فراخوان ارائه تسهیلات به شرکت های خلاق در سال 1401

تسهیلات

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

با هدف کمک به تداوم کسب و کار شرکت های خلاق فعال در حوزه کسب و کارهای اینترنتی و آسیب دیده ناشی از اختلالات اینترنت، به شرکت های خلاق با شرایط زیر تسهیلات ارائه می گردد:
•    نرخ سود: 9%
•    دوره پرداخت: یک مرحله
•    دوره تنفس و بازپرداخت: 12 ماه (3ماه تنفس و 3 مرحله بازپرداخت طی 9 ماه)

•    ضوابط 
1- شرکت های خلاق فعال در کسب و کارهای اینترنتی و آسیب دیده ناشی از اختلالات اینترنت درصورتی که شرایط زیر را دارا باشند از این تسهیلات برخوردار می شوند:
الف) قبل از مرداد 1401 فروش از طریق شبکه های اجتماعی فیلتر شده داشته و پس از اعمال فیلترینگ، فروش آنها کاهش شدید داشته است.
ب) تعداد نصب، کاربر فعال، میزان بازدید یا ترافیک داده آن ها در مهر 1401 نسبت به مرداد 1401، حداقل 20 %  کاهش داشته باشد.
ج) شرکت در 6 ماهه اول سال 1401 دارای فروش فصلی باشد.
تبصره : لازم به ذکر است با عنایت به مذاکرات بعمل آمده با صندوق نوآوری و شکوفایی، چنانچه شرکت علاوه بر بند “ج”  یکی از دو بند الف یا ب را احراز کرده باشد، مشمول شرایط خواهد بود. 
2- مبلغ تسهیلات برای هر شرکت معادل 6 برابر حقوق و دستمزد مهرماه 1401 بر اساس لیست بیمه مهرماه 1401، تا سقف 3 میلیارد ریال ارائه شده پرداخت می شود.
3- این تسهیلات تا سقف 2 میلیارد ریال با اخذ چک و سفته و بیش از آن با اخذ چک و سفته ظهرنویسی شده توسط ضامن معتبر قابل پرداخت است.
4- شرکت های خلاق آسیب دیده در صورت احراز آسیب دیدگی (با توجه به شرایط مذکور در بند 1 توسط دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت¬های خلاق، از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق های پژوهش و فناوری عامل، برای اخذ وام معرفی می شوند.
5- پرداخت تسهیلات منوط به انجام مراحل اعتبارسنجی توسط صندوق پژوهش و فناوری و تأیید اعتبار توسط صندوق خواهد بود.
6- قابل توجه اینکه شرکتهای مشمول ماده 141 قانون تجارت و یا فاقد ضامن معتبر و یا فاقد چک صیادی در فرایند اعتبارسنجی با مشکل مواجه خواهند شد.
 

تذکر: شرکت های خلاقی که تاکنون اقدام به درخواست تسهیلات مذکور کرده اند، از ثبت نام مجدد خودداری نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *