واگذاری‌ها یکی از راه های رسیدن به سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد است

اقتصاد

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

مشاور رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به سهم ۲۵درصدی تعاون در اقتصاد گفت: یکی از راه های رسیدن به سهم ۲۵ درصدی تعاون از طریق واگذاری ها است.

عبدالله بهرامی, رئیس کمسیون فرش ، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران، درباره وضعیت بخش تعاون گفت: اتحادیه ها شرایط خوبی ندارند. فعالیت تعاونی ها طی دو سه سال اخیر که همسو با کرونا بود بسیار کم شده است و عده زیادی غیر فعال شدند.

  وی با بیان اینکه برای بحث توانمند سازی اتحادیه ها اقدام شایسته ای انجام نگرفته است ،گفت: متأسفانه هیچ برنامه ای برای بخش مردمی تعاون در جهت توسعه وتقویت آن انجام نشده است.

به نقل از تسنیم، بهرامی با اشاره به اینکه محور اصلی سیاست های اصل 44 تقویت بخش غیر دولتی به ویژه تعاون بوده است گفت:یکی از اهداف این است که بخش غیردولتی به ویژه بخش تعاون تقویت شود , تا بتواند در حوزه واگذاری ها نقش ایفا کند. متأسفانه این اتفاق رخ نداده است و واگذاری ها به بخش تعاون در حدود 0 درصد است . یکی از راه های رسیدن به سهم 25 درصدی تعاون نیز از طریق واگذاری ها است.

رئیس کمسیون اتاق تعاون ایران با تأکید بر اینکه در قوانین بخش تعاون ظرفیت های خوبی برای واگذاری ها وجود دارد گفت:به طور مثال درقانون تأسیس شرکت‌های تعاونی، توسعه و عمران شهرستان‌ها می‌گوید در جاهایی که دولت طرح‌هایی دارد که دارای رانت است، مؤظف است این رانت و امتیاز را به شرکت‌های تعاونی و توسعه عمران شهرستان که با حداقل 5 درصد جمعیت شهرستان تشکیل شده است واگذار کند. در کل متاسفانه بخش تعاون در وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی مغفول مانده و راهبرد و برنامه ای برای توسعه وپویایی آن موجود نیست و این بخش فقط با توان داخلی خود در حال فعالیت است در حالیکه می‌تواند ظرفیت بسیار بزرگی برای اقتصاد کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *