دوره تحقیقات بازاریابی

دوره تحقیقات بازاریابی

توضیحات

تحقیقات بازاریابی (Marketing Research) رشته‌ای پژوهشی است که در یک فرایند، با جمع‌آوری و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها و تبدیل آن‌ها به اطلاعات، به شناخت کارآمد بازار، رسانه و مخاطب می‌پردازد و سهم مهمی را در ارتقای این زمینه‌ بر عهده دارد. به‌طوری که سازمان‌ها و مؤسسات از این اطلاعات برای تدوین راهبردهای تصمیم‌گیری خود در زمینه‌های کسب‌و‌کار، برند، ارتباطات و بازاریابی استفاده می‌کنند.

از جمله‌ی مشکلات موجود در فرایند تحقیقات بازاریابی، مواردی نظیر شناسایی نیاز و تعریف صحیح پروژه، دستورکار (Brief)، انتخاب روش مناسب برای انجام تحقیق، کنترل عملیات جمع‌آوری داده‌های خام، تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده در فرایند تبدیل به اطلاعات و در نهایت ارائه نتایج به‌دست‌آمده در قالب یک گزارش با ساختاری مشخص و واضح به سفارش‌دهنده است. این مطلب بدیهی است که امروزه بسیاری از شرکت‌ها داده‌محور شده و راهبردهای خود را بر اساس اطلاعاتی که از طریق انجام فرایند تحقیقات بازاریابی به‌دست می‌آید، تدوین ‌می‌کنند. از همین‌رو برخی از آن‌ها با ایجاد یک واحد تحقیقات بازاریابی در بدنه‌ی سازمان خود، تلاش کرده‌اند تا این مهم را مرتفع سازند اما با مشکل دیگری به نام کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص در این زمینه‌ مواجه شده‌اند.

دوره‌ی تحقیقات بازاریابی مدرسه‌ی ویژه، با هدف آموزشی عمیق به افرادی که دارای پیش‌زمینه و دانش قبلی یا سابقه‌ی کار مرتبط در این عرصه هستند، تدوین شده است. از اهداف این دوره، آشنایی دقیق با تحقیقات بازاریابی و به‌کارگیری مؤثر آن است. همچنین ایجاد دید عمیق و طبقه‌بندی‌شده در مورد دانسته‌های قبلی اهل فن با مرور مؤلفه‌های مارکتینگ، ارتباطات و برند از دریچه‌ی تحقیقات بازاریابی، از دیگر اهداف این دوره هستند. ماموریت مدرسه‌ی ویژه، انتقال و آموزش دانشی به‌روز و کارآمد به افراد است، به شکلی که بتوانند از دانشی که در طول دوره‌ها به‌دست می‌آورند به‌صورت کاربردی در محیط واقعی بازار کار بهره ببرند. دوره‌ی تحقیقات بازاریابی نیز علاوه بر تکمیل و به‌روزرسانی دانش قبلی افراد، آن‌ها را قادر به استفاده از آموخته‌هایشان در محیط کار خواهد کرد.

سرفصل ها

1. برنامه‌ریزی مطالعات تحقیقات بازاریابی (PLANNING A MARKET RESEARCH STUDY)
2. انواع تحقیقات (TYPES OF RESEARCH)
3. روش‌های جمع‌آوری داده‌ها (DATA COLLECTION METHODS)
4. صنعت تحقیقات بازاریابی (THE MARKET RESEARCH INDUSTRY)
5. فرآیند کلی تحقیقات بازاریابی (MARKET RESEARCH FLOWCHART)

زمان برگزاری : دوشنبه ۱۱ مهرماه از ساعت ۱۷ الی ۲۱

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این مبینار روی این متن کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *