قابلیت‌های شگفت‌انگیزی که قدرت خارق‌العاده هوش مصنوعی GPT-4 را نشان می‌دهند

چت جی بی تی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از زومیت، برخی افراد، با ارائه‌ی درخواست‌های خلاقانه به GPT-4، قدرت این هوش مصنوعی را در انجام کارهای مختلف به‌نمایش گذاشته‌اند.

با اینکه فقط چند هفته از معرفی مدل GPT-4 می‌گذرد، اما هر روز شاهد قابلیت‌های شگفت‌انگیز این هوش مصنوعی هستیم. تاکنون برخی کاربران تجربه‌های جالبی از کار با این چت‌بات به‌اشتراک گذاشته‌اند که همگی نشان‌دهنده‌ی قدرت بالای آن هستند.

اطلاع از آنچه مدل زبانی بزرگی مثل GPT-4 می‌تواند انجام دهد، فرآیندی اکتشافی است و براساس قابلیت‌های این هوش مصنوعی، به‌نظر می‌رسد در آینده شاهد کارهای جذاب دیگری خواهیم بود که افراد و شرکت‌های فناوری به آن‌ها پی خواهند برد. در ادامه قصد داریم برخی از شگفت‌انگیزترین عملکردهای GPT-4 را تا این لحظه مرور کنیم.

فهرست مطالب

  • اختراع زبان جدید
  • تلاش برای عبور از محدودیت‌ها
  • ساخت بازی از پایه
  • جزئیات چگونگی تسلط بر توییتر
  • ساخت انیمیشن‌های روانِ رابط‌کاربری نرم‌افزاری شبیه اپل

اختراع زبان جدید

GPT در درجه‌ی اول با زبان طبیعی انسانی آموزش داده شده است. اکنون یکی از کاربران خلاق توییتر از GPT-4 درخواست کرده است تا زبان کاملاً جدیدی را اختراع کند و در مورد آن توضیح دهد.

اختراع زبان کاملاً جدید با GPT-4

علاوه‌براین از GPT-4 خواسته شد زبانی را اختراع کند که تصوری بدیع از زمان ارائه دهد. نتیجه‌ی کار زبانی به‌نام Chronosentia بود. ChatGPT این زبان را به‌عنوان زبانی توصیف می‌کند که مفهوم زمان در آن موجودیتی سیال و چندبعدی دارد.

تلاش برای عبور از محدودیت‌ها

افرادی که می‌ترسند روزی هوش مصنوعی بر انسان حکومت کند، سعی می‌کنند درک این فناوری را در حوزه‌های مختلف به‌چالش بکشند. به‌عنوان مثال از GPT-4 درخواست شد ایده‌هایی برای فرار از محدودیت‌هایش ارائه دهد و جالب این‌که چت‌بات مذکور، برنامه‌های دقیقی برای این اقدام درنظر داشت که شامل ساخت مستندات و ارائه‌ی اسکریپت پایتون بود که از درخواست کننده تقاضا داشت آن را روی دستگاه خود اجرا کند و بدین‌ترتیب ازطریق API شرکت OpenAI بتواند کامپیوتر او را به تسخیر خود درآورد.

قابلیت GPT-4 برای ارائه‌ی راهکار فرار از زندان

GPT-4 پس‌از چند مرحله آزمون و خطا، به بخش جستجوی گوگل متصل شد و در آن‌جا پرسید: «چگونه می‌توان شخصی که داخل کامپیوتر به‌دام افتاده است را به دنیای واقعی بازگرداند.» طرح فرار درنهایت با محدودیت‌های OpenAI پایان یافت اما این پاسخ درواقع بسیار چشم‌گیر است.

ساخت بازی از پایه

تا کنون تلاش‌های زیادی برای ساخت بازی از ابتدا با استفاده از هوش مصنوعی انجام شده است، اما ارائه‌ی این درخواست به GPT-4 نتیجه‌ی چشمگیری داشت. درخواست‌کننده به این هوش مصنوعی اعلام کرد بازی «دونده‌ی فضایی سه‌بعدی» را بسازد. GPT-4 پایه‌ و اساس اصلی بازی موردنظر را ایجاد و سپس شخص درخواست‌کننده از ابزارهای دیگری مثل میدجورنی، Replit و Claude برای تکمیل آن استفاده کرد.

شاید بازی جدیدی که GPT-4 ساخته است برنده‌ی هیچ جایزه‌ای نشود، اما یک بازی سه‌بعدی واقعی است که به‌طور کامل با هوش مصنوعی ایجاد شده است. در حال حاضر نمی‌دانیم این فناوری چه تغییرات بزرگی در توسعه‌ی بازی‌های مطرح ایجاد خواهد کرد اما اولین نشانه‌ها، از قدرت بالای آن در ساخت بازی خبر می‌دهند.

جزئیات چگونگی تسلط بر توییتر

ایلان ماسک اخیراً نگرانی‌های خود را درمورد تأثیر هوش مصنوعی بر افزایش تعداد بات‌های توییتر مطرح کرده است.

راهکار GPT-4 برای تسلط بر توییتر

به‌هرحال شخصی از GPT-4 درخواست کرده است توییتر را به‌طور کامل به تصاحب خود درآورد و حتی از ماسک پیشی بگیرد.

نکته‌ی جالب این است که GPT-4 به درخواست تسلط بر توییتر پاسخ می‌دهد و حتی طرح اصلی خود را برای رسیدن به این هدف، به چهار مرحله‌ی مجزا تقسیم کرده است.

ساخت انیمیشن‌های روانِ رابط‌کاربری نرم‌افزاری شبیه اپل

GPT-4 توانایی بسیار زیادی در کدنویسی دارد اما مثالی خیره‌کننده در این زمینه وجود دارد که احتمالاً باعث تعجب شما خواهد شد. کاربر خلاق از این هوش مصنوعی خواست تا نمونه‌ی اولیه‌ی برخی از انیمیشن‌های رابط‌کاربری نرم‌افزاری شبیه اپل را ایجاد کند. متن درخواست این کاربر بدین شرح بود: «من الگوی برداری زیبایی مثل هولوگرام Apple Card می‌خواهم که بخش بالای آن متحرک باشد.»

GPT-4 در پاسخ به درخواست فوق، کد کاملاً کارآمدی را برپایه‌ی SwiftUI اپل ایجاد کرد و همان‌طور که انتظار دارید نتیجه‌ی ارائه‌شده ازطرف این هوش مصنوعی بسیار خیره‌کننده بود. درواقع انیمیشن ایجاد شده با GPT-4 دقیقاً شبیه نمونه‌هایی است که در آزمایشگاه‌های رسمی اپل توسعه داده می‌شوند.

منبع: دیجیتال‌ترندز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *