامه تحصیل در رشته کارآفرینی و کسب و کار به دانشگاه چالمرز در سوئد رفت تا در رشته‌ای که مورد علاقه اش بتواند تحصیلاتش را ادامه دهد، اما در میانه راه و در یکی از سفرها به ایران همه چیز به گونه ای دیگر برایش رقم خورد.

آگهی نیازمندی‌های میلیون‌ها ایرانی سراسر کشور از طریق دستگاه‌های اندروید،آیفون از وب‌سایت دیوار دریافت و ارائه می‌شوند. وب‌سایت و اپلیکیشن دیوار به عنوان سرویس نیازمندی‌های آنلاین یکی از زیرمجموعه‌های فروشگاه نرم‌افزار کافه بازار است. اصلی‌ترین دلیل موفقیت دیوار، تغییر دادن رویکرد در سیستم‌های نیازمندی است.

دلایل محبوبیت سایت دیوار

آگهی رایگان در اپلیکیشن دیوار از اهمیت زیادی برخوردار است و الگوی کاری قالب سایت دیوار مثل الگوی سایت‌های نیازمندی خارجی است که بدون پرداخت هزینه آگهی آن ها به صورت رایگان ثبت می‌شود. البته اپلیکیشن دیوار برای ارائه خدمات بیش‌تر هزینه ناچیزی را دریافت می‌کند، مثلا با پرداخت هزینه می‌تواند آگهی خود را در ردیف‌های اول قرار دهید. همچنین طراحی سایت و اپلیکیشن باید به گونه‌ای باشد که هر فردی با هر میزانی از دانش بتواند از امکانات یک سایت استفاده نماید. همچنین جالب است بدانید سايت ديوار ۲ تا ۵ درصد از تراکنش‌های اینترنت کشور و نزدیک به ۱۰ درصد ترافیک اینترنتی ایران را به خود اختصاص داده است.

اگر بخواهیم به صورت اجمالی در مورد دلایل موفقیت سایت دیوار نکاتی را برای شما بیان کنیم باید به نکات زیر اشاره کرد:

  • طراحی کاربر پسند این سایت از مهم‌ترین عوامل موفقیت این سایت است، به گونه ای که استفاده از آن را برای تمام اقشار جامعه راحت و ممکن ساخته است.
  • دسته بندی‌های منظم در بوم کسب وکار دیوار که برای همه افراد در هر سنی قابل فهم است.
  • ثبت راحت آگهی در سایت و اپلیکیشن دیوار
  • یکی دیگر از عوامل محبوبیت این سایت استفاده از شماره تلفن همراه برای ثبت نام به جای ایمیل است که کاربران با صرف هزینه کم و با داشتن اندکی معلومات می توانند از این سایت و امکاناتش به راحتی بهره مند شوند.
  • میتوانید به صورت رایگان آگهی خود را ثبت کنید.

سایت دیوار چگونه درآمد کسب می‌کند؟

  • تمدید کردن آگهی

افراد وقتی آگهی‌هایی خود را که به طور رایگان است در اپلیکیشن یا سایت دیوار ثبت می‌کنند، بعد از یک ماه از سایت حذف خواهد شد. اما دیوار این قابلیت را دارد که می‌توانید با پرداخت مبلغی آگهی خود را تمدید کنید. با تمدید کردن و طولانی شدن مدت زمان آگهی در سایت، نه تنها کاربران  اپلیکیشن دیوار مستقیم آگهی شما را خواهند دید بلکه احتمال دارد اگر فردی آگهی مرتبط با شمارا سرچ کرد، آگهی شما در نتایج جستجوی گوگل نیز قابل مشاهده خواهد بود و جویندگان مرتبط با آگهی شما به این ترتیب نیز می‌توانند شما را بیابند.

  • قابلیت نردبان

آگهی‌های درج شده در سایت دیوار بر اساس تاریخ ثبت آگهی نشان داده می‌شوند. به این صورت که هر چقدر بیش‌تر از زمان درج آگهی بگذرد، آگهی پایین‌تر رفته و احتمال دیده شدنش کم می‌شود و کاربر سایت ابتدا آگهی‌هایی را می‌بیند که اخیرا درج شده‌اند و ممکن است به آگهی‌های پایین توجهی نکند. اما اگر بخواهید آگهی‌تان برای مدت زمان مشخصی در صدر قرار بگیرد، می‌توانید از قابلیت نردبان، با پرداخت مبلغی به سایت دیوار استفاده کنید. به این صورت که است که در صورت تمایل به استفاده از آن، آگهی شما برای مدت معینی در صدر آگهی‌ها می‌ماند. البته توجه داشته باشید با حذف و درج دوباره آگهی، هربار نمی‌توانید آن را به صورت رایگان به صدر آگهی ها ببرید و با توجه به اینکه آگهی شما در سرور سایت حفظ می‌شود، دیوار تکراری بودن آگهی را تشخیص داده و مانع از این کار خواهد شد.

بر اساس آمار رسمي، سايت ديوار حدود ۹۰ میلیون بار در هفته دیده می‌شود و هر روز بیش از ۲۰ تا ۳۰ هزار آگهی بردروی سایت دیوار قرار می‌گیرد. از ميان 30 هزار آگهي كه بر روي سايت قرار مي‌گيرد اگر تنها ده درصد از اين آگهي ها نياز به تمديد داشته باشد و با روش نردبان نياز به ۵ هزار تومان هزينه داشته باشند درآمد روزانه اين سايت را مي توان بين 200 تا 300 هزار تومان به صورت حداقل تخمين زد.

  • زدن برچسب فوری

دیوار این قابلیت را دارد که با پرداخت هزینه می‌توانید بر روی آگهی خود برچسب فوری درج کنید. با پرداخت مبلغ ناچیزی، سایت دیوار برای مدت محدودی آگهی به شکلی ویژه نمایش داده می‌شود به این صورت که یک برچسب قرمز رنگ بر روی آگهی شما با مضمون فوری زده می‌شود. این برچسب باعث می‌شود تا آگهی شما بیشتر مورد توجه کاربران قرار بگیرد.

  • قرار دادن نام سایت در آگهی

در آگهی‌هایی که در سایت دیوار درج می‌شود این امکان را ندارد که آدرس سایت خود را قرار دهید، مگر اینکه مبلغی پرداخت کنید. با پرداخت هزینه این امکان را خواهید داشت که لینک وب سایت خود را در آگهی خود درج کرده و به این ترتیب کاربران پس از دیدن آگهی شما در صورت تمایل می‌توانند به سایت شما نیز سر بزنند و از آن بازدید کنند.

  • سیستم مارکت پلیس یا چندفروشندگی دیوار

مارکت پلیس درواقع بستری است که مدیر سایت برای فروشندگان فراهم می کند تا بتوانند در سایت فروش داشته باشند. اپلیکیشن دیوار نیز به تازگی و با شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفت یک استراتژی جدید در کار خود ایجاد کند. سایت دیوار این امکان را به کاربران خود داده است که در دیوار فروشگاه خود را داشته و محصولات نو و دسته دوم را به فروش برسانند. هم اکنون دیوار به ازای فروش این کاربران کمیسیونی دریافت نمی‌کند، اما این خدمات را تا 3 ماه بصورت رایگان در اختیارشان قرار می دهد. متاسفانه این خدمات جدید دیوار تنها برای ساکنین تهران قابل دسترسی می باشد.