درباره صدور گواهینامه‌ بین‌المللی برای محصولات دانش‌بنیان در کشور

گواهینامه بین المللی دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت شرکت‌های تولیدکنندگان و محققان دانشگاهی، آزمایشگاهی را با اعتبار بین‌المللی برای صدور گواهینامه‌های استاندارد تاسیس کردند که به گفته آنها شرکت‌ها می‌توانند با این گواهینامه‌ها، محصولات خود را به سایر کشورها صادر کنند.

 سید محسن میرصدری، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، گفت: این شرکت با مشارکت دانشگاه‌های بزرگ کشور و تولیدکنندگان صنعتی در راستای ایجاد یک آزمایشگاه معتبر بین‌المللی تشکیل شده است. خدمات این آزمایشگاه قابلیت ردیابی بین‌المللی را دارد.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه مرجع صدور گواهینامه محصول نیز به شمار می‌رود، اظهار کرد: کلیه خدمات تحت پوشش صندوق نوآوری و شکوفایی است؛ از این رو شرکت‌های دانش‌بنیانی که درخواست دریافت خدمات این آزمایشگاه را دارند، می‌توانند به صورت بلاعوض و در قالب گرنت از این صندوق دریافت کنند.

میرصدری با بیان اینکه این مجموعه دارای ۲۴ آزمایشگاه دارای ایزو است، یادآور شد: خدمات این آزمایشگاه در سطح بین‌المللی اعتبار دارد، به گونه‌ای که در خارج از کشور نتایج تست‌های ما مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: ما به عنوان اولین نهاد ایرانی هستیم که به عنوان نهاد صدور گواهینامه محصول (تایید صلاحیت محصول با استاندارد ISO/IEC۱۷۰۶۵) به شمار می‌رویم و گواهینامه صادر شده از سوی این شرکت، مورد تائید سایر کشورها است.

وی اضافه کرد: بر این اساس شرکت‌های دانش‌بنیان هم می‌توانند آزمون‌های مربوط به محصولات تولید خود را در داخل کشور اجرایی و هم گواهینامه‌های معتبر را از داخل تهیه کنند، ضمن آنکه با این گواهینامه می‌توانند محصولات خود را صادر کنند.

میرصدری به مزایای خدمات این آزمایشگاه اشاره کرد و گفت: از آنجایی که شرکت‌ها برای انجام تست‌های مربوط به صدور گواهینامه‌ها نیاز به پرداخت ارز ندارند، قیمت تمام شده محصول کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه خدمات این شرکت شامل تجهیزات حوزه‌های برق و الکترونیک، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی، تجهیزات مخابراتی و لوازم خانگی می‌شود، خاطر نشان کرد: بر اساس تجهیزات و زیر ساخت‌هایی که در این شرکت فراهم شده، امکان بررسی محصولات بر اساس استانداردهای داخلی و بین‌المللی وجود دارد و بر این اساس تاکنون بیش از ۱۰ هزار تست انجام دادیم و برای ۵۰ محصول و تجهیز ضد انفجار گواهینامه‌هایی با همکاری اتحادیه اروپا صادر کرده‌ایم.

به گفته میرصدری، ۱۰۰ گواهینامه نیز برای تجهیزات برق و الکترونیک صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *