مهدی قلعه‌نوی: اطلس نیازها و ظرفیت‌های فناوری کشور با کمک کارگزاران انتقال فناوری تهیه می‌شود

کمک کارگزاران

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اطلس نیازها و ظرفیت‌های فناوری کشور با کمک کارگزاران انتقال فناوری که در زمینه شناسایی و مطالعه جامع نیازها و دستاوردها در حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته اشراف دارند، تهیه می‌شود.

 ساماندهی و تسهیل فرآیند انتقال فناوری به کشور و جذب سرمایه برای اجرای پروژه‌های پژوهشی یکی از ماموریت‌های کارگزاران فناوری است.

مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره فعالیت کارگزاران انتقال فناوری، اظهارداشت: کارگزاران انتقال فناوری بازیگرانی از زیست‌ بوم فناوری و نوآوری هستند که می‌توانند جذب سرمایه داخلی و خارجی، انتقال فناوری به کشور در حوزه‌های مورد نیاز و احصاء نیازهای فناوری کشور در حوزه‌های مختلف برای ساماندهی فرآیند جذب و انتقال فناوری به کشور را محقق کنند.

وی افزود: این افراد در کنار شناسایی نیازهای فناورانه به تسهیل فرآیند اجرایی‌سازی پروژهش‌های انتقال فناوری به کشور کمک می‌کنند. کارگزاران انتقال فناوری قرار است در زمینه شناسایی و مطالعه جامع نیازها و دستاوردهای فناوری کشور در حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته جهت تولید اطلس نیازها و ظرفیت‌های فناوری کشور، شناسایی منابع و مراکز خارجی متمایل به انتقال فناوری، مشارکت در فرآیند انتقال فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان، مشارکت و تامین سرمایه برای فناوری‌های ارایه شده از طرف‌های خارجی و شناسایی و جذب متخصصان و کارآفرینان خارجی برای انتقال دانش فنی به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک کنند.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این کار به شناسایی و ارتباط‌گیری با سازمان‌ها و مراکز انتقال فناوری خارج از کشور، شناسایی مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های مبدا فناوری در خارج از کشور و مشارکت در تامین فناوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، مشارکت در تامین و جذب سرمایه داخلی و خارجی برای طرح های انتقال فناوری، مشارکت در فرآیند فروش فناوری و دانش فنی شرکت‌های دانش‌بنیان به شرکت‌های خارجی و مشارکت در تامین نیرو انسانی متخصص خارجی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی برای انتقال دانش فنی منجر خواهد شد.

براساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قلعه‌نوی گفت: همه افراد و شرکت‌های متقاضی برای شرکت در این امر می‌توانند با این مرکز همکاری کنند و طرح‌های خود را ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *