حمیدرضا فلاح: امکان خرید زمین یا اجاره کارگاه برای شرکت‌های‌ دانش‌بنیان فراهم است

دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: واحدهای دانش‌بنیان می‌توانند با استفاده از تسهیلات و شرایط ویژه این شرکت، نسبت به خرید زمین و یا اجاره کارگاه در شهرک‌های صنعتی استان اقدام کنند. حمید رضا فلاح افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری به‌منظور حمایت از واحدهای دانش‌بنیان و فناور استان، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با پارک علم‌وفناوری منعقد شده است، واحدهای معرفی شده از طرف پارک علم‌وفناوری را دانش بنیان تلقی کرده و تسهیلاتی برای استقرار آن‌ها در پردیس فناوری شهرک صنعتی شهرکرد ارائه می‌کند.

وی افزود: علاوه بر واحدهای معرفی شده از طرف پارک علم‌وفناوری، واحدها و شرکت‌هایی که از معاونت علمی رییس‌جمهور نیز معرفی‌نامه به عنوان شرکت “دانش بنیان” داشته باشند نیز در زمره شرکت دانش‌بنیان هستند و می‌توانند از تسهیلات شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری بهره‌مند شوند.

فلاح در خصوصی واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استان گفت: این شرکت‌ها می‌توانند با پرداخت ۱۰ درصد مبلغ زمین در شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری که بر اساس قیمت‌های مصوب و بر اساس ارزش تعیین شده توسط کارشناس رسمی دادگستری قیمت گذاری شده است، مابقی مبلغ را به صورت اقساط ۴ساله با تنفس ۶ ماهه پرداخت کنند.

وی یادآور شد: این زمین‌ها فاقد سوله و ساختمان هستند و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به ساخت سوله و ساختمان‌های مورد نیاز کنند و از ابتدای امسال تاکنون یک مورد واگذاری قطعی انجام شد و ۱۳ مورد دیگر در حال گذراندن مراحل واگذاری است.

فلاح گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری به‌منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با توان کمتر، ۲۱ سوله کارگاهی به صورت استیجاری تامین کرده است که در اختیار شرکت های دانش‌بنیان حایز شرایط قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:آب از مهمترین زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های صنعتی استان است و شهرک‌ها و نواحی صنعتی با چالش جدی تامین آب روبرو است که سعی شده با اجاره چاه‌های مجاز و بستن قرارداد با شرکت آب و فاضلاب برای در اختیار قراردادن پساب فاضلاب، این چالش  را تا حدی برطرف کند.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در چهارمحال و بختیاری مستقر است که در ۲۲ مورد از این شهرک‌ها شرایط برای واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولید، خدماتی و صنفی فراهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *