پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به دانش‌بنیان‌ها ظرف یک ماه آینده

تسهیلات

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کاهای نوین جوانان وندا:

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان گفت:: با کمک وزارت اقتصاد و با پیگیری‌های مجلس و دولت، ظرف یک ماه آینده پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز می‌شود.

نشست روز (دوشنبه) فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان با حضور جمعی از نمایندگان، وزیر امور اقتصادی و دارایی، نمایندگان گمرک، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور مالیاتی، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست «آخرین وضعیت آئین‌نامه‌های اجرایی قانون جهش تولید دانش‌بنیان» و گزارش عملکرد «بند ص تبصره ۶ و تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱» مورد بررسی قرار گرفت.

سید محسن دهنوی درباره این نشست، گفت: امروز در راستای انجام وظایف نظارتی مجلس، جلسه‌ای به منظور پیگیری موضوعات مربوط به تبصره ۶ و ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و نظارت بر اجرای قانون جهش دانش‌بنیان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور مالیاتی، گمرک، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات بررسی شده در نشست امروز تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۶ پیش‌بینی شده در قانون بودجه امسال بود، افزود: بر اساس این تبصره ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات باید به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شود که با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و صندوق نوآوری و شکوفایی آئین نامه مربوط به آن باید تدوین و اقدامات لازم برای پرداخت این اعتبارات انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا هفته آینده آئین‌نامه اجرایی این موضوع نهایی و ابلاغ خواهد شد، اضافه کرد: با کمک وزارت اقتصاد و با پیگیری‌های مجلس و دولت در این زمینه، ظرف یک ماه آینده پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *