عملکرد سازمان‌ها در همکاری با دانش‌بنیان‌ها رصد می‌شود

دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

رییس سازمان بازرسی کل کشور از تشکیل کارگروهی در این سازمان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دستگاه‌های متولی حوزه دانش بنیان خبر داد و گفت: عملکرد دستگاه‌هایی که باید با شرکت‌های دانش بنیان همکاری داشته باشند در بازه‌های زمانی چندماهه رصد می‌شود.

 ذبیح الله خداییان  (یکشنبه) در بازدید از بخش های مختلف پارک فناوری پردیس و آشنایی با مشکلات شرکت های فناور مستقر در این پارک در سخنانی به وظیفه ذاتی سازمان بازرسی کل کشور که وظیفه نظارتی است، اشاره کرد و افزود: پس از جلسه با معاون علمی و فناوری رییس جمهور، بخشنامه‌ای صادر شد که در آن مقرر شد که ما مسایل مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان را رصد کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا برای این موضوع کارگروهی در سازمان بازرسی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین دستگاه‌های متولی ایجاد می‌شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در این بازدید که سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس هم حضور داشت، یادآور شد: همچنین مقرر شد در یک ماه آینده برنامه‌هایی که در ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان در زمینه نظارت و بازرسی پیش بینی می شوند در دستور کار قرار گیرد و در بازه های چندماهه عملکرد دستگاه هایی که باید با شرکت‌های دانش بنیان همکاری داشته باشند، رصد شود.

خداییان تصریح کرد: سازمان بازرسی موضوعاتی که وظایف اصلی دستگاه‌ها است اما به دلایل مختلف، آن تکلیف را انجام نمی‌دهند یا ناقص انجام می‌دهند و از این جهت خسارات فراوانی به کشور و به ویژه شرکت‌های دانش بنیان و فناور وارد می‌شود را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای سازمان بازرسی، اقدامات اصلاحی، پیشگیرانه و نظارت‌های موثر در جهت رفع موانع دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف و تکالیف و ماموریت‌ها است، افزود: ما قوانین مناسبی در زمینه تولید داریم که قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، قانون بهبود محیط کسب و کار و قانون رفع موانع تولید از جمله این قوانین هستند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: همه این موارد قوانینی هستند که تکالیفی برعهده دستگاه های اجرایی گذاشته‌اند که با شرکت‌های دانش بنیان در زمینه معافیت‌های مالیاتی، معافیت‌های برخی عوارض گمرکی و صادراتی و غیره همکاری داشته باشند.

براساس گزارش پارک فناوری پردیس، خداییان گفت: ما بر عملکرد دستگاه‌هایی که باید این قوانین را اجرا کنند، نظارت می‌کنیم و برنامه‌ها و اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در قالب پیگیری شعار سال و بحث کمک به شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرینی است.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی که به وظایف خود عمل می‌کنند مورد قدردانی قرار می دهند و دستگاه‌های که ترک فعل می‌کنند، با پیگیری‌های لازم در زمینه اجرای قانون، فعال می شوند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور از نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان خواست که مشکلات و موانع کار خود را به صورت مصداقی، شفاف و مکتوب به این سازمان منعکس کنند تا در کارگروه ویژه بررسی شود.

خداییان تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور در کنار شرکت‌های دانش بنیان است و تلاش داریم در کارگروهی که برای بررسی و رفع مشکلات این شرکت‌ها در سازمان بازرسی تشکیل داده‌ایم، بخشی از دغدغه این شرکت‌ها را برطرف کنیم.

به گزارش ایرنا،  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱، این سال را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند.

ایشان در این پیام نوروزی بر تولید دانش‌بنیان و متّکی بر دانش‌ و پیشرفت های علمی و همچنین تولید اشتغال‌آفرین تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *