صدور مجوز کاریابی‌ها ۷ روزه شد

کاریابی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، مدت زمان صدور مجوز کاریابی‌های غیردولتی داخلی ۷ روز کاری تعیین شده و متقاضیان جهت ثبت درخواست خود می توانند به سایت وزارت کار مراجعه کنند.

بر اساس ابلاغ معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، مدت زمان صدور مجوز کاریابی‌های داخلی، هفت روز کاری تعیین و جهت اجرا به ادارات کل استانها ابلاغ شده است.این اقدام در راستای تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و کاهش زمان آن صورت گرفته است.

بر این اساس متقاضیان دریافت مجوز تاسیس کاریابی‌های غیردولتی داخلی برای ثبت درخواست خود می توانند به نشانی http://karyabi-mojavvez.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

سامانه الکترونیکی ثبت و صدور مجوز کاریابی غیردولتی با هدف تسریع در پاسخگویی به متقاضیان و دسترسی به موقع به آمار و اطلاعات مرتبط با ثبت درخواست صدور مجوز فعالیت کاریابی ها راه اندازی شده است.

به موجب ابلاغیه مذکور،در صورت داشتن شرایط و ثبت درخواست در سامانه توسط متقاضی یا ارائه دستی مدارک به اداره کار استان، عدم رسیدگی به درخواست متقاضی ظرف مدت ۷ روز کاری به معنای تایید تلقی شده و متقاضی مجاز به فعالیت در حوزه کاریابی داخلی خواهد بود.

در این ابلاغیه ایجاد هرگونه محدودیت یا مانع در مسیر صدور مجوز که خارج از چارچوب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار باشد از قبیل محدویت ظرفیت یا اشباغ بازار ممنوع اعلام شده است.

دفاتر کاریابی با ثبت نام از افراد جویای کار و کسب آمار و اطلاعات مورد نیاز از آنها و از طریق برقراری ارتباط با کارفرمایان و بنگاههای اقتصادی، نقش موثری در شناخت وضعیت بازار کار و وضعیت بیکاران و شاغلین دارند و با فراهم کردن زمینه لازم جهت معرفی بیکاران فاقد مهارت به مراکز آموزش فنی و حرفه ای به پویایی بازار کار کمک می کنند.

وزارت کار در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، کاهش زمان صدور مجوز تاسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و کاهش مدت زمان صدور مجوز مشاغل خانگی را نیز در ستور کار قرار داده است.

برابر ماده ۷ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴، به منظور تسهیل سرمایه گذاری در ایران، مراجع صدور مجوزهای کسب و کار موظفند شرایط و فرآیند صدور یا تمدید مجوزهای کسب و کار را به نحوی ساده کنند که هر متقاضی مجوز کسب و کار در صورت ارائه مدارک مصرّح در پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار، بتواند در حداقل زمان ممکن مجوز مورد نظر خود را دریافت کند.

هم اکنون بیش از ۵۰ درصد نیروی کار مورد نیاز در کشورهای توسعه یافته توسط کاریابی‌ها جذب می شوند در حالی که این میزان در کشور ما حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد است، با این حال کاریابی‌ها سهم بسزایی در تامین نیروی کار مورد نیاز و معرفی فرصتهای شغلی مناسب برای جوانان و جویندگان کار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *