وبینار برنامه‌ریزی به روش GTD

وبینار برنامه‌ریزی به روش GTD

شروع وبینار: 19 خرداد 02 – ساعت 19:00

موفقیت همیشه برای انسان‌هایی هست که برنامه‌ریزی دارند!

آیا شما هم می خواهید بلافاصله هر آن چیزی را که لازم دارید پیدا کنید؟

آیا شما هم می‌خواهید برنامه‌ای داشته باشید که بتوانید به آن افتخار کنید؟

پس یک ساعت به من فرصت دهید تا به شما نشان دهم چگونه می‌شود به بهترین نوع برنامه‌ریزی کرد!

وقت آن رسیده برای چرایی سوال هایتان، به دنبال یک راه حل اساسی باشید تا برطرف کننده نیاز و مشکلات شما باشد. در این وبینار راه حل چگونه موفق بودن را به شما خواهیم گفت و شما به تنهایی راه رسیدن به قله های موفقیت را طی خواهید کرد.

چرا مدیریت زمان و برنامه ریزی مهمه؟

بر طبق تحقیقاتی که در دانشگاه های آمریکا بر روی تعداد مشخصی از دانشجویان انجام شد، به این نتیجه رسیدند که دانشجویان بر خلاف اینکه مدت زمان زیادی (در طول ۲۴ ساعت ) را صرف تلاش برای رسیدن به اهداف و موفقیت هایشان می کنند، اما به نتیجه دلخواه، مطلوب و متناسب با تلاش شان نمی رسند.

همه ی ما انسان ها در طول زندگی تلاش های زیادی را برای رسیدن به اهداف مان صرف می کنیم، اما در نهایت یا به شکست منجر شده و یا نتیجه مطلوب و دلخواه ما ندارد.

ارتباط انسان با مدیریت زمان و برنامه ریزی یک رابطه تکاملی برای پیشرفت و پیشبرد اهداف بشری است. این ارتباط از قرن ۱۹ میلادی همزمان با شروع انقلاب صنعتی اروپا آغاز شد و به مرور زمان، شکل جدید و تازه ای به خود گرفت.

با روی کار آمدن انقلاب صنعتی مردم مجبور بودن که برای کار کردن در کارخانه ها، زمان را ملاک قرار داده و متناسب با آن فعالیت های خود را انجام دهند.

امروزه نیز با توجه به پیشرفت علم، تکنولوژی، مکانیزه شدن سیستم ها و فعالیت ها و همینطور شکل گیری ارتباطات بر بسترهای مختلف از جمله فضای مجازی و اینترنت، لزوم برنامه ریزی و مدیریت زمان بیش از هر وقت اهمیت پیدا کرده است.

هدف از مدیریت زمان و برنامه ریزی این است که، بتوانیم در مدت زمان مشخص، تعداد کارها و فعالیت های بیشتری را متناسب با آن انجام دهیم.

وبینار مدیریت زمان و برنامه ریزی به روش GTD چیست؟

دیوید آلن -مخترع روش نوین GTD- می گوید؛

ذهن ما همیشه پر است از افکار و رویاهای به هم ریخته، که باعث می شود به جای فکر کردن به اهداف مان، به غذای سگ و گربه مان فکر کنیم.

دیوید آلن هدف و رسالت ذهن و مغز را چیزی فراتر فکر کردن به چیزهای بیهوده می داند، او معتقد است که ما به واسطه مغز خود می توانیم کارهای خارق العاده انجام دهیم که حتی برای خودمان نیز تعجب برانگیز است.

روش هنر به انجام رساندن کارها یا Getting Things Done) GTD) به شما کمک می کند تا افکار، ایده ها و رویاهای که در درون ذهن تان انباشته شده و عملا برنامه ای برای به انجام رساندن آن ها ندارید و فقط بازدهی شما برای عملکردی بهتر پایین آورده، به شیوه ای نوین حذف کنید و در مقابل یک سیستم مدیریتی جامع در اختیار شما قرار می دهد تا با مدیریت زمان، فعالیت های خود را در جهت رسیدن به اهداف، به انجام برسانید. 

مدیریت زمان و برنامه ریزی یک مهارت اکتسابی است که به کمک آن می توانید با طرح یک سیستم و برنامه برای خودتان، میان درآمد، تفریح، مسائل زندگی، مطالعه و اوقات فراغت خود تعادل برقرار کنید.

مدیریت زمان و برنامه ریزی، بهترین داروی کاهش استرس و اضطراب است.

وقتی کنترل زمان در دستان شما باشد و با برنامه ریزی کارها و فعالیت های خود را در جهت رسیدن به اهداف انجام دهید، احتمال به وجود آمدن خطا، چالش و مشکل به حداقل و حتی صفر می رسد و دیگر دلیلی برای به وجود آمدن استرس و اضطراب نخواهد بود.

روش GTD چیست؟

در واقع تکنیک مدیریت زمان GTD از یک کتاب سرچشمه می گیرد که توسط یک نویسنده به نام دیوید آلن به چاپ و نشر رسیده است. GTD در واقع سرواژه های عبارت Getting Thing Done است

این کتاب، کتابی است که یک برنامه جامع برای مدیریت زندگی و کار با آرامش بیشتر و استرس کمتر، به شما پیشنهاد می‌کند. این کتاب در واقع باعث می‌شود شما بتوانید کار و زندگی خود را از هم جدا کرده و با آرامش و تفکیک خاطر به هر دوی آن ها به نحو احسن رسیدگی نمایید.

دیوید آلن سمینارهای مختلفی در زمنیه باوری داشت که در این سمینارها توانست تکنیک‌هایی در جهت مدیریت اطلاعات، تعهدات و ارتباطات طراحی کند و آن را برای عموم به اشتراک بگذارد.

تکنیک مدیریت زمان GTD حاصل کار بر روی تکنیک‌های مدیریت تعهدات و اطلاعات بود که در سمینارهای مختلف مطرح می‌شد. در واقع دیوید آلن توانست با نتیجه گیری از این سمینارها به یک تکنیک جامع و فراگیری دست پیدا کند که نام آن را GTD نهاد.

دستاوردهای وبینار مدیریت زمان و برنامه ریزی به روش GTD:

سازماندهی افکار و کارهایی که مدت ها در ذهن شما بلاتکلیف مانده است

افزایش بهره وری و کاهش اضطراب و استرس

اولویت بندی کارها و انجام مهم ترین کارها در طول روز

ایجاد برنامه ریزی واضح و دقیق به صورت هفتگی

مدیریت تعهدات و انجام کارهای به تعویق افتاده

واگذاری درست کارها به دیگران

و …

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام کلیک کنید. هنگام ثبت نام 20% تخفیف با کد تخفیف vanda

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *