رشد ۱۰۹ درصدی اعتبارات اشتغالزایی مددجویان فارس

رشد اعتبارات

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: اعتبارات مروبط به اشتغالزایی مددجویان این نهاد در سطح استان فارس با رشد ۱۰۹ درصدی به هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است.  مرتضی موصلی پنجشنبه شب در نشست تخصصی اشتغال استان فارس افزود: سهم فارس از محل منابع تبصره ١٦ که مربوط به حوزه اشتغالزایی است در سال گذشته ٧٤٠ میلیارد تومان بوده که امسال به  هزار و٥٥٠ میلیارد تومان افزایش یافته که مقایسه این آمار نشان از رشد ١٠٩ درصدی دارد.

وی رویکرد غالب کمیته امداد را توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت پوشش عنوان کرد و گفت: توانمند سازی در سه محور فکری و فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با تمرکز بر کسب و کارهای خرد در دستور کار این نهاد قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ١٩ سیاست در دستور کار کمیته امداد در بحث اشتغال قرار گرفته است، گفت: آمایش فضای کسب و کار، نیازسنجی مناطق، استعدادسنجی جامعه هدف، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد اشتغال و در نهایت پایداری کسب و کارها  ازجمله این اولویت ها است.

وی ادامه داد: از منابع پیش بینی شده سال گذشته در حوزه اشتغالزایی ٩٦.٧ درصد جذب شده است و طی سه ماه گذشته نیز ٧.٦ درصد از منابع پیش‌بینی شده برای امسال جذب شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس به درصد سهم بانک‌های عامل از اعتبارات بند ب تبصره ١٦ هم اشاره و عنوان کرد: بانک ملی سال گذشته بیشترین سهم تخصیصی در این حوزه را داشته و پس از آن بانک های کشاورزی و صادرات در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

موصلی به اهم برنامه‌های امسال کمیته امداد فارس در سال جاری اشاره کرد و گفت: کمیته امداد در سال ۱۴۰۱ موظف شده که دهک‌های پایین یک تا پنج درآمدی جامعه را در در حوزه اشتغال‌های خرد پوشش دهد.

وی اختصاص ٥٠ درصد از منابع اشتغال به نیازمندان پنج دهک پایین درآمدی جامعه، تقویت منابع صندوق ضمانت وام‌های اشتغال و خودکفایی، اهتمام به توسعه آموزش‌های کسب و کار و افزایش مهارت و توسعه طرح‌های دانش بنیان با همکاری پارک علم و فناوری را از برنامه‌های شاخص کمیته امداد فارس در سال ۱۴۰۱ دانست و افزود: کمیته امداد در فارس ۱۶۳ هزار خانوار و ۳۶۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده که ۱۰۳ هزار نفر آن زنان سرپرست خانواده هستند.

موصلی تاکید کرد: ۳۶ هزار و ۲۹۰ نفر از مددجویان این نهاد در سال جاری ازجمله جامعه هدف اشتغالزایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار و ۲۸ نیروگاه خورشیدی برای توانمندسازی اقتصادی خانوارهای تحت پوشش این نهاد در استان ایجاد شده در پایان گفت: مقرر شده که ۲  هزار واحد نیروگاه خورشیدی کوچک دیگر نیز در سطح این استان ایجاد شود که امیدوارم مبالغی بلاعوض برای این امر با پیگیری مدیریت ارشد فارس تخصیص یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *