معاون رییس‌جمهور: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس سودآور است

شرکت دانش بنیان در بورس

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از کسب و کار نیوز- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور گفت: حضور شرکتهای دانش بنیان در بورس سودآور است و باید این موضوع به مردم نشان داده شود. روح الله دهقانی فیروزآبادی افزود: باید شاخص هایی مانند شرکت دانش بنیان در بورس تعریف شود تا مردم شاهد بازده آنها در این بازار سرمایه باشند.
به گزارش کسب و کار نیوز، وی ادامه داد: بر همین اساس شرکت های دانش بنیان نیز برای ورود به این بازار لازم است آموزش های لازم را فرا گرفته و بر اساس بورس و شاخص های آن توسعه پیدا کنند. معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه ساز و کار ورود شرکت های دانش بنیان به بورس تکمیل شده است و نکته مبهمی ندارد، بیان کرد: ویژگی بازار سرمایه و بورس شفافیت مالی شرکت ها است و برای ورود به این عرصه سختگیری های درستی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادر شکل می‌گیرد.
او گفت: بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان به واسطه اینکه ماهیت آکادمیک داشته اند، تاریخچه مالی شفافی ندارند و لازم است در این خصوص فرآیند هایی را انجام دهند. دهقانی فیروزآبادی افزود: از سوی دیگر بسیاری از سرمایه های خرد و کوچک در اختیار مردم است که می‌تواند در موضوع تامین مالی جمعی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، شکل گیرد.
وی با اشاره به تفاهم نامه ای که بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور و سازمان بورس و اوراق بهادار به امضا رسیده است، ادامه داد: باور به اینکه این شرکت ها سودآور هستند باید برای مردم رخ دهد و از سوی دیگر معاونت علمی ریاست جمهوری نیز نقش فرهنگ‌سازی و تسهیل گری در این خصوص دارد.
این مقام مسوول با اشاره به سی و پنجمین نشست روسای بنیادهای نخبگان استانی در مشهد گفت: برگزاری این نشست‌ها، حرکت به سمت تعالی است زیرا بنیاد ملی نخبگان عزم دارد تا بنیادی جدید با نگرش به نسل جوان شکل گیرد تا در نهایت منجر به رشد نخبگان کشور شود.
دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: کارهای تخصصی باید در حیطه افراد متخصص قرار گیرد و بر اساس این رویکرد، امور نخبگان نیز به عنوان یک اصل باید به خود نخبگان سپرده و ارزیابی شود و برای انجام این موضوع، دولت و حاکمیت در خدمت آنها خواهد بود. وی افزود: در دولت سیزدهم سعی شده است تا اشتباهات گذشته در حوزه نخبگان تصحیح شود و با این حال حرکت ها و فعالیت های خوبی که از گذشته آغاز شده بود، نیز ادامه پیدا کند و در ادامه کارهای نوینی را به آن اضافه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *