چگونه بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنیم؟

تعادل بین کار و زندگی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه ی کسب و کار نوین جوانان وندا به نقل از فردای اقتصاد، غوطه‌ور شدن در سفر کارآفرینی شما قرار بود به شما آزادی بیشتر بدهد، اما اکنون احساس می‌کنید که کار، زندگی شما را تسخیر کرده است. انباشت کار زیاد در بین مجموعه کارآفرینان امری رایج است که عوارض زیادی دارد.

اگر ساعات کار طولانی‌تر، استرس بیشتر و فرصت‌های از دست رفته خارج از کسب‌وکارتان، همگی در حال افزایش هستند، باید اقدامات اصلاحی انجام دهید. نشریه فوربس در مقاله‌ای توضیح داده است که چگونه شما به عنوان یک کارآفرین می‌توانید به هدف به ظاهر دست نیافتنی تعادل بین کار و زندگی، دست یابید.

ابتدا ظرف خود را با امور غیرکاری پر کنید

تقریباً هر فردی، صرف‌نظر از موقعیت یا دستاوردهای زندگی‌اش، یک چیز را به عنوان با ارزش‌ترین گنجینه زندگی خود ذکر می‌کند. باید درست حدس زده باشید: عزیزان. معمولا افراد تمایل دارند برای روابط خود با خانواده و دوستان بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل شوند.

با این حال، بسیاری از متخصصان، به ویژه کارآفرینان، بخش عمده‌ای از زمانی را که باید با خانواده خود بگذرانند، تا حد ممکن به تعویق می‌اندازند. این عمل می‌تواند منجر به چندین دهه تجربه از دست رفته شود که موفقیت مالی و تجاری نمی‌تواند آنها را جبران کند. به همین دلیل ضروری است که وقت خود را با چیزهایی پر کنید که قلب شما را تقویت می‌کند، نه کیف پول شما را.
گرچه برای بازگرداندن شما به این واقعیت زندگی نباید به ترس از به خطر افتادن سلامتی نیازی باشد، اما اغلب این چیزی است که برای بازیابی مسیر یک فرد معتاد به کار نیاز است. زندگی مایک کونیگز، کارآفرین سریالی، این موضوع را مورد تایید قرار داده است. کونیگز موفقیت‌های بزرگی را در کسب‌وکار دیده بود اما با فدا کردن چیزهای زیاد. تنها یک تشخیص سرطان بود که الهام بخش او شد تا تغییری ایجاد کند که بعدها موفقیت و تعادل بین کار و زندگی‌اش را به ارمغان آورد. امروز، او برای تحقق هدف روحی خود و اولویت دادن به خانواده، بر کمک به دیگران تمرکز دارد.

اولویت‌ دادن به نیازهای خود و خانواده‌تان خودخواهانه نیست، بلکه برای موفقیت بلندمدت ضروری است. اگر پایه محکمی نداشته باشید، نمی‌توانید به بالاترین پتانسیل خود برسید. بنابراین برای ساعات کاری خود حد و مرزی تعیین کنید، برای سخنرانی‌های نیمه روز مدرسه فرزندتان از کار فاصله بگیرید و با کارهای شخصی که صرفاً برای سرگرمی هستند، خودتان را شارژ کنید. با دادن حق زندگی واقعی به خود، می‌توانید انرژی تازه‌ای را به روزهای کاری خود تزریق کنید.

بهترین بخش‌های زندگی شرکتی‌تان را انتخاب کنید و آن‌ها را از آن خود کنید

احتمالاً نمی‌خواهید به این زودی‌ها دوباره زندگی خود را وقف شرکت کنید، اما زندگی شرکتی هم جنبه‌های مفیدی دارد که نباید سریعاً آنها را نادیده بگیرید. واضح‌ترین امتیازی که بسیاری از کارآفرینان از آن صرف نظر می‌کنند، مرخصی با حقوق (استحقاقی واستعلاجی) است. دور شدن از کار ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما عامل مهمی در ایجاد تعادل بین کار و زندگی است.

به اکثر کارمندان سالانه مرخصی با حقوق تعلق می‌گیرد و افراد باتجربه‌تر اغلب چندین هفته از آن را دریافت می‌کنند. رویکرد فعلی خود را به مرخصی با حقوق در نظر بگیرید و در مورد روال زندگی خود صادق باشید. اگر از زمانی که مرخصی باحقوق گرفته‌اید، مدت زیادی می گذرد، احتمالاً می‌توانید آن را احساس کنید. و اگر معمولاً کار خود را با خود به خانه می‌آورید، وقت آن است که برخی از مرزها را ایجاد کنید.

تعهدات فعلی، تقویم زمانبندی و چرخه درآمد خود را مرور کنید تا شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین فصل کار خود را شناسایی کنید. سپس تعیین کنید که تعهدات کاری فعلی شما چند روز در سال اجازه قطع واقعی کارتان را می‌دهد. در ابتدا، این ممکن است برای تعداد کمی از روزها صدق کند، اما این عدد پایه یک شروع است.

این محاسبه را برای اختصاص تعداد ثابتی از روزهای مرخصی باحقوق که می‌توانید هر سال استفاده ‌کنید بکار بگیرید. زمان تعطیلات برنامه‌ریزی شده را در تقویم کاری خود ببندید و از آن تعطیلات برای قطع ارتباطات کاری که به لحاظ روحی به آن بسیار نیاز دارید، محافظت کنید. این تاریخ‌ها را با کارمندان خود به اشتراک بگذارید تا همه بتوانند برای دسترسی به شما برنامه‌ریزی کنند. به طور واضح توضیح دهید که این زمان قطعی است و وقتی دور هستید با هم در تماس نخواهید بود. با این وضوح و برنامه‌ریزی، تیم شما آماده می‌شود تا در حین شارژ مجدد شما، خودش بدون شما به کسب‌وکار بپردازد.

روتینی ایجاد کنید که اولویت‌های شما را در اولویت و مرکز امور نگه دارد

یک روال مستحکم می‌تواند وجه تمایز بین یک کارآفرین موفق و یک کارآفرین کم کار باشد. انسان‌ها خواهان ثبات، هم در بدن و هم در ذهن خود هستند. از قدرت روتین استفاده کنید تا اثربخشی خود را در ساعات کاری به حداکثر برسانید و حضور خود را بدون افزایش ساعات کاری افزایش دهید.

روال‌ها در هر کجا که اعمال شوند نظم و ثبات ایجاد می‌کنند. و وقتی آنها را در طول زمان حفظ کنید، می‌توانند استرس را نیز کاهش دهند. با ایجاد قابلیت پیش‌بینی در روز خود، می‌توانید بر روی کاری که در دستتان دارید، تمرکز کنید. این می‌تواند منجر به زمان کار پربارتر شود که اغلب با حداکثر نتایج همراه است.

پایبندی به یک روال نیز به نفع کسانی است که زندگی خود را با آنها به اشتراک می‌گذارید. فرقی نمی‌کند فرزندتان را از مدرسه می‌گیرید یا برای یک شام دونفره با همسر خود در رستوران هر دو هفته‌ یکبار آماده می‌شوید، روال‌ها روابط را تقویت می‌کنند. زمانی که ثابت شود قول شما برای حضور با یک نفر، قولی است که قابل اعتماد است، با اطرافیان خود اعتمادسازی می‌کنید.

از تقویم خود برای تعیین محدودیت برای شروع و پایان کار و برنامه‌ریزی تعهدات خود در قبال خانواده‌تان استفاده کنید. هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد، و بسته به کسب و کاری که در آن هستید متفاوت خواهد بود، بنابراین کاری را انجام دهید که برای شما مفید است. نکته این است که یک روال تکرارشونده ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد اولویت‌های خود را در خط مقدم نگه دارید.

مزایای کارآفرینی را حداکثرسازی کنید بدون آنکه با اهمیت‌ترین چیزهای زندگی‌تان را فدا کنید

متحول کردن توازن بین کار و زندگی‌تان می‌تواند از آنچه تصورش را می‌کنید هم آسان‌تر باشد. ساختار زندگی کارآفرینان از پیش متفاوت است و بسیاری از ویژگی‌هایی که آنان را به موفقیت می‌رساند می‌تواند بازتعریف شود تا زندگی‌شان به تعادل بهتری برسد.

از نبوغ و سرسختی آزمایش شده خود برای سرمایه‌گذاری روی حیاتی‌ترین بازیگر کسب‌وکار خود استفاده کنید: خودِ شما. وقتی این کار را انجام دادید، با دیدگاهی تازه و حسی تازه از هدف به کسب‌وکار و زندگی خود نزدیک خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *