شهرداری اصفهان انتقادناپذیر است / افزایش ابتلای شهروندان به سرطان

شهرداری اصفهان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه مکسب و کار های نوین جوانان وندا:

اعضای شورای شهر اصفهان در سی و سومین جلسه علنی این شورا از معضل پرداخت حقوق کارگران و رشوه و باج‌گیری در شهرداری تا آلودگی هوا، ترافیک و افزایش سرطان در شهر اصفهان گفتند.

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای شهر اصفهان در سی و سومین جلسه علنی این شورا که (یکشنبه، ۱۵ اسفند) برگزار شد، گفت: در طول جلسه گذشته و این جلسه تذکر دادیم که حق‌وحقوق کارگردان پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهرداری مدیریت انتقادناپذیر است، افزود: موارد زیادی را می‌شنویم که اگر کسی نقد کند از کار خود عزل می‌شود، ولی بدانید که این پست و میز خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کنیم از ما گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه رشوه و باج‌گیری هنوز در شهرداری وجود دارد، گفت: حتی خیلی بدتر از آنچه فکر می‌کنیم در مدیریت‌های جدید این جریان وجود دارد. نمی‌دانم مدیران نظارت و حراست شهرداری چه می‌کنند، باید این موضوعات توسط کمیسیون پایش و نظارت رسیدگی شود.

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه، به‌روز درختکاری اشاره و اظهار کرد: نمی‌شود از درختکاری گفت و از باغ شهر اصفهان یاد نکرد. امروز رودخانه خشک زنده رود قصه پر غصه دارد و از تالاب زیبای گاوخونی نمی‌توان حرفی نزد، چون این زیست‌بوم غنی به کانون ریزگردهای آلوده و مسموم تبدیل شده است.

وی با اشاره به‌روزهای شلوغ پایان سال، گفت: معمولاً در این ایام مراجعه شهروندان به شهرداری بیشتر می‌شود و لازم است مدیران مناطق با حضور در بین مردم، با آن‌ها در ارتباط باشند. همچنین با توجه به ظرفیت سامانه سرای هشت تأکید می‌شود بحث ثبت فرمول‌های محاسبات عوارض عملیاتی شود و بر مبنای آنچه در شورای شهر به تصویب رسید، بدون کم‌وکاست در سایت بارگذاری شود.

وی با اشاره به صدور مجوزها به‌صورت غیرحضوری و مجازی تصریح کرد: قرار است از خردادماه با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها صدور مجوزها و پاسخ به درخواست‌ها بدون مراجعه حضوری انجام شود.

افزایش ابتلای شهروندان اصفهانی به سرطان

عباس حاج رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی حقوقی  گردشگری شورای شهر اصفهان نیز در نطق خود اظهار کرد: مردم از شورای شهر به‌عنوان پارلمان محلی انتظار دارند مشکلات آن‌ها را حل کنند که یکی از این مشکلات، افزایش ابتلای شهروندان اصفهانی به سرطان است.

وی با بیان اینکه ابتلا به  سرطان ریشه در آب، خاک و هوا دارد، ادامه داد: شاخص هوای اصفهان قابل قبول نیست و دراین‌باره زیاد فریاد زده شده، اما توجهی نشده است.

عباس حاج رسولی‌ها با اشاره به اینکه مدیریت استان و شهر وظیفه دارد مسئله هوای اصفهان و آلودگی را بررسی و عامل آلودگی را برطرف کند، افزود: یکی از علل آلودگی هوا، حمل‌ونقل است که در این زمینه مدیریت شهری نیز باید تلاش کند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهر در بودجه ۱۴۰۱ اعداد قابل‌توجهی را در بخش حمل‌ونقل عمومی تخصیص داد، افزود: ۲ هزار میلیارد تومان برای خط یک مترو، ۶۰۰ میلیارد تومان برای رینگ چهارم و معابر داخلی شهر و آزادسازی گلوگاه‌ها هزینه خواهد کرد.

حاج رسولی‌ها با بیان اینکه عدالت نسبی در تدوین بودجه سال آینده برقرار شده است، گفت: از سوی هیئت دولت اجازه واردات ۱۶۰ هزار وسیله سواری به کشور صادر شده که درخواست می‌کنیم ۵۰ درصد این مجوز در اختیار سیستم حمل‌ونقل عمومی شهرها به‌ویژه در حوزه تاکسیرانی قرار داده شود و این تخصیص به نسبت آلودگی و جمعیت شهرها انجام شود.

تلاش برای رفع مشکلات کارتن‌خوابی و کودکان کار در اصفهان

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان نیز در نطق خود با اشاره به حضور گردشگران در ایام نوروز، گفت: در طول سال‌های گذشته اقدامات خوبی در روز درختکاری انجام شده و از مردم خواستار هستیم که امسال نیز با گل‌کاری‌های حتی کوچک به فضای سبز شهر کمک کنند.

وی با اشاره به معضل کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار گفت: رفع این معضل و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن نیازمند ورود و نقش‌آفرینی دستگاه‌های مختلف است که امیدواریم با حضور فعالان مردمی، این حلقه مفقوده معضلات، با هدایت و پشتیانی در سامان‌دهی این اوضاع کمک کنند.

مهروی‌پور با بیان اینکه اتفاقات جهادی در عرضه‌های مختلف نیاز امروز شهر است، گفت: شهر اصفهان نیازمند اتفاقات عمرانی و جهاد عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است.

برگرداندن حسن اعتماد مردم، مهم‌ترین کلان پروژه مدیریت شهری

سید امیر سامع، عضو هیئت شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به فرایند تصویب بودجه، گفت: پیشنهاد و تصویب بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان براساس منشور شورای شهر و راهبردهای تدوین برنامه‌های مدیریت شهری در طول ماه گذشته انجام شد و پروژه‌های بزرگ شهری در این فرایند در نظر گرفته شده، اما به نظر من مهم‌ترین کلان پروژه مدیریت شهری برگرداند حسن اعتماد مردم به مدیریت شهری است.

وی تأکید کرد: کلان پروژه مدیریت شهری، برگرداندن حس اعتماد مردم اصفهان به مدیریت شهری و ایجاد فضای مشارکت است. کلان پروژه مدیریت شهری همچنین ایجاد وحدت رویه، عبور از پیچ‌وخم‌های اداری و به صحنه آوردن همه توان‌ها برای به ثمر رساندن برنامه‌ها و پروژه‌ها در مدیریت شهری، حفظ وحدت و هم‌افزایی برای ارائه سریع و بی خدمت به مردم است.

تشکیل قرارگاه فرماندهی و برنامه‌ریزی برای مدیریت ترافیک در نوروز

ابوالفضل قربانی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در تذکر خود در این جلسه، اعلام کرد: ورود اولین دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوس‌رانی شروع خوبی است و این حرکت باید با حمایت دولت ادامه یابد.

وی افزود: بیشترین نگرانی ما برای نوروز ترافیک سطح شهر است که باید برنامه‌ریزی برای آن صورت گیرد وگرنه روزهای سختی را برای شهر پیش‌بینی می‌کنیم.

وی توجه به توسعه حمل‌ونقل از سوی مدیریت شهر، مدیریت سرعت و ایمنی توسط پلیس راهور را برای آمادگی شهر در نوروز ضروری دانست و افزود: همه باید پای کار بیایند، چراکه مردم هم‌اکنون نیز از وضعیت ترافیک رضایت ندارند و آن را رها شده می‌دانند.

تصویب نرخ بهای باغ فدک در ایام نوروز

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز از تصویب نرخ بهای خدمات در مجموعه باغ فدک و دیگر مراکز اقامتی و تجمعی همچون حسینه‌ها و ورزشگاه‌ها در این جلسه خبر داد.

وی گفت: با تصویب اعضای شورای شهر اصفهان نرخ اقامت ۲۴ ساعته همراه با خودرو و چادر خوابی ۵۰ هزار تومان، اقامت بدون شب خواب به‌عنوان هزینه پارکینگ از ساعت ۷ صبح تا ۱۷، ۷ هزار تومان، ورود شهروندان اصفهانی بدون اقامت شبانه ۵ هزار تومان، ورود موتورسیکلت ۳ هزار تومان خواهد بود.

سخنگوی شورای شهر اصفهان افزود: پیرامون سایر مجموعه‌هایی که خدمات اقامتی به‌صورت چادرخواب و تجمعی چون حسینیه‌ها و ورزشگاه‌ها ارائه می‌دهند ۳۵ هزار تومان برای هر شب اقامت خانوار در نظر گرفته شد. همه این موضوعات با لحاظ اینکه خانواده‌های تحت پوشش حمایت دستگاه‌ها و نهادها با تخفیف ۵۰ درصدی می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، صالحی پیرامون لایحه افزایش هزینه صدور اسناد حمل شامل بارنامه، باربرگ و امثال آن نیز گفت: با توجه به رویکردی افزایش بازدارندگی برای ورود خودروهای آلاینده و سنگین به حریم شهر اصفهان، تعرفه ۱۸۰۰ تومان برای خودرو سبک، ۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای کامیونت نوع اول، ۳ هزار و ۲۰۰ تومان برای کامیونت نوع دوم در نظر گرفته شد.

وی افزود: ۴ هزار تومان برای کامیون و ۵ هزار تومان برای بونکرها به‌موجب وجود تفاوت در آلایندگی با لحاظ کردن ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده و به تصویب شورای شهر اصفهان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *