وبینار کاربرد چت جی پی تی در نگارش پایان نامه و پژوهشگری

وبینار کاربرد چت جی پی تی در نگارش پایان نامه

استفاده از چت جی پی تی در حوزه پژوهش و تحقیق، به دلیل قابلیت آن برای انجام گفتگو و تعامل با کاربران، ایده هیجان انگیزی است. این تکنولوژی به دلیل قابلیت برقراری ارتباط با کاربران به صورت آنی و پاسخگویی به سوالات و مشکلات آن‌ها، در مراحل مختلف پژوهش، می‌تواند مفید باشد. چت جی پی تی یک مدل زبان قدرتمند است که قابلیت های زیادی برای کمک به تحقیق و نگارش پایان‌نامه و تحقیقات دانشگاهی و صنعتی دارد. از جمله این قابلیت ها می توان به تولید ایده، بررسی ادبیات، کمک در نوشتن و همکاری، تجزیه و تحلیل داده ها و مدیریت استناد و سایر موارد اشاره نمود.

به طور کلی، قابلیت های ChatGPT در تحقیق و پایان‌نامه نویسی متعدد و متنوع است. با استفاده از قدرت این مدل زبان، محققان می توانند فرآیند تحقیق خود را ساده کنند، ایده های جدید تولید کنند، نوشتار خود را بهبود بخشند، با دیگران همکاری کنند و موارد دیگر. با این حال، توجه به این نکته مهم است که در حالی که ChatGPT می تواند یک ابزار ارزشمند در فرآیند تحقیق باشد، نباید به طور انحصاری به آن اعتماد کرد. محققان باید همیشه از مهارت های قضاوت و تفکر انتقادی خود برای ارزیابی و تجزیه و تحلیل اطلاعات ارائه شده توسط ChatGPT استفاده کنند و در صورت نیاز باید از مشاوران و همتایان خود راهنمایی بگیرند.

در این سمینار علاوه بر معرفی این قابلیت ها و کار عملی با پرومپت ها می پردازیم و به منظور نگارش اصولی پایان‌نامه،  سعی می کنیم مسیر اصولی در اهرم نمودن هوش مصنوعی برای شکوفائی هوش طبیعی در امر تحقیق را تبیین کنیم. در سراسر کارگاه می کوشیم با مثال های عینی و عملی این کاربردها را نشان دهیم و دام های شناختی محققین در استفاده غیر اصولی از این ابزار را هم بررسی کنیم.

سرفصل‌های وبینار

کاربرد هوش مصنوعی در:

پیدا کردن موضوع تحقیق، ایده افزائی و بررسی ایده ها

شناسائی شکاف های تحقیقاتی و تبیین نواوری تحقیق

نگارش پروپوزال

نگارش کلیات تحقیق

مرور ادبیات 

انتخاب بهترین روش تحقیق

تصمیم گیری در خصوص تحلیل داده ها

تحلیل داده ها

تبیین بحث و نتیجه گیری

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام کلیک کنید. هنگام ثبت نام 20% تخفیف با کد تخفیف vanda

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *