وبینار 10 استراتژی برای رشد کسب و کارها در ایران در سال 1402

وبینار 10 استراتژی برای رشد کسب و کارها در ایران در سال 1402
توضیحات وبینار

چرا خیلی از کسب و کارهای ایرانی در آغاز راه با شکست مواجه می‌شوند؟ کسب و کارهای ایرانی در هر مقیاسی، با مشکلات و معضلات زیادی مواجه هستند. این موضوع هم در مورد کسب و کارهای جدید (استارتاپ‌ها) و هم در مورد کسب و کارهایی که چند سال از فعالیتشان گذشته، صدق می‌کند.

در چند سال گذشته علاقه‌مندی به راه‌اندازی کسب و کارهای جدید رشد قابل توجهی داشته است و روز به روز بر تعداد کسب و کارهای تازه‌تاسیس افزوده می‌شود. اما یک نظرسنجی نشان می‌دهد نزدیک 30 درصد از کسب و کارها در ایران در دو سال اول فعالیتشان شکست می‌خورند و تنها 14 درصد از آنها می‌توانند بیشتر از سه سال به فعالیت ادامه دهند. در نهایت و در بهترین حالت، تنها حدود 39 درصد از کسب و کارها می‌توانند به رشد واقعی و درآمدزایی بلندمدت دست پیدا کنند!

بنابراین با وجود اینکه تعداد کسب و کارهای کوچک افزایش پیدا کرده، نرخ شکست نسبتا بالاست و این باعث می‌شود تلاش‌ها و زحمات مدیران به هدر برود و افرادی که در این کسب و کارها مشغول به کار بوده‌اند، شغلشان را از دست بدهند. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. از مشکلات کلان اقتصادی، سیاسی و مالی تا نگرش روانی منفی به رونق و رشد کسب و کارها در ایران. اما تمام این مشکلات را می‌توان در یک معضل عمومی خلاصه کرد؛ فقدان مدیریت صحیح در بخش‌های مختلف!

موضوعاتی که در این وبینار بررسی خواهند شد:

با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و مشکلات متعددی که کسب و کارها در سال 1401 با آن مواجه شده‌اند، در این وبینار به طور اختصاصی به بیان موضوعات زیر خواهیم پرداخت:

  • وضعیت تاسیس و رشد کسب و کارها در ایران در سال‌های اخیر
  • شناسایی عمده مشکلات و چالش‌ها در مدیریت کسب و کارها
  • چشم‌انداز وضعیت کسب و کارهای ایران از دیدگاه مدیریت حرفه‌ای در سال 1402
  • ارائه 10 راه حل جامع و کاربردی برای رفع مشکلات کسب و کارهای تازه‌تاسیس یا درحال شکست
  • ارائه استراتژی‌های تخصصی عملیاتی برای مدیران و سرپرستان کسب و کارها به همراه نمونه

 پس از این وبینار چه خواهید آموخت؟

شرکت در این وبینار برای شما دستاوردهای زیر را به همراه دارد:

  • اساسی‌ترین معضلات مدیریت کسب و کارهای گوناگون در بازار ایران آشنا خواهید شد
  • بینش جامع مدیریتی برای هدایت و رشد کسب و کارهای کوچک (همچون کسب و کارهای خانگی) و کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها به دست خواهید آورد
  • 10 استراتژی کاربردی و قابل اجرا به همراه راهکارهای عملیاتی هر یک را خواهید شناخت و می‌توانید از آنها در جهت رشد و توسعه کسب و کار خود بهره ببرید
مخاطبین

مخاطبان این وبینار چه کسانی هستند؟

  • مدیران و صاحبان کسب و کارهای کوچک، کسب و کارهای خانگی (Home Business)، کسب و کارهای خانوادگی (Family Business) و استارتاپ‌های تازه‌تاسیس که در سال‌های آغازین فعالیت خود هستند
  • کارمندان و سرپرستان بخش‌های مختلف سازمان که در تیم‌های بازاریابی، برند و تبلیغات، فروش، تدوین و برنامه‌ریزی استراتژیک، مشاوران حقوقی و وکلای کسب و کارها و… فعالیت دارند
  • کسانی که تجربه ناموفق قبلی در راه‌اندازی و مدیریت کسب و کار داشته‌اند
  • افرادی که به طور مستقل اقدام به دریافت پروژه از افراد و سازمان‌ها می‌نمایند (فریلنسرها)
سوالات متداول

این وبینار چه فرقی با وبینارهای دیگر دارد؟ آیا موضوعات مطرح‌شده همان مسائل همیشگی است؟

در این وبینار معضلات رشد کسب و کارها به طور خاص از دیدگاه مدیریتی مطرح می‌شوند. بنابراین قرار نیست صرفا لیستی از مشکلات خارجی و نیروهای غیر قابل کنترل اثرگذار بر کسب و کارها گفته شود. به علاوه حین بررسی هر راه حل، یک یا چند استراتژی کاربردی نیز ارائه می‌گردد.

این وبینار در چه روزی و چه ساعتی برگزار می‌شود؟ آیا شرکت در وبینار رایگان است؟

این وبینار در روز سه‌شنبه 27 دی ماه 1401 در ساعت 17 الی 18 برگزار می‌شود. شرکت در این وبینار برای تمام علاقمندان رایگان است.

آیا استراتژی‌های رشد و مدیریت پیشنهادی در این وبینار در تمام کسب و کارها قابل پیاده‌سازی است؟

در انتخاب استراتژی‌ها به عمومیت و کاربردی بودن آنها بیش از هر چیز توجه شده است. بنابراین، شما در هر کسب و کاری که مشغول به فعالیت باشید، دستاورد شما در پایان این وبینار قابل اجرا و اعمال خواهد بود.

آیا می‌توانم پس از برگزاری وبینار آن را تماشا کنم؟ این وبینار در آینده تکرار می‌شود؟

شما می‌توانید ویدیوی وبینار را بعد از برگزاری نیز مشاهده کنید؛ اما جهت تعامل بیشتر و پرسش سوالات احتمالی خودتان بهتر است در همان زمان تعیین‌شده در وبینار حضور پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وبینارهای بیشتر، می‌توانید به سایت موسسه علوم و فنون تهران به آدرس www.tbs.ir مراجعه کنید.

زمان برگزاری

شروع وبینار:  27 دی 01

ساعت 17:00

مدت وبینار: 1 ساعت

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در دوره بر روی متن کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *