وبینار نقش فناوریهای نوین توانخبشی در افزایش اثربخشی درمان ها

وبینار نقش فناوریهای نوین توانخبشی در افزایش اثربخشی درمان ها

شروع وبینار: 16 خرداد 02 – ساعت 13:00

یکی از مهمترین  فناوری های پژوهش محور که نه فقط نیاز افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان، بلکه نیاز همه اقشار جامعه را مرتفع می‌کند، فناوری های حوزه توانبخشی است . فناوری و تجهیزات توانبخشی با هدف مناسب سازی محیط شخصی و اجتماعی افراد کم توان در اشکال گوناگون مکانیکی، الکتریکی یا کامپیوتر با ارائه خدمات با قیمت پایین‌تر و اثر بخشی بیشتر موجب افزایش عملکرد جسمانی، روانی، ذهنی آنان می‌شوند.

مهمترين مسئله دنياي فيزيوتراپيست‌ها، پزشکان ورزشي و توانبخشي، استفاده از تجهيزات مرغوب و باکيفيت در درمان بيماران است.تجهيزات توانبخشي که در ايران ساخته مي‌شوند بهتر است هوشمندسازي شوند و ساخت دستگاه‌هاي پزشکي ورزشي با قطعات الکترونيکي صورت گیرد. 

با توجه به پيش‌بيني‌هاي سازمان بهداشت جهاني نياز به خدمات توانبخشي در آينده نزديک، افزايش قابل ‌توجهي خواهد داشت. برای بهبود عملکرد مددجويان و بازيابي توان آن‌ها، فناوري‌هاي توانبخشي سهم مهمي در ارائه خدمات در اين حوزه خواهند داشت؛ لذا از همه متخصصان توانبخشي و باليني، مهندسان پزشکي و مهندسان توانبخشي انتظار می‌رود با مشارکت يکديگر در توسعه فناوري‌ها و تکنولوژي‌هاي توانبخشي در سطح کشور بکوشند. 

امروزه شاهد زیرساخت‌ها و حمایت های مادی و معنوی دولت از ایده‌های نوآورانه و طرح های دانش بنیان در حوزه تولید تجهیزات توانبخشی و خدمات مرتبط با سلامت اجتماعی هستیم.  با توجه به اهمیت خدمات توانبخشی و نیاز همه بیماران، آسیب دیدگان، افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان، به خدمات جدید و فناوری‌های جدید در حوزه توانبخشی، که سبب بهبودی سریعتر بیماری، بازگشت آنان به زندگی عادی، و جلوگیری از وابستگی این افراد به خانواده و خدمات دولت و کسب استقلال مالی می‌شود، ضروری است که  راهکارهای توسعه فناوری‌های توانبخشی و ارتقای خدمات این حوزه از طریق فناوری، به صورت جدی پیگیری شود.

کارگاه «آشنایی با فناوریهای نوین توانبخشی و نیازهای حوزه توانبخشی در طراحی و ساخت تجهیزات نوین توانبخشی» برای ایده پردازان و فناوران و مخترعانی ترتیب داده شده است که میتوانند طراحی و تولید تجهیزات توانبخشی را با شاخص‌های مناسب کیفی در داخل کشور رونق دهند.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام کلیک کنید. هنگام ثبت نام 20% تخفیف با کد تخفیف vanda

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *