تبادل هیات علمی و رایزنی های فرهنگی در دانشگاه ها انجام می شود

دانشگاه

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب وکارهای نوین جوانان وندا:

معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت:از طریق رایزنی‌‏های فرهنگی کشورمان توانسته ‏اند با توجه به جایگاه، رشد علمی روزافزون و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‏های سراسر کشور، به تبادل هیأت‌های علمی ـ دانشگاهی، پشتیبانی از محققان و دانشجویان با هدف تکمیل پایان نامه‌‏های تحصیلی در حوزه‌‏های اسلام شناسی، ایران شناسی و زبان فارسی اقدام کنند.

 محمدرضا بهمنی، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه، گفتگو کرد.
 بهمنی با تبیین برنامه تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دوره ریاست جدید این سازمان، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان مرکز دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی به جهانیان را دنبال می‌کند که بخشی از این امر با اجرای تفاهم نامه‌های همکاری انجام می‌شود.
وی افزود: رایزنی‌‏های فرهنگی کشورمان توانسته ‏اند با توجه به جایگاه، رشد علمی روزافزون و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‏های سراسر کشور، به تبادل هیأت‌های علمی ـ دانشگاهی، پشتیبانی از محققان و دانشجویان با هدف تکمیل پایان نامه‌‏های تحصیلی در حوزه‌‏های اسلام شناسی، ایران شناسی و زبان فارسی اقدام کنند.
همچنین دو طرف درباره چگونگی همکاری‌های دوجانبه در خصوص برنامه تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفتگو کردند و بر لزوم اقدمات مشترک برای استفاده از ظرفیت دانشجویان ایرانی و غیرایرانی مقیم خارج و داخل کشور در عرصه فرهنگی و استفاده از ظرفیت استادان و صاحبنظران مراکز علمی و آموزشی کشور در عرصه ارتباطات علمی و فرهنگی بین‌المللی تأکید شد.
طراحی و اجرای رویدادهای علمی و فرهنگی مشترک و ارتقای سطح کیفی در همه مقاطع و مبادلات دانشگاهی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.
مقرر شد نشست‌های بعدی در این خصوص با حضور مدیران و کارشناسان دو طرف و به صورت عملیاتی برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *