کاربرد هوش مصنوعی در کارآفرینی و کسب و کار

کاربرد هوش مصنوعی در کارآفرینی و کسب و کار

هوش مصنوعی (AI) چیست ؟

هوش مصنوعی به انگلیسی Artificial intelligence که به طور مخفف آن را AI نیز می‌نامیم، دراصل همان تکنولوژی است که دارای قابلیت تفکر است. البته این قابلیت تفکر با چیزی که ما به عنوان تفکر انسانی می‌شناسیم تا حد زیادی تفاوت دارد، اما هوش مصنوعی در حقیقت سعی دارد تا از تفکر انسانی تقلید کند.

بسیاری از کارهایی که روزانه انجام می‌دهیم، مانند جستجوی اینترنت یا گشت و گذار در صفحات شبکه‌های اجتماعی و غیره، همه متاثر از هوش مصنوعی است و در حقیقت در این مواقع داریم از آن استفاده می‌کنیم. آنقدر این استفاده نا ملموس است و به آن عادت کرده ایم که در آن لحظه حس نمی‌کنیم که داریم از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم. دلیل اصلی آن این است که نمی‌دانیم هوش مصنوعی واقعا چیست و چه کارهایی انجام می‌دهد. از آنجایی که آینده ازآن هوش مصنوعی خواهد بود بهتر است به جای نگران بودن در مورد هوش مصنوعی یاد بگیریم که چه کارهایی را می‌توانیم با آن انجام دهیم وچه انتظاراتی می توان از آن داشته باشیم. 

تعریف هوش مصنوعی

از نظر ما ، هوش مصنوعی یعنی ارایه راهکارهای مناسب ، خلاقانه ، بدیع و البته مقرون به صرفه ، برپایه ی جمع آوری ، تحلیل و ارزیابی داده ها و حقایق مرتبط با یک پدیده جهت تصمیم گیری مناسب وبهینه برای آن موضوع و انجام تصمیم گیری بهینه و مناسب برای موضوعات مورد بررسی

اما از نظر فنی می توان گفت که هوش مصنوعی یا artificial intelligence شاخه ای از علوم رایانه است که هدف اصلی آن تولید ماشین‌های هوشمندی است که توانایی انجام وظایفی که نیازمند به هوش انسانی است را داشته باشد. هوش مصنوعی در حقیقت نوعی شبیه سازی هوش انسانی برای کامپیوتر است و منظور از هوش مصنوعی در واقع ماشینی است که به گونه ای برنامه نویسی شده که همانند انسان فکر کند و توانایی تقلید از رفتار انسان را داشته باشد. این تعریف می تواند به تمامی ماشین هایی اطلاق شود که بگونه‌ای همانند ذهن انسان عمل می‌کنند و می‌توانند کارهایی مانند حل مسئله و یادگیری داشته باشند.

اهداف هوش مصنوعی

اساس هوش مصنوعی براین پایه استوار است که هوش انسان و نحوه ی کارکرد آن به‌گونه‌ای تعریف شود که یک ماشین بتواند آن را به راحتی اجرا کند و وظایفی که بر آن محول می‌شود را به درستی اجرا کند. هدف هوش مصنوعی در حقیقت بر سه پایه استوار است:

  •     یادگیری
  •    استدلال
  •     درک

اهداف این رویداد

ما در این همایش در پی آن هستیم تا ضمن ارایه برداشتی مناسب از هوش مصنوعی ، زمینه ها وحوزه هاو کاربردهای آنرا برای مخاطبین خود برشمرده و کاربرد های تجاری وکسب وکاری آنرا برای شما تشریح نماییم . 

به طور مشخص ومهم ، هدف این همایش معرفی کاربردهای دقیق و ملموس هوش مصنوعی در کسب وکار وکارآفرینی است و ما در پی تحلیل مفهومی، چرایی و ارزیابی های اخلاقی این ابزار نیستیم وفقط می خواهیم شما را با کاربردهای آن در زندگی روزمره ی کارآفرینان آشنا نماییم . 

دراین رویداد شما به طور خلاصه و کاربردی وبا احتراز از ورود عمیق ومفهومی و علمی غیر ضروری  با استفاده های سه سطح از هوش مصنوعی به شرح زیر آشنا می شوید : 

هوش مصنوعی محدود (artificial narrow intelligence)

هوش مصنوعی عمومی (Artificial General Intelligence)

سوپر هوش مصنوعی(Artificial Super Intelligence)

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *