کسب و کارهای نوین

کسب و کارهای نوین

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

منظور از کسب و کارهای نوین چیست؟

در چندین دهه ی گذشته، به دلیل رشد علم و صنعت و تکنولوژی، کسب و کارهای نوین زیادی ایجاد شده اند. در دنیای مدرن استفاده از رویکردهای سنتی دیگر منسوخ شده و کارایی خود را تقریبا از دست داده اند. در عوض آن، کسب و کارهای نوینی با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی، اهمیت بسیار زیادی را در این میان  پیدا کرده اند. استفاده از این مدل کسب و کارها محبوبیت زیادی به خصوص میان جوانان دارند. همه ی ما می دانیم که انتخاب شغل بایستی به صورت آگاهانه و به درستی انجام شود. کسب و کارهای نوین مبتنی بر تکنولوژی های روز هستند. این کسب و کارها با کمترین هزینه های مالی و سرمایه راه اندازی می شوند.

 در کسب و کارهای نوین به جای سرمایه گذاری مالی، بیشتر بر روی دانش افراد سرمایه گذاری می شود. چون اکثر کسب و کارهای نوین  بر بستر اینترنت و کار با لوازمی که از تکنولوژی مدرن برخوردار هستند، می باشند. شکل کسب و کار ها امروزه به خاطر پیشرفت هایی که به دلیل استفاده از تکنولوژی های مدرن ایجاد می شوند، دائما در حال تغییر و تحول هستند. از آنجایی که برخی از کسب و کارهای نوین بر بستر اینترنت انجام می شوند، افراد زیادی بدون داشتن تخصص خاص و تحصیلات دانشگاهی می توانند در این کسب و کارها مشغول به کار شوند. همین امر میزان اشتغال زایی را در حوزه ی فناوری تا 10 برابر بیشتر کرده است. کسب و کارهای جدیدی که نیازی به سرمایه ی آن چنانی ندارند موجب رفع میزان بیکاری در جوانان شده است. کسب و کارهای دیجیتالی بسیاری از چالش های اساسی را که مردم با آن ها رو به رو بوده اند را رفع کرده است.

 یکی از نمونه کسب و کارهای نوین، تولید محتوامی باشد. منظور از تولید محتوا، نگارش مقاله هایی است که در سطح وب می باشند. تولید محتوا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام می شود. به دلیل تقاضای زیادی که برای تولید محتوا وجود دارد، راه اندازی یک شرکت تولید محتوا هم یک کسب و کار جدید و موفقی به حساب می آید.

کسب و کارهای نوین در دنیا

کسب و کارهای نوین زیاد و متعددی با پیشرفت در زمینه ی علم و تکنولوژی در سر تا سر جهان ایجاد شده است. از جمله ی این  کسب و کارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیر رسانه های اجتماعی: برای فروش بیشتر و داشتن مشتری های وفادار، سازمان ها نیاز به استخدام  یک مدیر رسانه اجتماعی دارند. این شغل یکی از کسب و کارهای نوین است. بیشتر سازمان ها و شرکت ها برای بالا بردن کارایی حساب های خود نیاز به مدیران رسانه های اجتماعی خود دارند.
  • دستیار مجازی: در صورتی که در انجام کارهای خود منظم باشید، می توانید با انتخاب شغل دستیار مجازی که یکی از کسب و کارهای نوین است، به درآمد برسید. بیشتر دستیاران مجازی، همزمان با چند مشتری به صورت مستقیم کار می کنند.
  • ضبط کتاب های صوتی و پادکست: اگر از صدای خوبی برخوردار هستید، و بیان قوی دارید، می توانید گوینده شوید. از کتاب های صوتی امروزه استقبال زیادی می شود. به این صورت که با تجهیزات بسیار ساده می توانید اقدام به ضبط کتاب های صوتی نمایید.
  • علم داده یا داده کاوی: یکی دیگر از مشاغل نوظهور ،علم داده یا داده کاوی می باشد. این کسب و کار امروزه یکی از مهم ترین مشاغل در حوزه ی هوش مصنوعی به حساب می آید.
  • سئو: منظور از سئو همان بهینه سازی سایت می باشد. وب سایت هایی که بهینه سازی شده اند و تمامی اصول سئو در آن ها به کار رفته شده باشد، قطعا از جایگاه بسیار مناسبی در موتورهای جست و جو برخوردار خواهند بود. سئو یک سری فاکتورهایی دارد که بایستی به وسیله ی سئوکار یا متخصص سئو بر روی وب سایت پیاده شود.
  • بازاریابی دیجیتال: دیجیتال مارکتینگ یکی دیگر از کسب و کارهای نوظهور و نوین می باشد که درآمد زیادی دارد. با آموزش لازم از مدیران و بهترین اساتید می توانید اصول دیجیتال مارکتینگ را فرا بگیرید. سپس می توانید کسب و کارهای خود را وارد فضای آنلاین و اینترنتی نمایید.
  • بازاریابی و فروش: در بازاریابی و فروش می توانید با استفاده از استراتژی های فروش و بازاریابی به درآمد خیلی خوبی بدون نیاز به یک ریال سرمایه برسید. برای موفق شدن در این کار باید از تمامی اطلاعات به روز بازاریابی اطلاع داشته باشید.
  • کسب و کارهای نوین در ایران
  • کسب و کارهای نوین زیادی در بستر اینترنت در ایران ایجاد شده اند. چند نمونه از آن ها به شرح زیر می باشند:
  • انجام کارهای گرافیکی: بیشتر شرکت هایی که با اینترنت سر و کار دارند، برای انجام کارهای گرافیکی خود نیاز به نیروی گرافیست دارند. از جمله وظایف گرافیست در ساخت بنرهای تصویری، طراحی پست های اینستاگرامی، طراحی لوگو و طراحی تصاویر وب سایت ها می باشد. نیروی گرافیست اکثر کارهای خود را با نرم افزارهای فتوشاپ انجام می دهد.
  • سوشیال مارکتینگ: سوشیال مارکتینگ یکی دیگر از شغل های نوظهور می باشد. این کسب و کار اقدام به برندسازی و جذب مخاطب می کند و از این طریق به کسب درآمد می رسد. به این صورت که در ازای دریافت هزینه هایی به صورت ماهانه، به تولید محتوای شبکه مجازی یک کسب و کار می پردازند. این امر موجب برندسازی و جذب مخاطب می شود.
  • طراحی سایت: طراحی وب سایت یکی از کسب و کارهای نوین و بسیار موفق می باشد که از تقاضای بالایی برخوردار است. طراحی سایت مستلزم آموزش های برنامه نویسی و آموزش کار با وردپرس می باشد. شرکت های زیادی هستند که برای رسیدن به رتبه های بالاتر در نتایج جستجوی  گوگل، حاضر هستند هزینه های زیاد و سنگینی را برای این کار پرداخت کنند.
  • طراحی اپلیکیشن: امروزه به دلیل پیشرفت در زمینه ی علم و تکنولوژی، کسب و کارهای زیادی در جهان ایجاد شده است. طراحی اپلیکیشن نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد. با گذراندن دوره های آموزشی لازم و کسب مهارت کافی می توان در این حوزه فعالیت خود را شروع کرد.
  • کسب و کارهای نوین 
  •  

کسب و کارهای نوین کشاورزی

در این بخش از کسب و کارهای نوین، به بررسی کسب و کارهای کشاورزی نوین می پردازیم. کشاورزی از زمان های گذشته تا به امروز یک کسب و کار پولسازی بوده است.  امروزه با مدرن کردن مشاغل کشاورزی قطعا به یک کسب و کار پردرآمد تر تبدیل خواهد شد. از جمله ایده های کسب و کارهای نوین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تولید گل های زینتی: به دلیل موقعیت های جغرافیایی عالی که در کشور ایران وجود دارند، می توان با استفاده از کشاورزی نوین بستری مناسب برای تولید گل های زینتی ایجاد کرد.

پرورش گیاهان دارویی: پرورش گیاهان دارویی به دلیل این که کشور ما پتانسیل بالایی را برای این کار دارد، می تواند از بازدهی بالایی برخوردار باشد.

احداث باغ پسته: با استفاده از کشاورزی نوین می توان در مناطق مستعد کشور، اقدام به احداث باغ های پسته کرد. سودآوری پسته در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی و با در نظر گرفتن میزان آب مصرفی بسیار بالا می باشد.

پرورش آووکادو: میوه آووکادو یکی از میوه های جدیدی است که به تازگی وارد بازار کشور شده است. این میوه در مناطق جلگه ای که از رطوبت و میزان بارش بالایی برخوردار است، رشد می کند. به همین خاطر در شمال کشور و یا بعضی از قسمت های جنوب کشور، می توان به پرورش و کشت آووکادو با استفاده از کشاورزی نوین پرداخت.

پرورش توت فرنگی: توت فرنگی یکی از میوه های پرطرفدار می باشد که در تمامی ماه های سال مورد استقبال زیادی قرار می گیرد. در ایران یکی از روش هایی که برای کاشت توت فرنگی استفاده می شود، روش هیدروپونیک می باشد. در این روش گیاه توت فرنگی را بدون خاک در گلخانه و با استفاده از کشاورزی نوین کشت می کنند.

پرورش پشن فروت: کاشت و پرورش پشت فروت یکی دیگر از میوه هایی است که در کاشت آن از کشاورزی نوین استفاده می شود. این میوه یکی از میوه های استوایی و آبدار می باشد که از تنوع زیادی برخوردار است. طعم این میوه ترش و ملس است و بوی بسیار خوبی دارد. به دلیل حساسیت زیادی که این میوه به گرما و رطوبت دارد، کاشت و پرورش آن به استان های جنوبی و شمالی کشور محدود شده است.

کاشت و پرورش انبه: به دلیل استقبال زیادی که از میوه های مناطق بومیان هندی و پاکستانی می شود، پرورش و کاشت انبه در کل دنیا گسترش پیدا کرده است. پرورش انبه با استفاده از کشاورزی نوین در استان های جنوبی ایران و در استان گلستان انجام می شود.

کاشت و پرورش گل محمدی: یکی از انواع گل های رز، گل محمدی است که از آن در صنایع گلاب سازی، مصارف غذایی، دارویی و… استفاده می شود. گل محمدی سازگاری بالایی با محیط های خشک دارد و در طول سال با دو بار آبیاری گل می دهد. استان های آذربایجان شرقی، کرمان و فارس و اصفهان از دیرباز تا به امروز گلستان های گل محمدی زیادی داشته اند.

کسب و کارهای نوین

لیست کسب و کارهای نوین و پردرآمد اروپا

در این بخش به انواع کسب و کارهای نوین و جدید در اروپا میپردازیم و به تعدادی از آنها اشاره میکنیم:

نصب صفحات خورشیدی: به دلیل هزینه ی سرسام آور انرژی در بیشتر کشورها، مسئولان اقدام به تولید محصولاتی برای استفاده از انرژی های طبیعی مانند نور خورشید نموده اند. این امر موجب پیدایش کسب و کارهای نوین مانند تکنسین های نصب صفحات خورشیدی شده است. این تکنسین ها، وظیفه ی نصب، مونتاژ و نگهداری را برعهده دارند.

تکنسین توربین بادی: به دلیل تغییرات اقلیمی و آلودگی های کره زمین استفاده انرژی های سبز، در دستور کار قرار گرفته شده است. به همین خاطر در سال های اخیر استفاده از توربین های بادی بسیار رواج پیدا کرده است. این امر موجب پیدایش کسب و کارهای نوین، تحت عنوان تکنسین توربین های بادی شده است.

دیجیتال مارکتینگ: دیجیتال مارکتینگ یکی از کسب و کارهای نوظهور می باشد که اقدام به انجام بازاریابی، تبلیغات، خدمات و فروش از طریق اینترنت و فناوری می کند. در صورتی که فردی کسب و کار اینترنتی داشته باشد، مستلزم تشکیل یک تیم دیجیتال مارکتینگ برای رشد و پیشرفت شرکت خود می باشد.

متخصص سئو: یکی از ابزارهای قوی برای دیجیتال مارکتینگ، سئو است. سئو باعث افزایش بازدید از سایت و بیشتر شدن ترافیک آن می شود. همین امر موجب می شود تا سایت در موتورهای جست و جو به رتبه ی بالایی برسد. هر اندازه سایت در نتایج اول موتورهای جست و جو دیده شود، فروش سایت بیشتر شده و منجر به پیشرفت کسب و کار خواهد شد.

فروشگاه اینترنتی: شاید در چند سال پیش، افراد انگشت شماری مشتری فروشگاه های اینترنتی می شدند، چون بیشتر مردم تمایل زیادی به خرید حضوری داشتند. امروزه به دلیل ایجاد اعتماد سازی لازم در جامعه، افراد از سفارش و پرداخت آنلاین اطمینان کافی را دارند. راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از کسب و کارهای نوظهور می باشد.

متخصص امنیت وب و اطلاعات: هکر ها همیشه به دنبال پیج هایی هستند که ترافیک بیشتری داشته و یا پربازدید باشند. به همین خاطر امکان این وجود دارد که تمامی زحماتی که برای ساخت یک شبکه ی اجتماعی کشیده اید، به وسیله ی این هکرها یک شبه به هدر برود. استخدام متخصص امنیت وب و اطلاعات موجب می شود تا از امنیت سایت و پیج اطمینان کافی داشته باشید. این متخصصین در صورت بروز هر گونه اختلال، وبسایت شما را خیلی سریع به روند عادی باز خواهند گرداند.

بازار بورس: یکی دیگر از کسب و کارهای نوین ،بازار بورس می باشد. این بازار بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است . این کسب و کار را می توان جز یکی از مشاغل نوظهور و بسیار سودآور تعریف کرد. برای ورود به این بازار نیاز به تحلیل قوی، ریسک پذیری بالا و آموزش های لازم در این حوزه می باشد. در برخی موارد وقوع برخی اتفاقات موجب کاهش قیمت سهام می شود. به همین خاطر باید از قدرت تصمیم گیری و ریسک پذیری بالایی برای موفقیت در این بازار برخوردار باشید.

کسب و کارهای نوین

جمع بندی

در این محتوا به بررسی کسب و کارهای نوین پرداختیم. امروزه پیشرفت در زمینه ی تکنولوژی و فناوری موجب نوآوری مدل کسب و کارها شده است. نوآوری کسب و کارهای سنتی تغییر بزرگی را در آن ها ایجاد کرده است. به این صورت که کسب و کارها با ارائه ی سرویس هایی به صورت اینترنتی موجب افزایش فروش و جذب مشتری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *