عباس دیری: حمایت از واحدهای فناور و دانش‌بنیان اولویت‌ تامین اجتماعی بوشهر است

حمایت از دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: حمایت از واحدهای فناور و دانش‌بنیان در اولویت‌های این اداره کل است که در این زمینه رایزنی‌های نیز با سازمان مرکزی انجام شده است.

 عباس دیری روز سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات بیمه‌ای واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان بوشهر اظهار کرد: در مراجعه به شرکت‌های دانش‌بنیان مشخص  شد محاسبه حق بیمه آنها خارج از توان و ظرفیت‌شان است که در رایزنی با مدیرکل وصول سازمان این موضوع مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: برای نیروهای شاغل در شرکت‌های دانش‌بنیان نیز امکان معافیت حق بیمه وجود نداشت اما راهکارهایی دارد که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

دیری ادامه داد: در سالی که به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده فرصتی است تا مشکلات بیمه ای این بخش به صورت ویژه دیده شود.

وی اظهار کرد: ۳۵ نوع کارگاه هستند که دولت پرداخت حق بیمه را برای آنها معاف کرده است که از جمله آنها می توان به نانوایی‌ها، نجاری‌ها و کارگاه‌های خانگی اشاره کرد که این معافیت با تشکل تعاونی یا انجمن برای شرکت ‌های دانش بنیان نیز قابل تحقق است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر اظهار کرد: برای واحدهای دانش‌بنیان و فناور در بحث پیمانکاری ضریب اعمال نمی‌شود و حق بیمه‌ای به آن تعلق نخواهد گرفت چراکه حق بیمه تنها برای دستمزد اعمال می‌شود.

دیری بیان کرد: در تمامی شعب تامین اجتماعی در استان بوشهر حل مشکلات واحدهای فناور و دانش‌بنیان با اولویت رسیدگی می‌شود و در مرکز استان نیز شعبه یک به صورت مشکلات واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *