مخالفان شفافیت آرا به دنبال اهداف غیر قانونی خود هستند

شفافیت آرا


به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مخالفت با طرح شفافیت آرا  یعنی افرادی در مجلس هستند که منافع غیر قانونی و نا مشروع  دارند.

علی مظفری با اشاره به طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مشخص بودن آرای نمایندگان یکی از مولفه‌های مهم شفافیت در عملکرد مجلس است. 

وی با بیان اینکه بارقه‌های امید در جامعه با مطرح شدن طرح شفافیت آرا شکل گرفت، گفت: موضوعی که مطالبه عمومی مردم از نمایندگان است که متاسفانه گویی برخی از آنها برای ادامه فعالیت در فضای سیاسی کشور مخالف آن هستند.

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره خارج شدن طرح شفافیت آرا از دستور کار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان با رد این طرح، باعث می‌شوند به اعتبار مجلس یازدهم در افکار عمومی لطمه وارد شود. 

شفایت آرا برخلاف امنیت ملی نیست

وی افزود: نمایندگانی مخالف با طرح شفافیت آرا  این موضوع را ثابت می‌کنند که افرادی در مجلس هستند که منافع غیر قانونی و نا مشروع  دارند و به دنبال سوءاستفاده از موقعیت خود برای رسیدن اهداف شخصی هستند.

مظفری با بیان اینکه برخی نمایندگان برای مخالفت با شفافیت آرا، مسائل امنیتی را مطرح می‌کنند. به این معنا که مردم یا رسانه‌ها نباید در جریان تمام امور مجلس باشند، گفت: در حالی که نمایندگان می‌توانند رای گیری درباره مسائل امنیتی را به صورت جلسات غیر علنی برگزار کنند؛ اما برای طرح‌هایی که جنبه عمومی و اقتصادی دارد شفافیت اجرا شود. به عنوان مثال شفافیت در اموال نمایندگان یا حضور یا غیبت آنها در جلسات مجلس به هیچ عنوان امنیتی نیست.

این دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به علت دیگر مخالفت نمایندگان با طرح شفایت آرا یادآور شد: برخی از مخالفان این طرح اعتقاد دارند چون مردم درباره یک طرح اغنای کامل نمی‌شوند و دلایل رای منفی یا مثبت یک نماینده را نمی‌دانند، در نتیجه فضاسازی برای آن فرد در رسانه‌ها یا افکار عمومی ایجاد می‌شود. یا آنها ترس دارند تا در دوره بعدی در حوزه انتخابی خود رای نیاورند.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت آرا یکی از شعارهای اصلی بسیاری از نمایندگان مجلس بود، گفت: بسیاری از نمایندگان با وعده شفافیت به مجلس راه یافتند اما اکنون به خارج کردن این طرح از دستور کار هستند. 

شفافیت یکی از الزامات مبارزه با فساد است

مظفری با بیان اینکه شفافیت یکی از الزامات تحقق جمهوریت است، گفت: اجرای عدالت و آزادی در جامعه بدون شفافیت امکان پذیر نیست. همچنین مبارزه با فساد نیز بدون شفافیت به نتیجه نخواهد رسید.

این مسئول سابق بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: شفافیت سبب نظارت مناسب اجتماعی بر عملکرد و تصمیم گیری‌های نمایندگان است چراکه بر اساس تقوای الهی یا سوگند در مجلس نمی‌توان انتظار عملکرد مناسب را از نمایندگان داشت. 

وی مطرح کرد: مجلس تا زمانی که شفافیت را تصویب و اجرا نکند، نمی‌تواند شفافیت در سایر نهادها را مطالبه کند و وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام دهد.

مظفری در پایان با تاکید بر اینکه مجلس انقلابی باید عملکردی در تراز انقلاب داشته باشد، گفت: این طرح در مجلس دهم مطرح شد ولی  تصویب نشد و به مرحله اجرایی نرسید؛ اما مردم از مجلس فعلی انتظار تصویب این طرح را داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *