محمدعلی نوایی: ۵۰ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی به سرمایه‌گذاران واگذار شد

زمین صنعتی و کارگاهی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۵۰ هکتار زمین در قالب ۱۰۱ قرارداد در شهرک‌های استان به سرمایه‌گذاران واگذار شده که بیشترین آن مربوط به بجنورد است.

 به نقل از ایرنا، «محمدعلی نوایی» اظهار کرد: ۱۰۱ فقره قرارداد به ارزش ریالی بیش از ۱۳۲ میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان بسته شده است.

وی تصریح کرد: زمینه فعالیت این واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، دانش‌بنیان‌ها، صنایع غذایی و لبنی، انواع صنایع شیمیایی و پلاستیک، صنایع دستی، فولاد و آلومینا است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی افزود: با بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی برای هزار و ۸۴۵ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: شهرک ها و نواحی صنعتی بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری و اجرای واحدهای تولیدی است و بخش زیادی از زیرساخت ها برای توسعه آماده شده است.

نوایی اضافه کرد: اکنون ۲۸۷ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان فعال و مابقی راکد که پیگیری برای راه‌اندازی واحدهای راکد در حال انجام است.

خراسان شمالی دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک‌های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن‌ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه‌گذاری در این واحدها هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

خراسان شمالی در شمال شرقی کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *