پارک دانشگاه شهید بهشتی از استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان حمایت می‌کند

تفاهم نامه

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

با هدف تسهیل فرایند ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای داخلی و بین‌المللی تفاهم‌نامه‌ای بین پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و اداره کل استاندارد استان تهران امضا شد.

جلسه امضای تفاهم‌نامه بین اداره کل استاندارد استان تهران و پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با حضور «مهندس عباس نوری»، مدیرکل اداره کل استاندارد استان تهران و «دکتر فریبرز مسعودی»، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، به میزبانی اداره کل استاندارد استان تهران برگزار شد.

«دکتر یاسر نیک پیمان»، سرپرست مدیریت امور فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در این باره گفت: با توجه به اینکه استاندارد بودن محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در افزایش قدرت رقابت‌پذیری این محصولات در بازارهای تجاری نقش بسیار مهمی دارد، اقدامات اولیه برای عقد این تفاهم‌نامه از چهار ماه پیش در دستور کار قرار گرفت.

وی یکی از گام‌های مهم در نظر گرفته شده در این تفاهم‌نامه را فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ استاندارد و ایجاد زمینه‌ای برای شکل‌گیری همکاری‌های متقابل دانست و اظهار کرد: بستر این همکاری‌ها در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و محتوا و آموزش مورد نیاز از طریق اداره کل استاندارد استان تهران و متناسب با نیازهای طرفین مشخص و ارزیابی خواهد شد.

نیک پیمان با بیان اینکه برای امضای این تفاهم‌نامه از اوایل تابستان امسال فرایندهایی از جمله استقرار کمیته‌های متناظر استاندارد در دانشگاه شهید بهشتی و مراکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی پیگیری شد، خاطر نشان کرد: در این راستا مصوبه‌ای از سوی هیئت رییسه پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، برای حمایت مالی و ارائه تسهیلاتی به عنوان مشوق برای شرکت‌هایی‌ که موفق به اخذ یکی از استانداردها برای محصولاتشان می‌شوند، به تصویب رسید.

وی افزود: پیش از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و اداره کل استاندارد استان تهران، تعداد زیادی استاندارد در زمینه‌های مختلف اعم از صنایع ساختمانی، مصالح ساختمانی و صنایع غذایی در این دانشگاه تدوین شده بود، اما هدف ما این بود که تدوین و اجرای این استانداردها و همکاری با اداره کل استاندارد به شکلی سازمان‌یافته‌تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *