روح‌الله دهقانی فیروزآبادی: قانون جهش تولید دانش‌بنیان در یک ماه آینده اجرایی می‌شود

روح الله دهقانی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور از تدوین ۹۵ درصد آیین نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این قانون با نهایی شدن تمامی آیین‌نامه‌ها در یک ماه آینده اجرایی می‌شود.

به نقل از ایرنا، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی»  (یکشنبه) در حاشیه مراسم نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران درخصوص تدوین آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان با دستگاه‌های اجرایی، افزود: به جز یک تا دو دستگاه، آیین‌نامه‌ها با همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه کاری آنها امضا شد و اجرای آن نیز ازسوی معاون اول رییس جمهور پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: آیین‌نامه‌های دستگاه‌هایی که نهایی نشده است هم مراحل نهایی تصویب را طی می‌کند و تا پایان آذرماه نهایی می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور با بیان اینکه در هر حوزه‌ای در کشور، مجموعه های شاخصی برای توسعه فناوری وجود دارد، ادامه داد: برنامه این معاونت‌ آن است که از مجموعه‌های بزرگ حمایت کند و این مجموعه‌ها یونیکورن یا تک‌شاخ ها (شرکت‌های فناورانه با ارزش بالای یک میلیارد دلار) هستند که بر مبنای فناوری‌های مختلف در بخش های معدن، سلامت، انرژی بنا شده اند.

دهقانی فیروزآبادی یادآور شد: با به هم پیوستن شرکت‌های کوچک‌تر از طریق شرکت‌های بزرگ می‌توانیم ۱۰ اقتصاد بزرگ پیشران را بسازیم و این تک‌شاخ‌های فناوری هستند که خوراک‌ کار و تعریف مسایل برای شرکت‌های کوچک‌تر را تامین می کنند.

وی خاطرنشان کرد: جزییات این برنامه را به زودی اعلام می‌کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور همچنین در خصوص اشتغال نخبگان و فارغ‌التحصیلان گفت: مهم ترین اقدامی که این معاونت در این زمینه اجرا می کند، ایجاد فرصت‌های کار است. در کشوری زندگی می‌کنیم که نیاز فناورانه زیادی دارد و دولت نیز مصرف کننده این فناوری‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس تمرکز ما بر این است که مسایل فناوری کشور در حوزه‌های فناوری‌های اجتماعی، سخت و صنعتی تهیه و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد تا زمینه‌ ای برای اشتغال نخبگان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *