دانش‌بنیان‌ها با طراحی 12 سخت‌افزار بومی به توسعه سلامت دیجیتال کمک کردند

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا: 

مجموعه هایی که چند سالی است به بازیگران بی بدیل و کلیدی اقتصادی کشور بدل شده اند و با فعالیت‌های تخصصی و دانشی خود، کارکردهای اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی برای کشور دارند و ایران را در مسیر توسعه یافتگی یاری می دهند. در واقع شرکت های دانش بنیان به یاوران مدیران دولتی تبدیل شده و مسیر پیشرفت ایران را کوتاه تر کرده اند.

این شرکت ها با ورود به حوزه های مختلف؛ نیازهای بی پاسخ مانده صنایع و جامعه را تامین و بازار واردات این محصولات را مسدود کردند. بهترین میدان هم برای اثبات توانمندیشان، عرصه فناوری‌های نوظهور است. حوزه هایی چون صنایع خلاق، نانو، زیست فناوری، سلول های بنیادی، پزشکی بازساختی، علوم شناختی، سلامت و کشاورزی دیجیتال و غیره.

نمونه بارز این تلاش ها در تسهیل دسترسی مردم به خدمات نظام بهداشت و درمان نمایان است. مثلا این شرکت ها با طراحی 12 سخت افزار ایران ساخت، جامعه را به این خدمات نزدیک تر کردند. محصولاتی چون رگ یاب با تکنولوژی IR، دستگاه لیزر تراپی پر توان، دستگاه لیزرتراپی کم توان، اسباب بازی تشخیص داده محور اوتیسم، تراشه های زیستی، دستگاه نور شدید پالسی، دستگاه دایود لیزر 808.

نوعی از خدمات سلامتی که از به هم رسانی فناوری های اطلاعات و ارتباطات پزشکی، بهداشت عمومی و تجارت شکل گرفته است و معمولا کاربران را در دریافت خدمات درمانی، مشاوره‌ای، بهبود سلامت و معیشت یاری می کند.

افزایش دسترسی به خدمات، افزایش کیفیت خدمات سلامت، امکان تبادل اطلاعات میان موسسات بهداشتی و غیره در این نوع از خدمات دیجیتالی سلامت برای کاربران میسر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *