رضا صفاری: ایجاد شهرک فناوری در قزوین وارد مرحله مکان یابی شد

شهرک فناوری

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: ایجاد شهرک فناوری در قزوین که از مصوبات سفر رییس جمهور در اردیبهشت ماه امسال به استان بود، وارد مرحله مکان یابی شد.

 رضا صفاری با اعلام این خبر افزود: تلاش داریم تا زمینی مناسب در اطراف قزوین را برای ایجاد شهرک فناوری تامین کنیم.

وی ادامه داد: در همین رابطه با دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) وارد مذاکره شده ایم تا بخشی از اراضی در اختیار این دانشگاه را برای این کار خریداری کنیم.

این مسوول همچنین گفت: در صورت عدم تامین اراضی مورد نظر، از اداره کل راه و شهرسازی درخواست کرده ایم تا اراضی مناسب اطراف قزوین که امکان واگذاری آنها وجود دارد را به شرکت شهرک های صنعتی استان معرفی کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین اظهار داشت: بین ۲۰ تا ۳۰ هکتار زمین برای ساخت شهرک فناوری در قزوین پیش بینی و درنظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه در کشورمان ۱۱ شهرک فناوری پیش از این ایجاد شده است،افزود: نحوه کار و فعالیت شهرک های فناوری با پارک های علم و فناوری مشابهت دارد با این تفاوت که تولی گری شهرک ها با وزارت صنعت،معدن و تجارت و تولی گری پارک ها با وزارت علوم است و همچنین شرکت های مستقر در شهرک های فناوری در پی تامین نیازهای فناوری صنایع هستند.

صفاری اظهار داشت: در شهرک فناوری ما سایر شهرک‌های صنعتی تولید کالا نداریم اما تولید آزمایشی داریم چرا که تمرکز شرکت های مستقر در آن که دانش بنیان است انجام مطالعات و تحقیقات و رقع نیازهای فناورانه صنایع است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین همچنین گفت: ساخت شهرک تخصصی انرژی از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور به قزوین بود که زمین آن تامین شده و محل آن در شهرستان آبیک و اراضی دشت الله آباد است.

وی اظهار داشت: ۱۴ ساختگاه یا مکان مستعد برای تولید انرژی های نو در استان پیش بینی شده که یکی از آنها در قالب شهرک انرژی و به شکل تجمیعی خواهد بود که پس از آماده سازی اراضی آن در اختیار سرمایه گذاران متقاضی قرار خواهد گرفت.

صفاری با بیان اینکه تلاش داریم تا آماده سازی اراضی این شهرک را در کم ترین زمان انجام دهیم، افزود: شهرک انرژی قزوین پس از آماده سازی به عنوان نخستین شهرک تخصصی انرژی و صنایع وابسته مربوط به این حوزه در کشور تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری انرژی در قزوین،گفت: پیش بینی می شود سرمایه گذاران داخلی و خارجی استقبال خوبی برای حضور در این شهرک داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *