چگونه برندمان را ثبت کنیم؟ (بخش اول)

برند1

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوان وندا:

به نقل از میدون برای راه اندازی یک کسب و کار موفق، باید از هفت خوان رستم برای گرفتن مجوزهای قانونی گذشت؛ یکی از این خوان ها ثبت برند است که در این نوشته به چگونگی اخذ آن پرداختیم.

متقاضیان ثبت برند یا علامت تجاری می بایست ابتدا به سامانه http://iripo.ssaa.ir مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایند. این سامانه برای ثبت درخواست متقاضیان بصورت غیرحضوری است و دیگر نیازی به مراجعه حضوری آن هم در این شرایط کرونایی نمی باشد.

پاسخ سازمان به درخواست کارآفرین، از طریق بخش پیگیری درخواست و خلاصه پرونده در همین سامانه قابل مشاهده است. پیگیری تمامی مکاتبات و تعاملات با سازمان درخصوص اظهارنامه نیز ازطریق بخش ثبت انواع درخواست (رفع نقص، پرداخت حق الثبت، تمدید، انتقال و …) انجام می شود.

مدارک لازم جهت ثبت برند

  • برای شخص حقیقی:
  1. کپی شناسنامه
  2. کپی کارت ملی
  3. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
  4. کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
  • برای شخص حقوقی:
  1. تمام مدارک ذکر شده در فوق به اضافه کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)

پس از ثبت درخواست و ارائه ی اسکن مدارک خواسته شده، یک کد رهگیری فرستاده می شود و در صورت تایید مدارک توسط کارشناس مربوطه، دو نسخه قرارداد به آدرس متقاضی ارسال می گردد. متقاضی باید پس از امضای هر دو نسخه، یکی از نسخه ها را به همراه مدارک برابر اصل شده و فیش واریزی مبلغ خواسته شده، به آدرس مرکز ارسال کند که پس از دریافت مدارک، مراحل ثبت برند شروع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *