حسن خیریانپور: نرخ بیکاری در مازندران به ۵.۸ رسیده است

بیکاری

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران، با اظهار اینکه سهمیه در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در سال جاری در استان ۵۳ هزار و ۷۶۲ شغل بود، گفت: اکنون نرخ بیکاری مازندران به ۵.۸ درصد رسیده است که از این حیث در کشور بعد از خراسان رضوی قرار گرفته‌ایم.

به نقل از ایسنا، حسن خیریانپور، پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان با اشاره به ارتقای میزان نرخ مشارکت اقتصادی استان، یادآور شد: در حال حاضر میزان مشارکت اقتصادی مازندران به حدود۴۵ درصد رسیده است که  ۳.۸درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون اقتصادی استاندار مازندران در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه احیای واحدهای صنعتی مازندران، گفت: ۵۰ هکتار اراضی واقع در شهرک‌های صنعتی استان که با وجود واگذاری به سرمایه‌گذار مدتها بلااستفاده مانده بود، آزادسازی شد.

این مسئول در زمینه احیای ۹۱ واحد راکد در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و بهره برداری از ۱۰۷ واحد صنعتی نیمه تمام در مازندران، خاطرنشان کرد: از ۱۹۲ واحد صنعتی مازندران که در تملک بانک‌ها قرار داشت، ۱۳۰ واحد از این وضعیت خارج شدند و با تزریق اعتبار سرمایه در گردش این واحدها به چرخه تولد بازگشتند.

خیریانپور تصریح کرد:۵۹۱ واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد با سرمایه‌گذاری ۲۳ هزار میلیارد تومان در استان شناسایی شد و تمامی تلاش و توان بر حول این محور قرار دارد تا این واحدها به بهره‌برداری برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *