چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان افتتاح شد

نمایشگاه محیط زیست

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نونی جوانان وندا:

رئیس انجمن نمایشگاه‌های بین المللی ایران گفت:چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، باپیام روسای جمهور دوکشور و حضور معاون رئیس شورای وزیران ترکمنستان و وزیر تعاون، کار ور رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را عشق آباد پایتخت ترکمنستان آغاز به کار کرد.

به نقل از ایلنا، «سعید صیفی» اظهارداشت: این نمایشگاه روز چهارشنبه به وقت ترکمنستان و با حضورسید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، باتیر ​​آتدایف، معاون رئیس شورای وزیران ترکمنستان، رسولیان ،معاون صنایع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران وجمعی از مدیران و فعالان اقتصادی دوکشور افتتاح شد. 

وی در خصوص میزان مشارکت در این نمایشگاه گفت: ٩٨ شرکت دولتی و خصوصی در حوزه های مختلف تولیدی کشورمان در چهار هزار  و پانصدمتر فضای نمایشگاهی با ۲هزارمترمربع فضای مفید محصولات خود را به نمایش گذاشته اند که این میزان مشارکت رقم بسیار خوبی در حوزه برگزاری نمایشگاه‌های بین‌الملل است. 

رئیس انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با اشاره به حضور بیش از ۳۶۰ نفر از تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در نمایشگاه ترکمنستان، افزود: این نمایشگاه هم از لحاظ میزان فضای در اختیار برگزارکنندگان و هم از لحاظ تعداد مشارکت برندها و شرکت‌های ایرانی، در نوع خود بی نظیر بوده و به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور است.

صیفی با اشاره به اینکه این نمایشگاه به همت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد آماده برگزاری شده است، بیان داشت: این نمایشگاه براساس تاکیدات ریاست جمهوری کشورمان پس از سفر به ترکمنستان و همچنین درخواست مسئولان ترکمنستانی برپا شده که دران شرکت‌های مختلفی از اقصی نقاط کشورمان حضور دارند. امیدواریم این اتفاق مثبت، افق روشنی را در روابط تجاری دو کشور رقم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *