توسعه دانش بنیان و کارآفرینی در کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور

دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

مدیرکل توسعه، کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت کاربا اشاره به ایجاد کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور گفت:توسعه دانش بنیان, کارآفرینی,تولید و اشتغال از طریق این کانون قابلیت اجرا دارد.

علی زندوکیلی ،مدیرکل توسعه، کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ،درباره اساس‌نامه‌ کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اقتصادی کشور بحث اشتغال است, یکی از راه های مناسب که برای پایداری و گسترش اشتغال وجود دارد, بحث توسعه کارآفرینی و اهمیت بحث کارآفرینی است.

به نقل از تسنیم وی ادامه داد:برای اینکه بتوانیم کارآفرینی را توسعه دهیم, باید چندین کار انجام دهیم,یکی از این اقدامات نهادسازی است. به همین منظور کانون نهادکارآفرینان برتر کشور را شکل دادیم,این نهاد به صورت دستورالعمل و با چندین نقص درگذشته وجود داشت, که از حالت دستورالعمل به حالت اساسنامه تبدیل کردیم. با این کار جنبه صنفی و مردمی بودن آن را افزایش دادیم,جایگاه آن را در بین دستگاه دولتی(از جمله شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی) و کارگروه اشتغال استان‌ها ارتقا بخشیدیم که رئیس کانون باید در این شوراها حضور داشته باشند.

زندوکیلی افزود:هر سال جشنواره کارآفرینان برتر تشکیل می شود, منتخبین کارآفرینان برتر بعد از اینکه انتخاب شدند, رها نمی شوند, بلکه در کانونی تحت عنوان کارآفرینان برتر هر استان دور هم جمع می شوند,انتخابات دارند, هیأت مدیره انتخاب میکنند,ارکانی که به وجود می آورند, رئیس و نایب رئیس را به صورت قانونی شکل می دهند,به عنوان هیأت اندیشه ورز و اتاق فکر استان فعالیت خواهند کرد,برای اینکه هیأت اندیشه ورز در حد شعار باقی نماند, یک ساختاری را به عنوان هیأت امنای اندیشه ورزی تشکیل دادیم.مشکلات و راهکارهای کارآفرینان بررسی می شود.همین هیأت امنا در سطح استانی وجود دارد, که یک کانون کارآفرینی ملی تشکیل می شود و مشکلات بررسی می شود.

وی ادامه داد: شناخت کارآفرینان جدید, توسعه کارآفرینی در سطح استان, کمک به ایجاد اشتغال در سطح استان، توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی درسطح استان, تلاش برای دسترسی به مواد اولیه, ماشین آلات و تجهیزات از جمله اقدامات در راستای کانون کارآفرینان است. ماهم در سطح ملی این کار را انجام می دهیم.توسعه دانش بنیان, کارآفرینی,تولید و اشتغال از طریق نهاد قابل انجام است.

زند وکیلی تأکید کرد: توسعه، ترویج و فرهنگ‌سازی در حوزه کارآفرینی، تشکیل اتاق فکر کارآفرینی استان و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای بخش خصوصی در زیست‌بوم کارآفرینی از جمله فعالیت‌هایی به شمار می‌رود که برای این کانون پیش‌بینی شده است.

چندی قبل صولت مرتضوی؛وزیرکاراساس‌نامه‌ کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور را ابلاغ کرد.

این کانون بر اساس بند 8بیست و نهمین مصوبه شورای‌عالی اشتغال کشور تشکیل‌شده است و به‌عنوان بازوی اندیشه‌ورز استان‌ها در حوزه کارآفرینی فعالیت می‌کند.کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور متشکل از کارآفرینان برتر کشور است که طی جشنواره کارآفرینان برتر هرساله انتخاب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *