شناسایی «نخبگان مهارتی» با برگزاری مسابقات ملی مهارت

ورود نخبگان به سیاستگذاری کلان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

رئیس سازمان فنی و حرفه ای آموزش های فنی و حرفه ای با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت نوجوانان گفت:برگزاری مسابقات مهارتی برای این قشر خاص، سبب شناسایی «نخبگان مهارتی» در بین این افراد می شود.

غلامحسین حسینی نیا, معاون وزیرکار با اشاره به کشف استعدادهای مهارتی در مسابقات ملی مهارت گفت:با برگزاری مسابقات ملی مهارت بستر مناسبی را برای ارتقای سطح کیفی مهارت‌های حرفه‌ای فراهم می کنیم تا به کشف استعداد‌های مهارتی دست یابیم.

 وی گفت: همچنان که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند ما به پنجه های کارآمد در کشور نیاز داریم، امیدواریم که این هدف محقق شود و به کشف استعدادهای برتر مهارتی در کشور دست یابیم.

به نقل از تسنیم حسینی نیا با اشاره به هدف خلق آینده درخشان برای نوجوانان؛ خبر از برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت نوجوانان داد و افزود: مهارت ها در نوجوانی  غیر از اهمیت در پیشرفت مسیر شغلی، موجب موفقیت های اجتماعی نوجوانان و جوانان می شود.

وی گروه هدف برای مسابقات مهارت را رده سنی 12تا15سال خواند و گفت:برنامه نویسی ویندوز, برنامه نویسی موبایل, فناوری گرافیک و طراحی وب  رشته هایی است که متقاضیان به رقابت می پردازند.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای آموزش های فنی و حرفه ای را نقطه اتصال با اقتصاد جامعه دانست و گفت: توجه به مهارت آموزی نوجوانان به عنوان کسانی که در مراحل ابتدایی جاده پر پیچ و خم و طولانی مهارت آموزی قرار دارند، غیر قابل انکار بوده و برگزاری مسابقات مهارتی برای این قشر خاص، سبب شناسایی «نخبگان مهارتی» در بین این افراد می شود.

وی با  اشاره به اهمیت مهارت آموزی در کشورهای توسعه یافته اظهار داشت:مهارت آموزی نردبانی برای آماده سازی نوجوانان برای ورود به بازار کار است. مهلت ثبت نام تا 15بهمن ماه است و مرحله اول رقابت ها 17 بهمن به صورت آنلاین از طریق سایت www.eskill.ir انجام می شود.

 حسینی نیا بابیان اینکه برگزیدگان مرحله اول، 26بهمن به صورت پروژه عملی و حضوری در تهران با یکدیگر برای مشخص نمودن رتبه برتر رقابت می کنند اظهار داشت:نوجوانان علاقمند به شرکت در این مسابقات می توانند از طریق لینک https://skills.irantvto.ir/news/jsc1401/ ثبت نام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *