راه اندازی سامانه فروش محصولات مشاغل خانگی در ۶ استان

مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

معاون اشتغال وزارت کار از راه اندازی سامانه فروش محصولات مشاغل خانگی در ۶ استان خبر داد و گفت: تا پایان سال ۵ تا بازارچه مشاغل خانگی را افتتاح خواهیم کرد.

چندی قبل بود که محمود کریمی بیرانوند,معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به سامانه فروش مشاغل خانگی گفت:در این سامانه هیچ تصدی گری نداریم, بلکه شرایطی را مهیا می کنیم, تمام فروشندگان از امتیاز استفاده کنند. بهره بردار این سامانه بخش خصوصی است. تمام افرادی که مجوز مشاغل خانگی دارند می توانند از امتیازهای این سامانه برای فروش استفاده کنند. توسعه بازارچه های فیزیکی در فروش مشاغل خانگی اقدامی دیگر در جهت حمایت از مشاغل خانگی بوده است.

کریمی بیرانوند درباره سامانه فروش مشاغل خانگی بیان کرد:در6استان که معمولاً‌استان های مرزی هستند,سامانه فروش راه اندازی کردیم,تا پایان سال5تا بازارچه مشاغل خانگی را افتتاح خواهیم کرد.

به نقل از تسنیم، راه اندازی سامانه فروش و بازار مشاغل خانگی گامی در راستا رونق این شغل و فروش محصولات که به نوعی کمک به تولید کنندگان است می باشد. قابلیت انجام اشتغال‌های خانگی در «منزل» سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آن ها می شود، که از جمله می توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده اشاره کرد.

«محمود کریمی‌بیرانوند» در همایش اشتغال‌آفرینی زنان سراسر کشور که امروز، یک‌شنبه 27 آذرماه با حضور «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: برنامه اصلی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در سال 1402 تمرکز بر افزایش فروش و توسعه محصولات مشاغل خانوادگی است.

وی با بیان اینکه نهاد خانواده، قدرتمندترین واحد اقتصادی جامعه است، افزود: با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، اقتصاد خانوادگی توسعه راهبردی پیدا می‌کند. کریمی‌بیرانوند خلاقیت و نوآوری را عامل اصلی توسعه اشتغال و کارآفرینی در کشور دانست.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم شاهد رویکرد تحولی در تسهیل صدور مجوزهای مشاغل خانگی بوده‌ایم و بر این اساس مجوز بیش از 95 درصد رسته‌های مشاغل خانگی به صورت آنی صادر می‌شود.

وی 70 درصد مخاطب مشاغل خانگی را جامعه زنان عنوان و تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم شاهد رشد 100 درصدی اعتبارات ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی هستیم.

کریمی‌بیرانوند، مهارت را اصل اساسی اشتغال‌آفرینی عنوان کرد و گفت: پوشش حداکثری رشته‌های مهارت‌آموزی رابطه مستقیمی با توسعه اشتغال کشور دارد. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال گفت: تعاون از منظر اقتصادی اسلامی، الگوی اصلی اشتغال‌آفرینی و اقتصاد تعاون در مقابل اقتصاد آزاد و رقابتی بسیار کارآمدتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *