مصدق کشاورزی: نرخ اشتغال در استان بوشهر به ۳۷ درصد رسید

اشتغال

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه نرخ اشتغال در استان به ۳۷ درصد رسید گفت: نرخ بیکاری بر اساس آمار فصل پاییز گذشته ۸ درصد ثبت شده است.

 به نقل از تسنیم، مصدق کشاورزی در بوشهر با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال مشاغل خانگی و خرد به استان بوشهر اختصاص یافت اظهار داشت: با پیگیری‌ها و تشکیل جلسات تخصصی این تسهیلات جذب شد و میزان این تسهیلات نسبت به سنوات گذشته ۱۳ برابر افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ علاوه بر تسهیلات مشاغل خرد و خانگی، در زیست بوم اشتغال و کارآفرینی تحول مهمی ایجاد و برای نخستین‌بار اشتغال هدفمند و واحدهای مختلف شناسایی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از اشتغال‌زایی سال ۱۴۰۱ خبر داد و بیان کرد: در سال قبل ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شد و این میزان اشتغال‌زایی در سامانه رصد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر ثبت شد.

کشاورزی از صحت‌سنجی اشتغال ایجاد شده در مراکز مختلف خبر داد و خاطر نشان کرد: به‌زودی درصد صحت‌سنجی اعلام می‌شود که چه میزان اشتغال‌زایی یاد شده محقق شده است درحالی که میزان اشتغال تعهد شده ۲۱ هزار و ۶۷۴ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ تعیین شده بود.

وی از تعیین اشتغال‌زایی در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۲ با تصویب و امضای استاندار بوشهر به وزارت کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان تعهد استان اعلام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه میزان تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری در سفر رئیس جمهور به استان با رشد قابل توجهی برای استان در نظر گرفته شد افزود: ان‌شاءالله امسال بازارچه‌های دائمی در تمامی شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر ایجاد می‌شود و این بازارچه‌ها باعرضه محصولات مشاغل خانگی به بازار مصرف متصل می‌شود.

کشاورزی نرخ اشتغال در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: نرخ اشتغال در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل آن با رشد ۲ درصدی ثبت شد و این درحالی است که نرخ اشتغال در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بیش از ۴ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: نرخ اشتغال سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر به ۳۷ درصد رسید و نرخ بیکاری بر اساس فصل پاییز گذشته ۸ درصد ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *