مجتبی رضاخواه: تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی در راستای تحقق شعار سال است

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی گفت: تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی، اقدام بسیار مثبتی و در راستای تحقق شعار سال است.

 مجتبی رضاخواه در پی اقدام وزارت صمت مبنی بر تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی، با دفاع از این اقدام گفت: با منفک شدن  اتحادیه کسب و کارهای مجازی، در واقع نیازها و خواسته های این صنف به صورت جداگانه بررسی و اگر  نیاز به قانون گذاری جدید باشد، صدایی واحد از این درخواست‌ها به گوش مجلس و سایر ارگان های ذیربط می رسد.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به تفاوت‌های ماهوی میان فعالیت های سنتی و رشته های مختلف در فضای مجازی، تصریح کرد: فعالیت های مجازی و به طور کلی فعالیت های که در حوزه اقتصاد دیجیتال تعریف می شوند، دچار مشکلات و مسائلی هستند که فعالیت‌های سنتی با آن ها مواجه نبوده اند.

وی ادامه داد: نحوه محاسبه مالیات، نحوه ارائه خدمات، نحوه کسب اطمینان از خوب بودن خدماتی که ارائه می‌شود و … در واقع تفاوت هایی است که نیاز به سازوکارهای جدید را بیان می‌کند .

رضا خواه افزود: باید توجه داشته باشیم که در همین حیطه هم فعالیت های مجازی بسیار متنوع و هر رشته با رشته دیگر متفاوت است.

رییس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس اولین قدم برای ساماندهی این حوزه را تفکیک اتحادیه برشمرد و خاطر نشان ساخت: متمرکز شدن این نوع فعالیت‌ها صدای واحدی را از آن‌ ها به گوش مجلس و سایر ارگان های درگیر می رساند و طبیعتا می‌تواند  اقدام مثبتی باشد.

وی به همخوانی این اقدام با تحقق شعار سال نیز اشاره کرد و گفت: این تفکیک در راستای تحقق شعار سال هم تلقی می شود به این مفهوم که اگر این فعالیت‌ ها ساماندهی شوند و اگر مشکلاتشان به صورت متمرکز بررسی شود، می تواند به توسعه فعالیت های اقتصادی در این حوزه بینجامد .

رضاخواه تأکید کرد: طبیعتا فعالیت هایی که در این حوزه تعریف می شود خیلی به فعالیت های دانش بنیان نزدیک‌تر هستند تا فعالیت های سنتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *