درباره اجرای طرح توسعه مهارت در قزوین

توسعه مهارت

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: طرح توسعه مهارت در قزوین با به کارگیری هرچه بیشتر ظرفیت دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی اجرا می‌شود.

 سید محمود عرب افزود: نحوه پیشبرد و اجرای این طرح استانی در نشست شورای عالی مهارت قزوین مطرح می شود.

این مسئول با اشاره به رشد نزدیک به ۲ برابری تعهدات آموزش فنی و حرفه ای در استان نسبت به سال گذشته در بخش های دولتی و آموزشگاه های آزاد (خصوصی) گفت: براساس این طرح، چتر آموزش های مهارتی در استان قزوین با بهره گیری از ظرفیت های موجود و معطل آموزشی مطابق با نیازهای بخش تولید و خدمات توسعه داده می شود.

این مسوول با بیان اینکه امکانات آموزشی و نیروی انسانی در فنی و حرفه ای محدود است، افزود: در مجموع دارای ۱۰ مرکز دولتی با ۶۰ مربی هستیم که پاسخگوی نیازهای مهارتی در استان قزوین نیست و در چنین شرایطی نیازمند اشتراک گذاری امکانات آموزشی با سایر دستگاه ها و همچنین بخش خصوصی هستیم و در سایه هم افزایی در قالب طرح توسعه مهارتی می توانیم به همه نیازهای مهارتی موجود در استان پاسخ بدهیم.

وی اظهار داشت: با هماهنگی بین دستگاه های اجرایی، نیازهای مهارتی بخش صنعت، کشاورزی،خدمات و گردشگری استان قزوین شناسایی و مطابق با آنها به افراد مهارت جو آموزش داده می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین با بیان اینکه از آموزش های مهارتی سلیقه ای فاصله گرفته ایم،گفت: تلاش داریم تا آموزش های مهارتی را به مهارت جویان و جوانان جویای کار به شکل سفارش محور ارایه دهیم تا آنها پس از فراگیری آموزش ها و توانمند شدن بلافاصله صاحب فرصت شغلی شوند.

عرب خاطرنشان کرد: توسعه مهارت آموزی و تربیت افراد ماهر و دارای تخصص، زمینه کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی جدید را در جامعه فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *