محمدعلی شاه‌حسینی: حوزه دانش‌بنیان به صورت ویژه در یزد پیگیری می‌شود

دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

معاون توسعه، مدیریت و منابع استانداری یزد گفت: امسال موضوع مهمی که در نامگذاری و شعار سال توسط رهبر انقلاب با نگاه ویژه به آن پرداخته شد، حوزه دانش‌بنیان بود که به صورت تخصصی در استان پیگیری می‌شود.

 محمدعلی شاه‌حسینی، معاون توسعه، مدیریت و منابع استانداری یزد، ۲۵ تیرماه در جمع خبرنگاران تسهیل‌گری و آماده کردن زیرساخت‌ها و بستر مناسب برای ارائه خدمات سایر معاونت‌ها و به طور کلی استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی را تخصصی‌ترین وظیفه ذاتی این معاونت دانست.

وی اظهار کرد: موضوع مهمی که در راستای شعار سال و با نگاه ویژه به آن پرداخته شده، بحث دانش‌بنیان است که به صورت تخصصی و مشخصاً در این معاونت پیگیری می‌شود و کارهای بسیار مهمی در استان از قبل و امسال شروع شده است.

شاه‌حسینی افزود: شعار مهم دولت سیزدهم بحث تحول است و استاندار محترم نیز تحول، تغییر و اصلاح در مواردی را مورد تأکید قرار  دادند لذا در استان یزد اتفاق خوبی که رقم خورد و اولین و کم‌نظیر بود، تهیه سند تحولی استان در قالب «یزد نوین» است که یکی از برنامه‌های مهم و محوری در قالب کارگروه سرمایه انسانی تعریف شد و تیمی قوی، کارشناس و صاحب‌نظر برای اقدامات معرفی و در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اجرای طرح بورسیه شغلی در زمینه اعلام نیاز صنایع برای رشته‌های دانشگاهی گفت: بر این اساس صنایع  باید برای رشته‌های دانشگاهی مورد نیاز خود اعلام نیاز کنند و این اقدام از زمان ورود به دانشگاه تا جذب دانش آموخته مورد توجه خواهد بود و لذا قراردادی بین دانشجو و واحدهای صنعتی مطالبه‌گر انعقاد شده و فرد پس از پایان تحصیلات جذب همان واحد می‌شود و اکنون این اقدام برای ۳۵۰ نفر انجام شده  و یکی از اقدامات مهم در این معاونت است.

معاون استاندار یزد طرح سلامت و نشاط کارکنان دولت را از دیگر اقدامات دانست و بیان کرد: کارمندان دولت نباید در سلامت روحی و جسمی خود دغدغه‌ای داشته باشند و لذا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی طرحی تهیه و از غربالگری تا مراقبت‌های پس از آن مورد نظر خواهند بود و پرونده سلامت در جامعه هدف کارکنان دولت در مرحله اول انجام خواهد شد که این طرح در بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مدنظر است.

شاه‌حسینی از راه اندازی سامانه‌ای خبر داد تا مسئولان لحظه ای مطالبات، نامه‌ها و گله‌مندی‌های مردم را پیگیری کنند و افزود: نقطه قوت و وجه امتیاز این سامانه این است که طی آن می‌توان هر کدام از دستگاه‌ها در زمان به لحاظ میزان رضایتمندی مورد ارزیابی قرار داد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع استانداری یزد با اشاره به ملاقات‌های مردمی استاندار یزد در روز یکشنبه هر هفته بیان کرد: به‌طور میانگین ۴۰۰ نفر برای ملاقات مردمی حضور می‌یابند تا ارتباط مردم با استاندار و مجموعه مدیران استانداری چهره به چهره و شفاف صورت گیرد.

وی در پایان گفت: در حوزه دانش‌بنیان تمام تلاش این است تا آخر امسال همچون گذشته که استان یزد در این زمینه پیشرو بوده است، بویژه امسال در تحقق شعار سال و تبعیت از رهبر انقلاب از بهترین‌ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *