درباره جزئیات اشتغالزایی در دولت سیزدهم

اشتغال در دولت13

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانمان وندا:

معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزییات ایجاد اشتغال در دولت مردمی سیزدهم با رفع موانع تولید و عدالت محوری را بر اساس آمار و اطلاعات سامانه اشتغال، از شهریورما سال گذشته تا پایان مردادماه امسال اعلام کرد.

 محمود کریمی بیرانوند روز سه‌شنبه با اشاره به گزارش سامانه ملی رصد اشتغال، اظهار کرد: از  شهریورماه سال گذشته تا پایان مردادماه ۹۷۵ هزار و ۶۳۳ شغل در کشور ایجاد شده است و با آمار قابل اتکای همه دستگاه‌ها از ابتدای شهریور تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰، یعنی ۷ ماه نخست آغاز به کار دولت سیزدهم ۶۳۴ هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

وی افزود: بر اساس عملکرد ۵ ماهه از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه امسال نیز ۳۴۱ هزار و ۶۳۳ شغل در کشور ایجاد شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آمار گیری دقیق سامانه ملی رصد اشتغال کشور، اشاره کرد و گفت: این سامانه مشخصات کامل اشتغال یافتگان جدید در کشور را به همراه محل کار آنها به صورت روزانه و همچنین میزان اشتغال‌های ایجاد شده در سطوح ملی، استانی، شهرستانی همراه با عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در ایجاد اشتغال‌های جدید به تفکیک دستگاه مسئول را نشان می‌دهد.

کریمی بیرانوند بیان داشت: بر اساس نتایج حاصل از بررسی عملکرد دستگاه‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت جهاد کشاورزی بیشترین ثبت اشتغال کشوری را کسب کرده‌اند. 

وی با اشاره به تفکیک اشتغال ایجاد شده، ادامه داد: بررسی جنسیت اشتغال ثبت شده ۵ماهه سال جدید نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد مربوط به مردان و  ۳۰ درصد مربوط به زنان بوده و بیش از ۶۰ درصد افراد دارای مدرک دیپلم و بالاتر هستند. 

معاون اشتغال وزارت کار  گفت: حدود ۱۰۰ هزار مورد تأمین مالی اشتغال در این مدت انجام شده که ۴۸ درصد طرح‌ها به بخش خدمات، ۳۰ درصد به بخش صنعت و ۲۲ درصد مربوط به بخش کشاورزی بوده است؛ همچنین بیشترین محل تامین مالی منابع تبصره ۱۶ بودجه است که بیش از ۴۶ درصد از این محل پرداخت شده که تسهیلات اشتغالی کم بهره است.

به گفته وی، در ۵ ماهه گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق کاریابی‌ها بیش از ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی شناسایی و ۱۵ هزار و ۴۶۲ نفر از ابتدای سال به‌وسیله کاریابی‌های غیردولتی داخلی و خارجی به‌کارگماری صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *